سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: دانستنیهای مختلف در مورد روانشناسی شخصی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
جیم ران از اینکه انسان های شکست خورده همایشی برگزار نمی کنند، بسیار متأسف بود و می گفت: «وقتی کسی را می بینید که چهل سال از عمرش را هدر داده است؛ به او بگویید که اسرارش را برای شما بازگوید و از او بپرسید که چه کارهایی انجام می دهد، چه مطالبی می خواند، چه غذاهایی می خورد، با چه افرادی ارتباط دارد، زمان فراغتش را چگونه می گذراند، کدامیک از برنامه های رادیویی یا تلویزیونی را دنبال می کند و چه نشریه ای را می خواند. به نظر شما چنین اطلاعاتی ارزشمند نیست؟ به این اطلاعات پی ببرید و بکوشید هیچ یک از آنها را انجام ندهید.»

این راهکار به راستی فوق العاده است.

این موارد اسرار بازنده شدن و نا امیدی شما خواهد بود.!!!



1- هیچ هدفی برای خود تعیین نکنید: خود را برای تعیین هدف و برنامه ریزی برای دستیابی به آن به زحمت نیندازید. فقط هر روز صبح از خواب برخیزید و حدس بزنید که می خواهید وقتتان را چگونه بگذرانید.

2- فقط راحتی و آسایش را جستجو کنید:
برای پیشرفت باید تلاش کرد و خود را به مخاطره انداخت. پس آن را فراموش کنید و در عوض راحتی را برگزینید.

3- از شکست فرار کنید: بهترین راه برای پرهیز از رنج، سختی و شکست، این است که به طور کلی از تلاش دست بردارید.

4- تا می توانید، بخوابید: اگر نمی خواهید کارهای بسیاری را انجام دهید؛ بهترین راهکار این است که بیشتر بخوابید.

5- از رویارویی با سرزنش های دیگران بپرهیزید: اگر هرگز مسوولیتی را نپذیرید و در مسیر رشد و پیشرفت گامی برندارید؛ در این صورت هیچ کس نمی تواند سرزنشتان کند.


6- خود را توجیه کنید: دیدگاه شما در هر لحظه باید تایید شود. اجازه ندهید مخالفت های دیگران بی پاسخ بماند. همیشه خود را توجیه کنید.

7- همواره مراقب باشید:
همیشه در حالت دفاعی باشید و به هیچ کس اعتماد و محبت نکنید. شاید این افراد به شما آسیب برسانند. بنابراین دور قلبتان دیواری بلند بکشید.

8- همواره به باختن بیندیشید: اگر انتظار داشته باشید که بازنده می شوید، ناامید نخواهید شد، اینطور نیست؟ با پردازش توقعاتی بزرگ، خودتان را به مخاطره نیندازید. وقتی انتظار دارید که موفق شوید و رویدادهای خوبی در زندگیتان اتفاق بیفتد؛ تنش و فشاری بسیار بر شما وارد می شود. بکوشید هر چه زودتر تسلیم شوید، در این حالت تنش و فشار وارده بر شما کاهش می یابد.

9- تا می توانید، حرف بزنید: اغلب با صدای خود، داستانتان را برای دیگران بازگو کنید؛ زیرا فرقی نمی کند که موضوع گفتگوی تان چیست.

10- اجازه ندهید دیگران آرامشتان را از بین ببرند: ارتباط با اعضای خانواده، دوستان و آشنایان به تلاش و جانفشانی نیاز دارد. گاهی باید کارهایی ویژه انجام دهید یا سخنانی را بشنوید که با خواست شما هماهنگی ندارند؛ بنابراین چرا باید خودتان را به زحمت بیندازید؟

----------------------------------------------------------------------
زمان بخرید.

برخی اوقات می‌توانید کمی ‌پول خرج کنید تا وقت آزاد بیشتری داشته باشید. برای مثال برخی از اموری که وقت زیادی را اشغال می‌کنند را به فرد دیگری بسپارید و در مقابل به او پول بپردازید.

در این صورت می‌توانید فعالیت‌های جذاب‌تری را انجام دهید که در شما احساس رضایت بیشتری را ایجاد می‌کنند. مثلا وقت آزاد خود را صرف آموختن یک زبان خارجی، بازدید از نمایشگاه‌های هنری یا باغبانی کنید.

پول خود را صرف تجربیات تازه کنید. تجربیات تازه و البته خوشایند در بیشتر موارد با هیجان و شادی همراه هستند به همین خاطر سعی کنید بخشی از پول و البته وقت خود را به مواردی اختصاص دهید که تاکنون سراغ آنها نرفته‌اید، از آموختن آشپزی ژاپنی گرفته تا کوهنوردی و طبیعت‌گردی با دوستان همگی جزو مواردی هستند که می‌توانند شما را شادتر کنند...........
برای تغییر شخصیت بلند مدت سراغ یک مشاور یا مرجع خوب بروید...
این راه شما را کوتاه وهموارتر میکند.

صبور باشید و انگیزه تغییر را از دست ندهید.
یزرگترین علت نداشتن شخصیت قابل قبول برای هر انسانی نداشتن اعتماد بنفس است.
نداشتن اعتماد بنفس.
اعتماد به نفس را در تایپیکهای روانشناسی می توانیم جستجو و مطالعه کرده و در زمان بر طرف کنیم.
برای شاد بودن مطمئن شوید بخشیده شده اید و خودتان هم ببخشید...........
بدترین خطاها را هم ببخشید...........
اگر خداوند ستار العیوب است شما نیز عیوب دیگران را بپوشانید
شاد بودن نیاز به داشتن ابزار مادی و معنوی نیست. اصولا شاد بودن نیاز به هیچ عاملی ندارد.
شاد بودن را باید از ذهن شروع کنیم و لبخندی Smileرا همیشه برگوشه لب داشته باشیم.
به فردی می گوئیم : چرا شاد نیستی؟
می فرماید : بدهکارم
بدهکاریش تمام می شود باز شاد نیست. می گوئیم چرا شاد نیستی؟ می فرماید....
و این سیکل ادامه دار.....
SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile
برای موفقیت و تغییر شخصیت با ببرها قدم بردار!

ببرهای واقعی همگی افرادی هدفمند هستند. آن‌ها در تمام ابعاد زندگی، اهدافی را برای خود تعیین می‌کنند. این افراد اهداف شخصی و کاریشان را یادداشت کرده و به انواع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طبقه بندی می‌کنند.

همه‌ی ببرها گروهی از افراد علاقه‌مند و ماهر را در کنارشان داشتند
. به طور کلی اطرافیان تاجران موفق کسانی هستند که به اندازه‌ی خود او موفق‌اند.


افراد موثر و کار‌امد با شرایط و سنین مختلف سر راه‌تان قرار می‌گیرند. آن‌ها لزوماً جوان، خوش قیافه و تحصیل کرده‌ی دانشگاه نیستند. موتسارت اولین آهنگش را در 7 سالگی ساخت. بیل گیتس، ثروتمند‌ترین فرد دنیا، 20 ساله بود که مایکروسافت را تاسیس کرد. اماری‌کراک، بنیانگذار مک‌دونالد، این شرکت را در سن 52 سالگی افتتاح کرد.



افراد مناسب را در کنار خود نگه دارید، افرادی که به‌دردتان نمی‌خورند، از خود دور کنید و فقط آن زمان می‌توانید به جلو حرکت کنید.
انتخاب افراد مناسب، حفظ آن‌ها و انگیزه دادن به آ‌ن‌ها برای رسیدن به اهداف فروش و راهنمایی و تشویق آن‌ها عواملی است که با موفقیت سازمان‌ها ارتباطی تنگاتنگ دارد.

این‌که همیشه کار کنید و از زندگیتان لذت نبرید، نه تنها از شما انسان افسرده‌ای می‌سازد، بلکه شانس ببر بودن را هم از شما می‌گیرد.

تعادل داشتن در زندگی و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. اغلب افراد به اشتباه فکر می‌کنند فقط باید بر کارشان تمرکز کنند تا موفق شوند. برقراری تعادل میان زندگی و کار، چیزی بیشتر از یک اصطلاح است........
به طور کلی اطرافیان تاجران موفق کسانی هستند که به اندازه‌ی خود او موفق‌اند.

این افراد انگیزه بالائی به اطرافیان خود می دهند.
پس برای رسیدن به موفقیت :

افراد مناسب را در کنار خود نگه دارید، افرادی که به‌دردتان نمی‌خورند، از خود دور کنید و فقط آن زمان می‌توانید به جلو حرکت کنید.
مهمترین مسئله :

این‌که همیشه کار کنید و از زندگیتان لذت نبرید، نه تنها از شما انسان افسرده‌ای می‌سازد، بلکه شانس ببر بودن را هم از شما می‌گیرد.
چگونه می‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟

افزایش قابل توجه هزینه زندگی باعث شده تا درآمد بسیاری از افراد در بهترین حالت تنها جوابگوی هزینه‌ها باشد با این حال نباید از تلاش برای شاد بودن در زندگی نیز غفلت کرد.
در مورد اینکه آیا پول خوشبختی می‌آورد یا خیر اتفاق نظر وجود ندارد، اما راه‌هایی وجود دارند که به وسیله آنها و با خرج مقداری پول می‌توان خوشحال‌تر زندگی کرد.
اگر قصد دارید بودجه‌ای را برای خوشحال‌تر بودن اختصاص دهید، موارد زیر را در نظر بگیرید.
چگونه می‌توان شادتر زندگی کرد؟
پول خود را به شادی‌های کوچک اما پرتعداد اختصاص دهید تا اینکه آن را خرج یک شادی بزرگ کنید. افرادی که تفریحات پرتعداد اما کم هزینه‌ای مانند خرید کتاب و سی‌دی یا پیک‌نیک رفتن را به طور متداول انجام می‌دهند.
از افرادی که در طول سال از چنین دلخوشی‌هایی اجتناب می‌کنند و به جای آن هر سال به یک سفر خارجی گرانقیمت می‌روند، رضایت بیشتری از زندگی دارند.
پول خود را خرج احساسات اصلي‌تری بکنید. بخشی از دلیلی که باعث می‌شود پول خرج کردن در افراد ایجاد شادی نکند این است که آنها پول خود را صرف انگیزه‌هایی مانند رقابت با همسایگان و فامیل می‌کنند. چنین هزینه‌هایی به ندرت باعث ایجاد شادی در فرد می‌شوند، هرچند که حس چشم و هم‌چشمی ‌را ارضا می‌کنند.
برای دیگران هم خرج کنید. یک تحقیق که توسط استادان دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شده نشان می‌دهد که هزینه کردن برای دیگران می‌تواند شادی بیشتری برای فرد به همراه داشته باشد.
به همین خاطر خرید هدیه برای دیگران و همچنین کمک به موسسات خیریه را فراموش نکنید. البته همان تحقیق نشان داده مبلغی که به دیگران اختصاص می‌دهید، تاثیر چندانی در میزان رضایتی که از این عمل کسب می‌کنید ندارد، به این معنی که لازم نیست پول زیادی را خرج خریدن هدیه‌های گرانقیمت برای دیگران کنید.
چگونه می‌توان شادتر زندگی کرد؟
زمان بخرید. برخی اوقات می‌توانید کمی ‌پول خرج کنید تا وقت آزاد بیشتری داشته باشید. برای مثال برخی از اموری که وقت زیادی را اشغال می‌کنند را به فرد دیگری بسپارید و در مقابل به او پول بپردازید.
در این صورت می‌توانید فعالیت‌های جذاب‌تری را انجام دهید که در شما احساس رضایت بیشتری را ایجاد می‌کنند. مثلا وقت آزاد خود را صرف آموختن یک زبان خارجی، بازدید از نمایشگاه‌های هنری یا باغبانی کنید.
پول خود را صرف تجربیات تازه کنید. تجربیات تازه و البته خوشایند در بیشتر موارد با هیجان و شادی همراه هستند به همین خاطر سعی کنید بخشی از پول و البته وقت خود را به مواردی اختصاص دهید که تاکنون سراغ آنها نرفته‌اید، از آموختن آشپزی ژاپنی گرفته تا کوهنوردی و طبیعت‌گردی با دوستان همگی جزو مواردی هستند که می‌توانند شما را شادتر کنند.
دكتر فيل مك‌گرا از مشهورترين روانشناسان جهان است كه برنامه تلويزيوني هفتگي‌اش صدها ميليون تماشاگر دارد. در آستانه شروع سال 2013 او در مطلبي در شماره ويژه مجله اپرا وينفري، متذكر شد كه خوشبختي چيزي دست‌نيافتني نيست. به نظر دكتر فيل تنها با اجتناب از این اشتباهات مي‌توان خوشبختي پايدار را در زندگي به دست آورد.


امروز مهم است يا فردا؟

زندگي كردن در ترس

خيلي از انسان‌ها در هراس از فردا زندگي مي‌كنند. سايه ترس روي زندگي آنها گسترده شده و مدام از اين مي‌ترسند كه فردا چه خواهد شد. اما يك لحظه منطقي فكر كنيد، شما كه نمي‌توانيد فردا را كنترل كنيد، اما چيزي كه مي‌توانيد آن را كنترل كنيد زندگي خودتان، در همين لحظه است. ترس‌تان در مورد آينده را كنار بگذاريد و ياد بگيريد همين لحظه را دوست داشته باشيد و از آن لذت ببريد. آنچه بايد بدانيد اين است: اين لحظه‌اي كه در آن هستيد ديگر تكرار نمي‌شود، پس قدر آن را بدانيد.



2. همين حالا شكر كنيد


هرروزي را كه مي‌گذرانيد بايد همراه با شكرگزاري باشد. قطعا اگر فكر مي‌كنيد كه دليلي براي شكرگزاري نيست به اين فكر كنيد كه زنده هستيد و مي‌توانيد هركاري كه مي‌خواهيد با زندگي‌تان انجام دهيد. به اين فكر كنيد كه حتما در زندگي شما نكات زيادي هستند كه بايد براي آنها خوشحال باشيد. كافي است كاغذي برداريد و هرچيزي را که فكر مي‌كنيد در زندگي‌تان ارزش دارد بنويسيد، آن وقت مي‌بينيد كه بايد شكرگزار باشيد.


3. خوشبختي يعني خوب خوابيدن


كافي است چندروز خوب نخوابيد تا فكر كنيد كل جهان به هم ريخته است و هيچ‌چيز خوب نيست و هيچ اميدي به آينده وجود ندارد. كم‌خوابي تمركز شما را مي‌گيرد و سرعت عمل فكري‌تان را كاهش مي‌دهد. همه اينها باعث مي‌شود دنيا پيش چشم‌تان تيره و تار شود. براي فرار از اين حالت چه مي‌كنيد؟ به قهوه پناه مي‌بريد؟ كافئين قهوه باعث مي‌شود كه احساس اضطراب و ترس سراغ‌تان بيايد و اوضاع بدتر از اين شود.


4. به چه پناه مي‌بريد؟

پناه بردن به راه‌هاي نامناسب

وقتي احساس خوشبختي نمي‌كنيد چه مي‌كنيد؟ به سيگار پناه مي‌بريد؟ يا ممكن است سراغ موارد نامناسب ديگر مثل موادمخدر برويد؟ اين كارها مي‌تواند وضعيت را از آنچه هست هم بدتر كند. بايد بدانيد كه آنچه به آن پناه برده‌ايد درست و سالم است يا نه، مثلا پناه بردن به غذاها هم در زماني كه احساس خوشبختي نمي‌كنيد، يك اشتباه است.



5. كدام نيمه مهم است؟

شكايت كردن

فكر مي‌كنيد كسي وجود دارد كه از يك فرد غرغرو و هميشه شاكي خوشش بيايد؟ اگر خودتان آن آدم هميشه شاكي و بداخلاق و عصباني باشيد چه؟ شايد شما هميشه اين احساس را داريد كه آدمي منطقي هستيد و هميشه براساس واقعيات قضاوت مي‌كنيد، اما اگر همه به شما مي‌گويند «بدبين» بد نيست كه در ديدگاه‌هاي خودتان تجديدنظر كنيد و به جاي ديدن نيمه خالي ليوان، هميشه نيمه پر ليوان را ببينيد. با خوش‌بيني زندگي زيباتر مي‌شود و احساس خوشبختي به زندگي شما وارد مي‌شود.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
لینک مرجع