(11-06-2013 03:58 PM)m-jalalvand نوشته شده توسط: [ -> ]ROI چیست؟
مخفف عبارت Return of Investment
بازگشت سرمايه، در رابطه با تبليغات موتورهاي جستجو به ميزان فروش به نسبت آگهي هاي درج شده اطلاق مي شود.
ذکر چند نکته رو ضروری میبینم :
ROI برای یک کالا صدق نمیکند و همه نوع کالایی را در بر میگیرد.شاید بر فرض در چاپ کاتالوگ جواب ندهد (حرف شما) اما نشاندهنده نقض این سیستم نیست و حرف غیر منطقی است که چون یک مورد در یک فرمول جواب نداد بنابراین اصل مسئله منتفی است.
درخصوص مثلا پوشک بزرگسالان گفتید..دوست عزیز : ایمیل مارکتینگ برای کالاهای عمده استفاده میشود و نه فروش جنس تکی دوست عزیز.به فرض که بعضی افراد از ایمیل استفاده نمیکنند.درست.اما من نگفتم تمام کاربران جواب داده و یا جنسی فروخته میشود.بستگی به نوع تبلیغات ویورسی فرد ارسال کننده دارد.بنابراین تاثیر صدردصدی یک تاثیر غیر منطقی است دوست عزیز
نکته اخر اینکه هیچ کدام از ایمیل های تبلیغی که به ایمیل های ما ارسال میشود از من و شما اجازه نگرفته اند و روزانه برای ما هزاران ایمیل تبلیغاتی ارسال میشود و ...
احتمال میدهم شما از بازاریابی ویورسی و ایمیلی چیزی ندانید.اما نداستن شما و کمبود اطلاعات شما در این حوزه ، فکر نمیکنم ضعف این حوزه و بدردنخور بودن آنرا ثابت کند.به فرض از نظر شما غیر منطقی باشد نباید مستقیم اظهارنظر کنید.الجمدالله دوستانی که دانلود کرده اند و از من درخواست رمز کرده اند از بزرگان انجمن هستند و خیلی خوب فرق بین بد و خوب را میدانند....
خیلی حرفها باید مینوشتم ولی حیف که وقت یاری نمیکند....
ببین جناب
بازگشت سرمایه موضوعی نیست که از قبل به صورت کاملا مشخص مقدارش معلوم باشه. غیر از سرمایه گذاری هایی که سود اونها تضمین شده، برگشت سرمایه یک موضوعیه که ممکنه اتفاق بیفته و ممکنه اتفاق نیفته(ممکنه ضرر کنیم) و حتا در مواردی که بازگشت سرمایه مثبته و سود می کنیم میزان دقیقش مشخص نیست. یعنی ما سرمایه گذاری می کنیم بعد از انجام فعالیت های مورد نظر سودی که حاصل شده رو با میزان سرمایه گذاری مقایسه می کنیم. حاصل این مقایسه میزان بازگشت سرمایه رو نشون می ده یعنی همون ROI.
نتیجه اینکه نمی شه همین جوری از پیش با قطعیت گفت سرمایه گذاری روی یک رسانه مثلا ایمیل 40 برابر سود در بر خواهد داشت.
این مهم ترین نکته بحث من بود.
و اما ایمیل مارکتینگ:
بر خلاف گفته شما ایمیل مارکتینگ اختصاص به عمده فروشی نداره. من فروش گردنبند ماه تولد رو به عنوان مزاح گفتم اما همین مورد نشون می ده که کالای تکی داره از طریق ایمیل فروخته می شه.
نه تنها با ایمیل مارکتینگ مخالف نیستم بلکه ازش استفاده هم می کنم.
(اینکه از کجای صحبت های من به درد نخور بودن ایمیل مارکتینگ رو استخراج کردین جای سواله)
منتها روشی که استفاده می شه مهمه. تنها برای کسایی ایمیل فرستاده بشه که اونا خودشون ایمیلشون رو در اختیار ما گذاشتن.
مثلا:
اگه همین انجمن تصمیم بگیره از طریق ایمیل یک سری اجناسی رو بفروشه (مثلا مطالب آموزشی در مورد کارافرینی)، اکه ایمیل بزنه به افرادی تو انجمن عضو شدن، احتمال فروشش خیلی بیشتره تا اینکه یک لیست رو همینجوری از یه سایتی دانلود کنه بدون هیچ اطلاعاتی برای همشون بفرسته.
حداقل مشخصه که افرادی که عضون به این مباحث علاقه دارن، انجمن رو می شناسن و ...
opt-in page یکی از ابتدایی ترین مسائل بازاریابی ایمیلیه که می شه گفت همه کسایی که این موضوع رو تدریس می کنن بهش اشاره می کنن. فلسفه وجودی شم همین رضایت مخاطبه که ایمیلی که براش می فرستیم از طرف یک غریبه نباشه. (علاوه بر بقیه مزایاش)
نکته بعدی:
اونی که شما بهش می گی "ایمیل تبلیغاتی" اسمش اسپمه!
ایمیل تبلیغاتی اونیه که کسی برای من بفرسته که من می شناسمش و خودم ایمیلمو بهش دادم منتها موضوعش تبلیغه. مثلا شرکتی که من ازش ای دی اس ال گرفتم برام ایمیل بزنه که بیا شارژ بخر یا اشتراکت رو تمدید کن یا مثلا آنتی ویروس اصل بخر یا ...
فرستادن اسپم تو خیلی از کشورها جرمه. اینجا جرم نیست ظاهرا.
منتها کاری کاملا غیر اخلاقیه. نقض حریم خصوصیه.
اینکه خیلی ها ازش استفاده می کنن نمی تونه توجیه گر خوبی باشه.
نکته آخر هم اینکه:
چرا نباید اظهار نظر کنم!؟
تو پیام خصوصی ای هم که برام فرستادین نوشته بودین بهتره سکوت کنم. چرا!؟