بازار هدف
7- نسبت به تحولاتي كه شايد روي بازار هدف، محصول يا استراتژي بازاريابي شما تاثير بگذارد، هوشيار باشيد.
8- مطالعات تحقيق بازاريابي درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه هاي بازار هدف خود را بخوانيد.
9- آگهي هاي رقباي خود را گردآوري كنيد و با مطالعه آنها، اطلاعاتي درباره استراتژي، ويژگي ها و مزاياي محصولات آنها به دست آوريد.
10- از مشتريان بپرسيد چرا شما را انتخاب كردند و خواستار توصيه هايي براي بهبود كيفيت شويد.
11- از مشتريان سابق بپرسيد چرا شما را رها كردند.
12- بازار جديدي شناسايي كنيد.
13- به يك فهرست پستي مربوط به حرفه تان بپيونديد
(10-21-2013 06:28 PM)bagheria نوشته شده توسط: [ -> ]بازار هدف
7- نسبت به تحولاتي كه شايد روي بازار هدف، محصول يا استراتژي بازاريابي شما تاثير بگذارد، هوشيار باشيد.
8- مطالعات تحقيق بازاريابي درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه هاي بازار هدف خود را بخوانيد.
9- آگهي هاي رقباي خود را گردآوري كنيد و با مطالعه آنها، اطلاعاتي درباره استراتژي، ويژگي ها و مزاياي محصولات آنها به دست آوريد.
10- از مشتريان بپرسيد چرا شما را انتخاب كردند و خواستار توصيه هايي براي بهبود كيفيت شويد.
11- از مشتريان سابق بپرسيد چرا شما را رها كردند.
12- بازار جديدي شناسايي كنيد.
13- به يك فهرست پستي مربوط به حرفه تان بپيونديد
سلام دوستان و اساتید محترم
این اولین پست من در این سایت هست
ببخشید که با سوال شروع میکنم
البته یک سوال ناشیانه داشتم : "بازار هدف چیست"
من تازه با مبحث بازار یابی اشنا شدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
باتشکر از حسن توجه شما
(10-21-2013 06:28 PM)bagheria نوشته شده توسط: [ -> ]بازار هدف
7- نسبت به تحولاتي كه شايد روي بازار هدف، محصول يا استراتژي بازاريابي شما تاثير بگذارد، هوشيار باشيد.
8- مطالعات تحقيق بازاريابي درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه هاي بازار هدف خود را بخوانيد.
9- آگهي هاي رقباي خود را گردآوري كنيد و با مطالعه آنها، اطلاعاتي درباره استراتژي، ويژگي ها و مزاياي محصولات آنها به دست آوريد.
10- از مشتريان بپرسيد چرا شما را انتخاب كردند و خواستار توصيه هايي براي بهبود كيفيت شويد.
11- از مشتريان سابق بپرسيد چرا شما را رها كردند.
12- بازار جديدي شناسايي كنيد.
13- به يك فهرست پستي مربوط به حرفه تان بپيونديد
دوست عزیز متاسفانه شماره 1 تا 7 را مرقوم نفرموده اید؟
لطفا در صورت اصلاح , منبع را هم ذکر فرمائید.
(10-24-2013 10:25 PM)00098 نوشته شده توسط: [ -> ] (10-21-2013 06:28 PM)bagheria نوشته شده توسط: [ -> ]بازار هدف
7- نسبت به تحولاتي كه شايد روي بازار هدف، محصول يا استراتژي بازاريابي شما تاثير بگذارد، هوشيار باشيد.
8- مطالعات تحقيق بازاريابي درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه هاي بازار هدف خود را بخوانيد.
9- آگهي هاي رقباي خود را گردآوري كنيد و با مطالعه آنها، اطلاعاتي درباره استراتژي، ويژگي ها و مزاياي محصولات آنها به دست آوريد.
10- از مشتريان بپرسيد چرا شما را انتخاب كردند و خواستار توصيه هايي براي بهبود كيفيت شويد.
11- از مشتريان سابق بپرسيد چرا شما را رها كردند.
12- بازار جديدي شناسايي كنيد.
13- به يك فهرست پستي مربوط به حرفه تان بپيونديد
سلام دوستان و اساتید محترم
این اولین پست من در این سایت هست
ببخشید که با سوال شروع میکنم
البته یک سوال ناشیانه داشتم : "بازار هدف چیست"
من تازه با مبحث بازار یابی اشنا شدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
باتشکر از حسن توجه شما
مقدمت گلباران
بازار هدف
شکلگیری یک کسب و کار کوچک معمولا از ایدهای خلاقانه نشأت میگیرد اما باید دانست که
پس از شکلگیری این ایده نخستین چیزی که باید مدنظر قرار گیرد انتخاب بازار هدف کسب و کار است؛ چراکه بسیاری از ملزومات آتی یک کسب و کار حول مفهوم بازار هدف شکل میگیرد. در این مطلب شما را با راهکارهای تعریف بازار هدف برای یک کسب و کار کوچک آشنا میکنیم:
قدم اول:
با چه کسی میخواهید کار کنید؟ طرف حساب شما چه کسانی خواهند بود؟ باید به دقت محدوده جغرافیایی فعالیت و مشتریان نهایی یا کسب و کارهایی را که میخواهید با آنها طرف حساب شوید تعریف کنید. تعریف این موارد مقدمات ارتباطگیری با مشتریان را فراهم میکند.
قدم دوم:
دقیقا مشخص کنید که قصد فروش چه محصولی را دارید. به یاد داشته باشید که تمامی محصولات را به همه مردم نمیتوانید بفروشید. بنابراین باید بدانید که برای یک کسب و کار جدید، حوزه فعالیت محدودتر همواره بهتر است.
قدم سوم:
خود را به جای مشتریان بگذارید. از دید مشتری مدنظر محصول خود را واکاوی کنید و ببینید که آیا این محصول نیازمندیهای او را برآورد میکند یا خیر. اگر اینچنین نیست یا باید محصول خود را تغییر دهید، یا به سراغ گروه دیگری از مشتریان بروید. معمولا راهحل دوم کمهزینهتر است.
قدم چهارم:
پس از آگاهی از نیازمندیهایی که گمان میکنید مطلوب مشتریان میتواند باشد، محصول خود را بازبینی کنید و تا جایی که میتوانید قابلیتهایی را به آن اضافه کنید تا طیف وسیعتری از مشتریان را شامل شود. به هر حال ممکن است در جایی از تحلیل خود اشتباه کرده باشید و در نتیجه بخشی از مشتریان بالقوه را از دست بدهید. به این ترتیب میتوانید به سراغ عدهای دیگر از مشتریان بروید.
قدم پنجم:
حال که محصول و بازار تعریف شده، اجازه دهید محصول شما در بازار امتحان خود را پس دهد. باید به گونه به بخشی از مشتریان اجازه دهید که از محصول شما استفاده کرده و نظرات و بازخوردهای خود را به شما اعلام کنند. احتمال دارد در این میان تجدید نظرهایی را در محصول بازار هدف ایجاد کنید.
قدم آخر:
حالا که مشق خود را نوشتهاید، از امتحان نترسید. باید وارد بازار شوید. مطمئن باشید که مشکلات غیرمترقبه زیادی پیش پای شما قرار میگیرد اما طبیعی است، هیچ کسبوکاری بدون آزمون و خطا در ابتدا شکل نمیگیرد.
منبع