سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: اگه قیمت محصولات یا خدمات شما بالاتر از رقیبان هست این مقاله رو مشاهده کنید
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
شما اگه محصول ، خدمات یا مشاوره باکیفیت بالا ارائه میدید (به عنوان مثال مشاوره طراحی سایت ) با قیمت بالا انجام می دید یه سؤال برا مشتریاتون پیش میاد (چرا قیمت شما گران‌تر از همکاراتونه ؟). برای این سؤال شما به صورت‌های مختلفی به هر مشتری یه جواب بدید یا اگر خیلی تیم فروش شما روی این داستان کارکرده باشه یه جواب واحد بدید ولی به نظر شما این جواب چی باشه بهتره ؟


از اینکه قیمت شما بالاتر از رقیبانتون هست من به شما تبریک میگم ، چون اونقدر شهامت داشتید که قیمت خود تون رو بالاتر بزارید.
و یه خبر خوب هم بهتون بدم اینه که حدود 10 درصد مردم قیمت بالا رو به این صورت درک کردند که طبیعتاً بهتر از محصولات دی گه هست، پس راح تر از شما خرید می‌کنند .
بریم سر جواب مناسب به مشتری وقتی می گه چرا قیمت شما بالاست :
بدترین کار ممکن اینه که شما محصولات یا خدمات خود تون را با همکارانتون مقایسه کنید . با این کار این حس رو به مشتری می دیم که محصولات ما گران هستند و محصولات همکاران ارزان تر و بهترین جواب به نظر بنده اینه که ما محصولات یا خدمات خودمون رو باید با موارد دیگری مقایسه کنیم که خیلی ارزشمندتر هستند و قابل توجیح تر هستند و مشتری به این نتیجه میرسه که با خرید این محصول سود بسیار زیادی کرده و این محصول ارزش پرداخت این مبلغ رو داره.
منظور من اینه که مزیت‌های محصول خودمون رو برای مشتری پررنگ تر بکنیم که مشتری با خرید این محصول چه چیز باارزشی به دست میارن .
به عنوان مثال شما در حال فروش یک پرینتر هستید اگه کسی از شما به پرسه که چرا این پرینتر این قدر گرونه ، شما باید ارزش پرینتر رو بالا ببرید و این پرینتر رو به یک دستگاه چاپ تشبیه کنید در واقع با یک مورد خیلی گران‌قیمت تر مقایسه می‌کنیم و به مشتری میگیم که شما فقط با پرداخت 600 هزار تومان صاحب یک چاپخانه میشید. بنابراین این کار توجیه داره که اون شخص این مبلغ رو بپردازه. یا شاید شما کار طراحی سایت رو انجام می‌دید باید این سایتی که برای خریدار طراحی می‌کنید به یک شرکت مجازی بزرگ تشبیه کنید که بعد از تحویل گرفتن وب سایت ، خریدار مالکیت یک شرکت مجازی بزرگ را خواهد داشت. اگر خوب توجیه کنید خریدار خیلی راحتر زیر بار هزینه‌های بالاتر خواهد رفت .
نتیجه‌گیری :
بدترین جواب :
کارمون رو با رقیبان مقایسه کنیم
بهترین جواب :
به مشتری نشان بدیم که در یک سال آینده میتونه چقدر از نظر هزینه‌ای، زمانی ، مالی ، شخصیتی رشد کنه .
نکته : برای اینکه این کارو بتونید انجام بدید باید خدمات و یا محصولتون را از محصولات یا خدمات همکارانتون متمایز کنید.و برای این کار به اندازه کافی وقت بزارید و برای متمایز کردن محصولات و یا خدمات خودتون وقت بزارید و فکر کنید .
خوش رفتاری با مشتری هم خیلی مواقع باعث میشه که مشتری با وجودی که اطلاع داره قیمت محصول شما گرانتر از مغازه بغلی هست ولی برای خرید از شما قانع میشه
(06-25-2013 02:44 PM)Divar نوشته شده توسط: [ -> ]خوش رفتاری با مشتری هم خیلی مواقع باعث میشه که مشتری با وجودی که اطلاع داره قیمت محصول شما گرانتر از مغازه بغلی هست ولی برای خرید از شما قانع میشه

100% حرف شما درسته

تو این مقاله میخوام درباره اینکه اگه بیشتر بخندید ، بیشتر می فروشید ! رو به صورت علمی براتون توضیح بدم ولی قبل از اینکه بخوام به صورت عملی توضیح بدم خودتون رو بزارید جای مشتری یه فروشنده خوش اخلاق دوست دارید یا یه فروشنده بداخلاق و خشک و از خود متشکر و .....! لطفا بخندید تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده بود نشان میداد که افرادی که در هنگام پرداخت پول در فروشگاه ها یا رستوران ها با یک چهره با لبخند مواجه میشن حاضرن مبلغ بیشتر برای همان محصول یا همان فضا بپردازند و این مورد در چندین فروشگاه مشابه آزمایش شد و حتی دیده شد که عکس یک فرد با لبخند هم همان تاثیر رو در فروش خواهد داشت و بعد از تحقیقات دیگری که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد

توسط آقای به اسم اینکلمن نشان داد که حتی یک لبخند خیلی خیلی مختصر هم باز میتونه تاثیر مثبتی روی فروش داشته باشه و آزمایش دیگری که انجام شد به گروه های مختلف دو عکس نشان داده شد در یکی از این عکس ها شخص به هیچ وج لبخند نمیزد و در عکس دوم شخص لبخند خیلی مختصری داشت و این عکس ها فقط برای ۱۶ میلی ثانیه نمایش داده شد و این زمان بسیار بسیار کمی است و در این زمان خیلی کم تنها چیزی که شاید بشه تشخیص داد که این فرد آیا مذکر است یا مونث و وقتی بعدا بررسی شد افرادی که چهره با لبخند رو دیده بودند جزئیات بیشتری از تصویر به ذهنشون مونده بود و افرادی که چهره بدون لبخند رو دیده بودند اکثر اونها چیزی یادشون نمیومد حتی اینکه اون شخص مذکر بود یا مونث موضوع مهم دیگر اینکه که عکس لبخند یا فردی که لبخند میزنه حتی شاید تو ذهن مخاطب ثبت نشه و اون شخص توجهی به این موضوع نکنه ولی به صورت غیر مستقیم باعث میشه که علاقه ی بیشتری به خرید یا پرداخت پول داشته باشه و باز در یک مورد دیگه در فروشندگان نوشابه کوکاکولا بررسی شد که وقتی تمام فروشندگان لبخند میزنند معمولا خریداران تشنه حجم بیشتری خرید میکنند و یا نوشابه هایی با بطری های بزرگتر تهیه میکنند و موضوع جالب و مهم اینکه هیچ کدام از این خریداران به هیچ وج قبول نداشتند که لبخند زدن تاثیری بر خرید آنها داشته و این تاثیر معمولا به صورت ناخداگاهانه است و باعث تغییر مد و یا تغییر وضعیت احساسی شخص میشه و همین موضوع باعث میشه که شخص آسان تر تصمیم بگیره که خرید کنه بنابر این نکته مهم این صحبت ها این است که تا میتونید لبخند رو حتی در اقلام تبلیغاتی خودمون هم استفاده کنیم
لینک مرجع