06-25-2013, 02:01 PM
شما اگه محصول ، خدمات یا مشاوره باکیفیت بالا ارائه میدید (به عنوان مثال مشاوره طراحی سایت ) با قیمت بالا انجام می دید یه سؤال برا مشتریاتون پیش میاد (چرا قیمت شما گرانتر از همکاراتونه ؟). برای این سؤال شما به صورتهای مختلفی به هر مشتری یه جواب بدید یا اگر خیلی تیم فروش شما روی این داستان کارکرده باشه یه جواب واحد بدید ولی به نظر شما این جواب چی باشه بهتره ؟
از اینکه قیمت شما بالاتر از رقیبانتون هست من به شما تبریک میگم ، چون اونقدر شهامت داشتید که قیمت خود تون رو بالاتر بزارید.
و یه خبر خوب هم بهتون بدم اینه که حدود 10 درصد مردم قیمت بالا رو به این صورت درک کردند که طبیعتاً بهتر از محصولات دی گه هست، پس راح تر از شما خرید میکنند .
بریم سر جواب مناسب به مشتری وقتی می گه چرا قیمت شما بالاست :
بدترین کار ممکن اینه که شما محصولات یا خدمات خود تون را با همکارانتون مقایسه کنید . با این کار این حس رو به مشتری می دیم که محصولات ما گران هستند و محصولات همکاران ارزان تر و بهترین جواب به نظر بنده اینه که ما محصولات یا خدمات خودمون رو باید با موارد دیگری مقایسه کنیم که خیلی ارزشمندتر هستند و قابل توجیح تر هستند و مشتری به این نتیجه میرسه که با خرید این محصول سود بسیار زیادی کرده و این محصول ارزش پرداخت این مبلغ رو داره.
منظور من اینه که مزیتهای محصول خودمون رو برای مشتری پررنگ تر بکنیم که مشتری با خرید این محصول چه چیز باارزشی به دست میارن .
به عنوان مثال شما در حال فروش یک پرینتر هستید اگه کسی از شما به پرسه که چرا این پرینتر این قدر گرونه ، شما باید ارزش پرینتر رو بالا ببرید و این پرینتر رو به یک دستگاه چاپ تشبیه کنید در واقع با یک مورد خیلی گرانقیمت تر مقایسه میکنیم و به مشتری میگیم که شما فقط با پرداخت 600 هزار تومان صاحب یک چاپخانه میشید. بنابراین این کار توجیه داره که اون شخص این مبلغ رو بپردازه. یا شاید شما کار طراحی سایت رو انجام میدید باید این سایتی که برای خریدار طراحی میکنید به یک شرکت مجازی بزرگ تشبیه کنید که بعد از تحویل گرفتن وب سایت ، خریدار مالکیت یک شرکت مجازی بزرگ را خواهد داشت. اگر خوب توجیه کنید خریدار خیلی راحتر زیر بار هزینههای بالاتر خواهد رفت .
نتیجهگیری :
بدترین جواب :
کارمون رو با رقیبان مقایسه کنیم
بهترین جواب :
به مشتری نشان بدیم که در یک سال آینده میتونه چقدر از نظر هزینهای، زمانی ، مالی ، شخصیتی رشد کنه .
نکته : برای اینکه این کارو بتونید انجام بدید باید خدمات و یا محصولتون را از محصولات یا خدمات همکارانتون متمایز کنید.و برای این کار به اندازه کافی وقت بزارید و برای متمایز کردن محصولات و یا خدمات خودتون وقت بزارید و فکر کنید .
از اینکه قیمت شما بالاتر از رقیبانتون هست من به شما تبریک میگم ، چون اونقدر شهامت داشتید که قیمت خود تون رو بالاتر بزارید.
و یه خبر خوب هم بهتون بدم اینه که حدود 10 درصد مردم قیمت بالا رو به این صورت درک کردند که طبیعتاً بهتر از محصولات دی گه هست، پس راح تر از شما خرید میکنند .
بریم سر جواب مناسب به مشتری وقتی می گه چرا قیمت شما بالاست :
بدترین کار ممکن اینه که شما محصولات یا خدمات خود تون را با همکارانتون مقایسه کنید . با این کار این حس رو به مشتری می دیم که محصولات ما گران هستند و محصولات همکاران ارزان تر و بهترین جواب به نظر بنده اینه که ما محصولات یا خدمات خودمون رو باید با موارد دیگری مقایسه کنیم که خیلی ارزشمندتر هستند و قابل توجیح تر هستند و مشتری به این نتیجه میرسه که با خرید این محصول سود بسیار زیادی کرده و این محصول ارزش پرداخت این مبلغ رو داره.
منظور من اینه که مزیتهای محصول خودمون رو برای مشتری پررنگ تر بکنیم که مشتری با خرید این محصول چه چیز باارزشی به دست میارن .
به عنوان مثال شما در حال فروش یک پرینتر هستید اگه کسی از شما به پرسه که چرا این پرینتر این قدر گرونه ، شما باید ارزش پرینتر رو بالا ببرید و این پرینتر رو به یک دستگاه چاپ تشبیه کنید در واقع با یک مورد خیلی گرانقیمت تر مقایسه میکنیم و به مشتری میگیم که شما فقط با پرداخت 600 هزار تومان صاحب یک چاپخانه میشید. بنابراین این کار توجیه داره که اون شخص این مبلغ رو بپردازه. یا شاید شما کار طراحی سایت رو انجام میدید باید این سایتی که برای خریدار طراحی میکنید به یک شرکت مجازی بزرگ تشبیه کنید که بعد از تحویل گرفتن وب سایت ، خریدار مالکیت یک شرکت مجازی بزرگ را خواهد داشت. اگر خوب توجیه کنید خریدار خیلی راحتر زیر بار هزینههای بالاتر خواهد رفت .
نتیجهگیری :
بدترین جواب :
کارمون رو با رقیبان مقایسه کنیم
بهترین جواب :
به مشتری نشان بدیم که در یک سال آینده میتونه چقدر از نظر هزینهای، زمانی ، مالی ، شخصیتی رشد کنه .
نکته : برای اینکه این کارو بتونید انجام بدید باید خدمات و یا محصولتون را از محصولات یا خدمات همکارانتون متمایز کنید.و برای این کار به اندازه کافی وقت بزارید و برای متمایز کردن محصولات و یا خدمات خودتون وقت بزارید و فکر کنید .