سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: مشترياني بيابيد كه فروشنده شما باشند
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
چرا مردم خريد مي كنند

84 درصد از كل فروش در آمريكا نتيجه تبليغات شفاهي است(در ایرانم فکر میکنم این مساله صدق میکند). وقتي كه فروش كالايي به شدت افزايش مي يابد قسمت زيادي از اين افزايش فروش مربوط به توصيه مشتريان كنوني به مشتريان آينده است مثلاً اگر فردي كالاي شما را بخرد و از آن راضي باشد او آن را به همكاران، هم دوره اي ها، همكلاسي ها و خلاصه دوستان و آشنايان خود توصيه خواهد كرد. و اگر از آن كالا راضي نباشد احتمالاً ديگران را از خريد كالاي شما منصرف خواهد كرد.
تبلیغات کلامی:یکی از بهترین روشهای تبلیغات کالاست.
(07-06-2013 09:15 PM)mir abbas نوشته شده توسط: [ -> ]چرا مردم خريد مي كنند

84 درصد از كل فروش در آمريكا نتيجه تبليغات شفاهي است(در ایرانم فکر میکنم این مساله صدق میکند). وقتي كه فروش كالايي به شدت افزايش مي يابد قسمت زيادي از اين افزايش فروش مربوط به توصيه مشتريان كنوني به مشتريان آينده است مثلاً اگر فردي كالاي شما را بخرد و از آن راضي باشد او آن را به همكاران، هم دوره اي ها، همكلاسي ها و خلاصه دوستان و آشنايان خود توصيه خواهد كرد. و اگر از آن كالا راضي نباشد احتمالاً ديگران را از خريد كالاي شما منصرف خواهد كرد.

آقای میرعباس یه مساله که همیشه تو ذهنمه و بی ارتباط با این بحث شما نیست اینست که بعنوان مثال من میخوام یه کالایی رو در داخل کشور تولید کنم و وارد بازار کنم . ضمنا در زمینه ای که تولید میکنم رقبا و برندهایی نسبتا معتبر هم وجود دارند.
حالا من اگر بخوام وارد بازار بشم وجنسم رو به عموم مردم عرضه کنم دو تا سیاست فروش متفاوت هست که انتخاب این دو بدلیل عدم وجود تجربه کافی در بازار و فروش مشکله !
یکی اینکه بعضی ها معتقدند کم بخور همیشه بخور: یعنی اینکه من جنسم را با کیفیت بالا یا همتراز با برندهای موجود وارد بازار کنم و ارزان تر از آنها بفروشم تا مشتری پیدا کنم و همه بیان سمت جنس من.
و دیگری اینکه جنسم رو با کیفیت بالا و یا همتراز با کیفیت برندهای موجود وارد بازار کنم و قیمتی بالاتر از اونها بفروشم؛چون مردم ایران یه عادتی دارن نادرست یا درست کاری ندارم. وقی می بینن جنسی گرون تر از اون یکی دیگه ست میگن این خوبه این ازون بهتره و نهایتا جنس گرون تر رو میخرن در صورتی که کیفیت فرقی نداره.... کلا اگه همون جنس با همون کیفیتو گرون تر بخرن راضی ترن!
حالا بنظتون کدوم طرز تفکر واسه تولید کننده ای که تازه میخواد برندش وارد بازار بشه بهتر جواب میده ؟؟؟؟
ممنون10_004
(07-07-2013 12:22 PM)hamid.h نوشته شده توسط: [ -> ]
(07-06-2013 09:15 PM)mir abbas نوشته شده توسط: [ -> ]چرا مردم خريد مي كنند

84 درصد از كل فروش در آمريكا نتيجه تبليغات شفاهي است(در ایرانم فکر میکنم این مساله صدق میکند). وقتي كه فروش كالايي به شدت افزايش مي يابد قسمت زيادي از اين افزايش فروش مربوط به توصيه مشتريان كنوني به مشتريان آينده است مثلاً اگر فردي كالاي شما را بخرد و از آن راضي باشد او آن را به همكاران، هم دوره اي ها، همكلاسي ها و خلاصه دوستان و آشنايان خود توصيه خواهد كرد. و اگر از آن كالا راضي نباشد احتمالاً ديگران را از خريد كالاي شما منصرف خواهد كرد.

آقای میرعباس یه مساله که همیشه تو ذهنمه و بی ارتباط با این بحث شما نیست اینست که بعنوان مثال من میخوام یه کالایی رو در داخل کشور تولید کنم و وارد بازار کنم . ضمنا در زمینه ای که تولید میکنم رقبا و برندهایی نسبتا معتبر هم وجود دارند.
حالا من اگر بخوام وارد بازار بشم وجنسم رو به عموم مردم عرضه کنم دو تا سیاست فروش متفاوت هست که انتخاب این دو بدلیل عدم وجود تجربه کافی در بازار و فروش مشکله !
یکی اینکه بعضی ها معتقدند کم بخور همیشه بخور: یعنی اینکه من جنسم را با کیفیت بالا یا همتراز با برندهای موجود وارد بازار کنم و ارزان تر از آنها بفروشم تا مشتری پیدا کنم و همه بیان سمت جنس من.
و دیگری اینکه جنسم رو با کیفیت بالا و یا همتراز با کیفیت برندهای موجود وارد بازار کنم و قیمتی بالاتر از اونها بفروشم؛چون مردم ایران یه عادتی دارن نادرست یا درست کاری ندارم. وقی می بینن جنسی گرون تر از اون یکی دیگه ست میگن این خوبه این ازون بهتره و نهایتا جنس گرون تر رو میخرن در صورتی که کیفیت فرقی نداره.... کلا اگه همون جنس با همون کیفیتو گرون تر بخرن راضی ترن!
حالا بنظتون کدوم طرز تفکر واسه تولید کننده ای که تازه میخواد برندش وارد بازار بشه بهتر جواب میده ؟؟؟؟
ممنون10_004

جناب حمید در صورتی که فروشگاه زیبا و جذابی داشته باشید که بخواهید محصولتان را در آن به معرض فروش بگذارید به نظر من هر چه گرانتر باشد راحتتر فروش می رود.
اما اگر عمده ای بخواهی به مغازه دارها بفروشی باید مفت بدهی یعنی خیلی کمتر از هزینه ای که برای تولیدش کردی، تا قبول کنند.
همیشه چشمتون به مشتری باشه
حمید جان
من از تجربیاتی که توی مغازه به دست آوردم براتون میگم
وقتی مشتری میبینی که سر و وضع آنچنان بالایی نداره و متوجه میشی که دست خالیه
بهتره دست از سود برداری و تا جایی که میشه باهاش کنار بیای
من مطمئن شدم و فهمیدم که این مشتریها رو بهتر (ببخشید این کلمه رو استفاده می کنم) ولی در اصطلاح عامیانه بهتر میشه تیغید و جیبشون رو خالی کرد
توی این بازار باید گرگ بود
گرگ نباشی میخورنت
منظور از خوردن نابود شدنه
باید زرنگ باشی
هم روابط عمومی خوب داشته باشی
هم اطلاعات عمومی خوب
باید بتونی مشتری رو جذب کنی
باید بتونی مشتری رو متقاعد کنی که بازم از شما خرید کنه
امیدوارم موفق باشید دوست عزیزم
با آرزوی بهترین ها
چیزی که میخوام اضافه کنم اینه زرنگ باش تا بتونی میلیاردر شی...
[/quote]

جناب حمید در صورتی که فروشگاه زیبا و جذابی داشته باشید که بخواهید محصولتان را در آن به معرض فروش بگذارید به نظر من هر چه گرانتر باشد راحتتر فروش می رود.
اما اگر عمده ای بخواهی به مغازه دارها بفروشی باید مفت بدهی یعنی خیلی کمتر از هزینه ای که برای تولیدش کردی، تا قبول کنند.
[/quote]

خیر - منظور بنده تولید و فروش یک جنس برند دار بود !
بعنوان مثال در زمینه تولید آبمیوه...
شرکت سن ایچ برای فروش محصولات خود در هیچ شهری مغازه ای دایر نکرده و نخواهد کرد !
فرض کنید شرکت آبمیوه سن ایچ یک شرکت جدید و کاملا ناشناخته در صنعت غذایی (آبمیوه) باشد و بخواهد تازه وارد بازار شود و بازاریابی و فروش را شروع کند. در همین حین میدانیم آبمیوه هایی با برندهای مختلف مانند تکدانه ، پاکدیس ، مینوت مید و ... در بازار موجود است.
شرکت سن ایچ برای ورود به بازار و در دست گرفتن بازار و شرکت در این رقابت بین سایر تولیدکننگان برای جذب مشتری بیشتر کدام راه را اتخاذ کند بهتر است ؟
سود کم ، اما پایدار و در کنار آن جذب مشتری
یا
قیمت بالا، کیفیت عالی هرکه میخواهد بخرد و هر که نمیخواهد و می گوید گران است نخرد ! (با توجه به اینکه مردم ایارن جنس گران را دوست دارند بخرند و به کیفیت آن اعتماد و اطمینان بیشتری دارند)
کدام سیاست فروش و قیمت گذاری در بازار ایران موفق تر است ؟
بازم ممنون که راهنمایی میک نید.10_004
(07-07-2013 03:42 PM)hadi_bnd نوشته شده توسط: [ -> ]همیشه چشمتون به مشتری باشه
حمید جان
من از تجربیاتی که توی مغازه به دست آوردم براتون میگم
وقتی مشتری میبینی که سر و وضع آنچنان بالایی نداره و متوجه میشی که دست خالیه
بهتره دست از سود برداری و تا جایی که میشه باهاش کنار بیای
من مطمئن شدم و فهمیدم که این مشتریها رو بهتر (ببخشید این کلمه رو استفاده می کنم) ولی در اصطلاح عامیانه بهتر میشه تیغید و جیبشون رو خالی کرد
توی این بازار باید گرگ بود
گرگ نباشی میخورنت
منظور از خوردن نابود شدنه
باید زرنگ باشی
هم روابط عمومی خوب داشته باشی
هم اطلاعات عمومی خوب
باید بتونی مشتری رو جذب کنی
باید بتونی مشتری رو متقاعد کنی که بازم از شما خرید کنه
امیدوارم موفق باشید دوست عزیزم
با آرزوی بهترین ها
چیزی که میخوام اضافه کنم اینه زرنگ باش تا بتونی میلیاردر شی...

سپاس از شما هادی جان
باشه چشم گرچه از واژه تیغیدن خوشم نمیاد ولی حسابی حواسم هست که کسی ازم سو استفاده نکنه...
ببخشیدا این نظر شخصی منه.. من حاضر نیستم به هر قیمتی پول در بیارم وگرنه ماشالا تو کشور ما تو این زمینه اگه بخوای پیشرفت کنی همه جا میتونی پیاده کنیش... اصلا این جور دزدی به حساب میاد بنظرم...
ببخشید که انقد رک گفتم. امیدورام از دستم ناراحت نشید
بازم ممنون که وقت گذاشتی .نظر دیگه ای داشتی خوشحال میشم.
راستی من منظورم کاسبی(مغازه داری) در بازار یک شهر نبود.... تولید یک کالا با برند و بعد از اون فروش در سراسر کشور
10_004
مشتریان راضی هر کس بهترین تبلیغات مثبت و موثر و بدون هزینه مستقیم برای آنکس می باشد قدر مشتریهای راضی خود را بدانید.
(07-07-2013 12:22 PM)hamid.h نوشته شده توسط: [ -> ]
(07-06-2013 09:15 PM)mir abbas نوشته شده توسط: [ -> ]چرا مردم خريد مي كنند

84 درصد از كل فروش در آمريكا نتيجه تبليغات شفاهي است(در ایرانم فکر میکنم این مساله صدق میکند). وقتي كه فروش كالايي به شدت افزايش مي يابد قسمت زيادي از اين افزايش فروش مربوط به توصيه مشتريان كنوني به مشتريان آينده است مثلاً اگر فردي كالاي شما را بخرد و از آن راضي باشد او آن را به همكاران، هم دوره اي ها، همكلاسي ها و خلاصه دوستان و آشنايان خود توصيه خواهد كرد. و اگر از آن كالا راضي نباشد احتمالاً ديگران را از خريد كالاي شما منصرف خواهد كرد.

آقای میرعباس یه مساله که همیشه تو ذهنمه و بی ارتباط با این بحث شما نیست اینست که بعنوان مثال من میخوام یه کالایی رو در داخل کشور تولید کنم و وارد بازار کنم . ضمنا در زمینه ای که تولید میکنم رقبا و برندهایی نسبتا معتبر هم وجود دارند.
حالا من اگر بخوام وارد بازار بشم وجنسم رو به عموم مردم عرضه کنم دو تا سیاست فروش متفاوت هست که انتخاب این دو بدلیل عدم وجود تجربه کافی در بازار و فروش مشکله !
یکی اینکه بعضی ها معتقدند کم بخور همیشه بخور: یعنی اینکه من جنسم را با کیفیت بالا یا همتراز با برندهای موجود وارد بازار کنم و ارزان تر از آنها بفروشم تا مشتری پیدا کنم و همه بیان سمت جنس من.
و دیگری اینکه جنسم رو با کیفیت بالا و یا همتراز با کیفیت برندهای موجود وارد بازار کنم و قیمتی بالاتر از اونها بفروشم؛چون مردم ایران یه عادتی دارن نادرست یا درست کاری ندارم. وقی می بینن جنسی گرون تر از اون یکی دیگه ست میگن این خوبه این ازون بهتره و نهایتا جنس گرون تر رو میخرن در صورتی که کیفیت فرقی نداره.... کلا اگه همون جنس با همون کیفیتو گرون تر بخرن راضی ترن!
حالا بنظتون کدوم طرز تفکر واسه تولید کننده ای که تازه میخواد برندش وارد بازار بشه بهتر جواب میده ؟؟؟؟
ممنون10_004
من نظرم برای شرکتهایی که تازه وارد یک بازار رقابتی میشوند فقط کیفیت است(کیفیت راز ماندگاریست).
اگر قیمت پایین باشد و کیفیت پایین شاید در برهه ای از زمان فروش خوبی داشته باشیم ولی به مرور کل بازار را از دست میدهیم.
اگر قیمت بالا و کیفیت پایین سرنوشتی مثل قبلی در انتظار ماست .
اگر قیمت متناسب ولی کیفیت بالا بازار روزبروز استقبال بیشتری از کالای تولیدی ما خواهد کرد.
به ده درصد برتر بپيونديد

براي اينكه در صنعت خود به 10% برتر (ازحيث) فروش بپيونديد بايد مشترياني داشته باشيد كه در هر موقعيت مانند فروشندگان شما عمل كنند. اعتبار ميليوني در فروش بسيار مهم است پس بايد مشتريان شما راضي باشند تا هر جا كه هستند درها را به سمت شما باز كنند.
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع