سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: برترین بانوی کارآفرین قم
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
برترین بانوی کارآفرین قم : با اجرای طرحی فعالیت کشاورزی زنان روستایی قم را علمی ساختم
راحله فدائیان مدیرعامل شرکت کشت سپید قم که کارآفرین برتر استان قم در بخش کشاورزی در سومین جشنواره کارآفرینان برتر شناخته شده است ، می گوید : با اجرای طرحی فعالیت کشاورزی زنان روستایی را در این استان علمی کردم .

این کارآفرین در ادامه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : با اجرای طرح‌های این شرکت برای نخستین بار در استان قم ، فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی استان به صورت علمی انجام می‌شود .

فدائیان می‌گوید: فعالیت من از سال ‪ هشتاد و سه با آموزش زنان روستایی استان آغاز گردید و بتدریج وارد فعالیت‌های اجرایی شدم .

این کارافرین می‌افزاید : در زمان حاضر علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف بخش کشاورزی ، فعالیت‌های عملی در زمینه کشت زعفران ، پرورش ماهیان گرم آبی و سردابی ، ماهیان زینتی ، گیاهان دارویی و ... در حال اجرا است .

فدائیان گفت: ساماندهی تولیدات زنان روستایی از برنامه‌های آتی این شرکت است .

وی در مورد موانع و مشکلات کارآفرینی اظهار داشت : در ابتدای کار سختی ها و محدودیت -هایی برای فعالیت زنان در روستاهای استان وجود داشت،اما اکنون وضعیت تغییر کرده است و همکاری شرکت با شوراها بسیار مطلوب می‌باشد کارآفرین برتر بخش کشاورزی استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه برای محصولات زنان روستایی همیشه مشتری وجود دارد ، درآمد انها از فعالیت های کشاورزی بهبود پیدا کرده است ، اما شرکت درآمد زیادی کسب نمی‌کند .

وی از کمک‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم به ویژه بخش ترویج و امور زنان آن تشکر کرد و گفت: با علمی شدن فعالیت کشاورزی زنان روستایی استان قم در مجموع برای حدود ‪ دویست نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده که با توجه به گسترش فعالیت‌ها ، میزان اشتغال نیز در حال افزایش است .
فدائیان افزود: در حال حاضر به ازای هر کندوی زنبور عسل بین ‪ بیست تا بیست و پنج کیلوگرم عسل تولید می‌شود که با افزایش تعداد کندوها میزان تولید عسل رو به افزایش خواهد بود .

وی ادامه داد: در استان قم کشت زعفران را در سطح ‪ ده هزار مترمربع آغاز کردم که با توجه به نظر کارشناسان بخش کشاورزی استان مبنی بر شرابط اقلیمی مطلوب می‌توان در آینده برای صادرات این محصول از استان امیدوار بود .

راحله فدائیان فارغ التحصیل بخش کشاورزی در رشته گیاه پزشکی است .
منبع:کاج
لینک مرجع