سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: راز ميلياردر شدن دو برادر
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
تئو آلبرشت، با ثروت 8/18 ميليارد دلار نهمين فرد ثروتمند جهان، مالک و مدير ارشد اجرايي سوپرمارکت زنجيره‌اي «آلدي نورد» است که کالاهاي ارزان قيمت مي‌فروشد. تئو برادر کارل آلبرشت، ششمين فرد ثروتمند جهان و مالک سوپرمارکت «آلدي سود»، است.
اتی نیوز: او در آمريکا صاحب يک فروشگاه زنجيره‌اي به نام تريدر جوز نيز مي‌باشد. اين فروشگاه کالاهاي خاصي را که به علت رويکرد نوآورانه به سختي در جاهاي ديگر يافت مي‌شوند و به علاوه خيلي خوش‌طعم هستند و اغلب محصولات خود شرکت مي‌باشند، مي‌فروشند.
تئودور پول آلبرشت، متولد 28 مارس سال 1922، يک کارآفرين آلماني است که به همراه برادرش کارل آلبرشت فروشگاه زنجيره‌اي آلدي را تاسيس کرده است. مبدا کمپاني آلدي به 1913،‌زماني که مادر کارل و تئو مغازه کوچکي در حومه اسن باز کرد، بر مي‌گردد. کارل و تئو آلبرشت در شرايط متوسطي در اسن بزرگ شدند. مادرشان صاحب يک خواربارفروشي کوچک در محله کارگران «شانه بِک» بود. تئو نزد مادرش به شاگردي پرداخت. او به همراه برادرش در سال 1946 اداره مغازه مادرشان را به دست گرفتند. دو برادر قصد داشتند فروشگاهي راه‌اندازي کنند که ارزان‌ترين کالاها را به فروش مي‌رساند. اين دو برادر با تقسيم فروشگاه زنجيره‌اي‌شان به دو بخش، کسب و کار خود را از هم جدا کرده و در سال 1962 براي اولين بار برند فروشگاه آلدي (Albrecht-Discount) را معرفي کردند. آلدي جنوب بازارهاي ايالات متحده آمريکا،‌ استراليا، بريتانيا، ايرلند، سوئيس، اسلوني و غيره را پوشش مي‌دهد.

آلدي استراتژي‌هاي خاصي براي ارزان بودن محصولاتش دارد. يکي از نمود‌هاي رويکرد «اجتناب اکيد از تجملات» آلدي اين است که هيچ‌گونه دکوراسيوني در راهروهاي فروشگاه‌ها به کار برده نمي‌شود. در واقع قفسه‌هايي که براي قرار دادن کالاها هستند، کارتون‌هاي مقوايي خاصي هستند که مشتريان مي‌توانند به راحتي بلندشان کنند. از آنجايي که کيسه‌ها و ساک‌هاي حمل کالا هزينه بر هستند، مشتريان از اين جعبه‌ها براي قرار دادن کالاهايشان در آن استفاده مي‌کنند. اين قفسه‌ها در طول راهرو‌ها قرار دارند. مشتريان به تدريج کالاهايشان را برمي‌دارند. جعبه‌هاي خالي پس از برداشته شدن تمام کالاهاي درونشان، به جاي خود بازگردانده مي‌شوند.

به علاوه صفوف بلند مشتريان جلوي صندوق نمايان‌گر حداقل بودن تعداد کارکنان آلدي است. البته اين امر در آلمان به امري عادي در زندگي مردم تبديل شده است. با اين حال، به خاطر سيستم محاسبه قيمت کارآ در صندوق، بلندي صف‌ها لزوما به معناي زمان بيشتر انتظار براي مشتريان، نسبت به فروشگاه‌هاي ديگر نيست. تمام کارکنان بايد هم کارهاي مخصوص محاسبه قيمت در قسمت صندوق و هم کارهاي مخصوص انبارسازي را انجام دهند؛ اما زماني که ترافيک مشتري کمتر است. تنها يکي از کارکنان در صندوق کار مي‌کند و کارهاي ديگر فروشگاه مثل انبارسازي و نظافت فروشگاه را انجام مي‌دهند.

اين استراتژي‌هاي کاهش قيمت و صرفه‌جويي آلدي از يک سو و نزديک بودن قيمت کالاهاي آن به قيمت توليد نشان‌دهنده اين امر است که اين کاهش هزينه‌ها مستقيما به نفع مشتري و براي کاهش قيمت کالاها مي‌باشد. آلدي از ورود يورو به آلمان و ديگر کشور‌هاي اروپايي هم سود برد. در واقع مصرف‌کنندگان بر اين باور بودند که فروشندگان براي افزايش قيمت‌ها از اين تغيير ارز استفاده مي‌کنند؛ اما بر عکس ديگر فروشگاه‌ها، آلدي از همان ابتدا قيمت قبل و بعد از تغيير ارز کالاها را براي مدت‌ها روي پوستري چاپ کرده و در فروشگاه‌هايش نصب کرده بود. نکته مثبت کار اين بود که در آلدي قيمت يورو را به پايين رند کرده بودند که نتيجه اين کارها باعث افزايش احترام و وفاداري مشتريان نسبت به فروشگاه شد. تنها منبع تبليغات آلدي اغلب هفته‌نامه‌اي است به نام آلدي اينفورميرت که در فروشگاه‌هايش، يا توسط پست الکترونيک توزيع مي‌شود. اين هفته‌نامه در روزنامه‌هاي محلي هم به چاپ مي‌رسد.

برادران آلبرشت بسيار از صحنه اجتماع کناره گرفته‌اند و اطلاعات خيلي کمي از زندگيشان در دست مي‌باشد. در حال حاضر هيچ کدام از اين دو برادر ديگر اين فروشگاه را اداره نمي‌کنند. هم‌اکنون فروشگاه‌هاي آلدي در حدود 60 کشور دنيا شعبه دارند.
http://www.shafaf.ir/fa/news/19388/%D8%B...8%AF%D8%B1
عالی بود
لینک مرجع