(09-19-2011 03:24 PM)dara نوشته شده توسط: [ -> ]نابغه هایی که کودن شمرده می شدند !!!
۱- آلبرت انیشتن: در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود. یعنی معنی و مفهوم کلمات و عبارات را درست تشخیص نمی داد. معلم آلبرت انیشتن او را عقب مانده ذهنی، غیر اجتماعی و همیشه غرق در رویاهای ...انه توصیف می کرد، ضمنا وی دوبار در امتحانات کنکور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد!!
۲- توماس ادیسون: که معلمانش از آموزش او در مدرسه عاجز مانده بودند در تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را از درس فیزیک می گرفت ولی همین شخص بعدها موفق شد بیش از هزار وصد و پنجاه اختراع به جامعه بشریت عرضه کند که بیشتر آنها در زمینه علم فیزیک بوده است!!
۳- بتهون: معلم او می گفت در طول زندگیش “اوچیزی یاد نخواهد گرفت”
۴- پیکاسو: یکی از معروفترین نقاشان جهان بدون کمک و حضور پدرش که در زمان امتحانات کنارش می نشست نمی توانست در درس هایش نمره قبولی کسب کند!!
۵- هیلتون: که مالک بیش از ۳۰۰ هتل در سرتاسر دنیاست در دوران کودکی برای گذران زندگی مجبور بود کف سالنها و هتل ها را تی بکشد!!
۶- جیمز وات: که مخترع ماشین بخار بود فردی کودن توصیفش می کردند!!
۷- امیل زولا: نویسنده بزرگ فرانسوی دانش آموزی تنبل بود که در مدرسه از درس ادبیات معمولا نمره صفر می گرفت!
۸- ناپلئون بنا پارت: مدرسه خود را با رتبه ۴۲ به عنوان یک دانش آموز غیر ممتاز ترک کرد!!
۹- لویی پاستور: در مدرسه یک محصل متوسط بود و در دوره لیسانس در درس شیمی بین ۲۲ نفر رتبه ۲۲ را کسب کرد!
سلام بر همه مجبورم که شما عزیزان رو با واژه ای به اسم
اختلالات یادگیری آشنا کنم در زمان های گذشته این کودکان با وجود داشتن ضریب هوشی بالا کودن نامیده می شدند , واز تحصیل باز می ماندند تنها عاملی که باعث پیشرفت آنها در اینده شد صبر و شکیبایی اولیاء آنها بخصوص مادران آنها در امر آموزش کودکانشان بوده هست و جهان داشتن این نوابغ رو مدیون مادران البرت و ادیسون و ... هستیم هنوز غلط های املایی در دستنوشته های به جا مانده از البرت انیشتن به چشم می خورد.
خلا صه بگم اختلالات انواع مختلفی داره مهمترینشون اختلال در ریاضیات یا املاء یا اختلال در خواندن هست .
اختلال یادگیری از زمانی که کودکان وارد آموزش های رسمی (اول ابتدایی به بعد ) می شوند خود را نشان می دهد .
اما خوشبختانه مراکزی در همه استانها به اسم
مراکز اختلالات یادگیری یا مراکز ناتوانی های یادگیری چندین سال هست که راه اندازی شده و زیر نظر آموزش و پرورش کودکان استتثنایی هستند و در حقیقت کودکان داری اختلال یادگیری یک دسته از کودکان استثنایی محسوب می گردند که در این مراکز که همگی دولتی هستند و هزینه خیلی خیلی پایین دارند( مثلا در قزوین برای هرجلسه آموزشی که شامل یک ساعت 500 تومان می گردد )
این مراکز وجود دارند و با انجام ارزیابی ها و بررسی های تخصصی این کوکان را در مدارس عادی شناسایی می کنند و با انها کار می نمایند اغلب این کودکان که اولیاء پیگیری دارند تا حد قابل قبولی درمان می گردند .
دختران انجمن خوشحال باشند چون
اکثر محققین نسبت پسران با ناتوانی یادگیری را بیشتر از دختران و گاهی 2 تا 4 برابر گزارش کرده اند.
مهمترین ویژگی کودکان دارای اختلال یادگیری این است که از لحاظ بهره هوشی در حد طبیعی و حتی بالاتر از طبیعی هستند .
اگه کمک و اطلاعات بیشتری خواستید یکم صبر کنید چون طی چند روز اینده احتمالا دو هفته دیگه مجبور بشم وبلاگ مرکز اختلالات رو بزنم


چاکریم
(09-19-2011 03:59 PM)mhdi855 نوشته شده توسط: [ -> ]وقتی صحبت از نوابغ اول جهان به میان می آید، ناخودآگاه نام «آلبرت انیشتین» به اذهان خطور می کند. اما بد نیست بدانید این فیزیکدان مشهور آلمانی جزو این لیست 10 نفره نیست زیرا ضریب هوشی یا همان iq او در حدود 160 تخمین زده شده است. در این گزارش به معرفی 10 نابغه اول جهان غرب می ردازیم:
1) یوهان ولفگانگ وون گوته: «گوته» شاعر آلمانی با ضریب هوشی 210 ، نمایشنامه نویس، داستان نویس، دانشمند، سیاستمدار، کارگردان تئاتر، منتقد و هنرمندی آماتور بود که بزرگترین شخصیت ادبی عصر مدرن به شمار می رفت. در فرهنگ ادبی کشورهای آلمانی زبان این شخصیت از چنان جایگاهی برخوردار است، که از اواخر قرن هجدهم آثار وی به عنوان آثار کلاسیک در نظر گرفته شده اند.
2) لئوناردو داوینچی: «لئوناردو داوینچی» نقاش، مجسمه ساز، معمار، طراح و مهندس ایتالیایی دومین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی 205 برخوردار بود. تابلوهای نقاشی «شام آخر» و «مونا لیزا» این هنرمند از برجسته ترین آثار هنری دوره رنسانس محسوب می شد. یادداشت های به جا مانده از داوینچی حاکی است: وی از خلاقیت های بالای فنی برخوردار بوده به طوری که بسیار جلوتر از زمان خود به سر می برده است.
3) امانوئل سویدن برگ: «امانوئل سویدن برگ»، مبتکر مسیحی و فیلسوف و دانشمند الهیات سوئدی بود که با برخورداری از ضریب هوشی 205 دستنوشته حجیمی از کلام الهی از وی به یادگار مانده است. اندکی پس از مرگ او، هوادارانش بلافاصله جمعیت پیرو فلسفه سویدن برگ را با هدف مطالعه در زمینه افکار وی راه اندازی کردند.
4) گاتفرید ویلهلم وون لیبنیز: «گاتفرید ویلهلم وون لیبنیز» چهارمین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی 205 برخوردار بود. این فیلسوف برجسته آلمانی در رشته حقوق و فلسفه تحصیل کرد. این فیلسوف شهیر در زمان خود نقش قابل توجهی در مسائل سیاسی و دیپلماتیک اروپا ایفا کرد. وی در مقوله فلسفه و ریاضیات از جایگاه برجسته ای برخوردار بود.
5) جان استوارت میل: «جان استوآرت میل»، فیلسوف، اقتصاددان و مبلغ مکتب سودمندگرایی انگلیسی بود که از ضریب هوشی 200 بهره برده بود. وی همچنین روزنامه نگاری برجسته در دوره اصلاحات قرن نوزدهم به شمار می رفت. وی از اصل سادگی در زندگی خود تبعیت می کرد.
6) بلز پاسکال: «بلز پاسکال»، ریاضیدان، فیزیکدان، فیلسوف مذهبی و استاد نثر فرانسوی بود. ضریب هوشی او 195 بود و اساس تشکیل تئوری مدرن احتمالات را بنا نهاد. وی همچنین زمینه گسترش تعلیماتی مذهبی را بنا نهاد که ادراک خدا را از طریق دل به جای منطق آموزش می داد.
7) لودویگ ویتگنشتاین: «لودویگ جوزف یوهان ویتگنشتاین» فیلسوف انگلیسی زاده شده در اتریش بود که ضمن برخورداری از ضریب هوش 190 به عنوان بزرگترین فیلسوف قرن بیستم به شمار می رفت. شخصیت این نابغه شهیر از جذابیت بسیاری در بین هنرمندان، نمایشنامه نویسان، شاعران، داستان نویسان، موسیقی دانان و حتی فیلم سازان برخوردار بود.
8) بابی فیشر: «بابی فیشر» که به روبرت جیمز فیشر معروف است، شطرنج باز ماهر آمریکایی بود که از ضریب هوشی 187 بهره برده بود. این نابغه مشهور در سال 1958 عنوان جوان ترین شطرنج باز تاریخ را به خود اختصاص داد. بازی خیره کننده وی در مسابقات قهرمانی جهانی 1972 افکار عمومی آمریکا را به بازی شطرنج هدایت کرد. فیشر بازی شطرنج را از سن 6 سالگی آموخت و در سن 16 سالگی با هدف وقف کامل خود به این بازی، ترک تحصیل کرد.
9) گالیلئو گالیله: گالیلئو گالیله فیلسوف علوم طبیعی، منجم و ریاضیدان ایتالیایی بود که به پیشبرد علوم حرکت، ستاره شناسی و قدرت مواد کمک شایانی کرد. وی از بهره هوشی 185 برخوردار بود و کشفیاتش از طریق تلسکوپ علم نجوم را متحول ساخت.
10) مادام دی استل: «نه لوئیز جرمانی نکر بارونس دی استل هولستین» معروف به مادام دی استل دانشمند، مبلغ سیاسی و سخنور فرانسوی - سوئیسی بود که از ضریب هوشی 180 سهم برده بود. وی به عنوان واسطه ای میان فرهنگ نو استعماری اروپا به مکتب رومانتیک گرایی به شمار می رفت. نوشته های او در زمینه های داستانی، نوازندگی، مقالات اخلاقی و سیاسی، انتقادات ادبی، مطالب تاریخی، خاطرات شخصی و شعر از شهرت بالایی برخوردار است.
و این مباحث نشات گرفته از این است که انسان در حال حاضر در صد کوچکی از مغزش را مورد استفاده قرار می دهد .
میانگین آی كیو ایرانی ها 85 مردم انگلستان و امریكا حدود 100 اسیای جنوب شرق 90 و جنوب قاره افریقا حدود 75 هست
تجربه شخصی چندین ساله من با کار کردن با کودکان با ضریب هوشی های مختلف اینه که :
همه اولیاء حتی آنهایی که بچه های مرزی دارند عنوان می کنند کودک من خیلی با هوش هست .
ضریب هوشی در پیشرفت کودکان به اندازه ای که ما فکر می کنیم و آن را بزرگ کرده ایم خیلی مهم نیست چون عملا دیده ام کودکی که ضریب هوشی پایین داشته در حد مرزی بوده ولی با پشتکار خودش و همکاری اولیاء عملا کارایی ویادگیری در حد یک کودک باضریب هوشی بالا را داشته است .
و همینطور کودکی را دیده ام با ضریب هوشی خیلی بالا که بدون انگیزه و بدون همکاری جدی والدین عملا کارایی و یادگیری در حد یک کودک کودن را داشته است
پس زیاد به ضریب های هوشی خود ننازیم یا اگه جایی شنیدیم کودک مان مرزی هست شوکه نشویم چیزهای دیگر هم در موفقیت آدمها نقش اساسی دارند .



