سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: دستمزد 20 تا 50 میلیون تومانی فیلمنامه نویسی! 3تا5میلیون برای هرقسمت سریال!
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
محمد نیک بین تهیه کننده سینما دستمزد فیلمنامه های حرفه ای را بین 20 تا 50 میلیون تومان عنوان داشت و ابراز داشت: البته اکثر کارگردانان مطرح در سینمای ایران خود مولف بوده و ترجیح می دهند ایده های خود را به تصویر کشد. به همین دلیل اکثر فیلمنامه نویسان فرصت کمتری را برای فروش فیلمنامه خود خواهند داشت.

تهیه کننده سوپراستار در ادامه اشاره داشت : بی توجهی به فیلمنامه و هزینه نکردن سینماگران برای خرید فیلمنامه، مسئله ای بسیار قدیمی در تاریخ سینمای ایران بوده که برگرفته از فقر در سینما و عدم امکانات مناسب در سطح وسیع می باشد.

وی در پایان افزود: البته با توجه به اینکه هر سال قیمت دستمزدها در سینمای ایران بالا می رود، به همان نسبت نیز هزینه خرید فیلمنامه نیز افزایش پیدا می کند.

نویسنده فیلمنامه مجموعه طنز «شب‌های برره» تصریح کرد: دستمزد فیلمنامه نویسان در ایران به دو بخش قبل از پیمان قاسم خانی و بعد از پیمان قاسم خانی تقسیم می شود. پیمان و دیگر نویسندگانی که با وی در پاورچین همکاری می کردند، بعد از این سریال مطرح شده و اسم فیلمنامه نویس برای مخاطب بسیار جذاب و مهم شد، البته این اهمیت می تواند برای توجه مهران مدیری به نویسندگانش نیز باشد.

نویسنده مجموعه «مرد هزار چهره» ابراز داشت: «پاورچین» یک تحول بزرگ در عرصه سریال های کمدی بوده و بعد از آن دستمزد فیلمنامه نویسان بالا رفت، در سینما نیز همین مسئله اتفاق افتاد. در حال حاضر بیشترین دستمزد توسط پیمان قاسم خانی دریافت می شود. به راحتی می توان گفت که پیمان و نویسندگانی که با وی کار می کنند، سطح دستمزد فیلمنامه نویسان را افزایش دادند.

ژوله ادامه داد: اینکه تلویزیون دستمزد بالایی برای هر قسمت از یک سریال پرداخت می کند، صحت نداشته و به صورت نرمال به بهترین نویسندگان در سریال های کمدی برای هر قسمت بین 3 تا 5 میلیون تومان پرداخت می کند. اما تهیه کننده معمولا از بخش های دیگر زده تا کمی دستمزد فیلمنامه نویس را بالا برد.

http://allaboutscreenplay.com/persian/fr...-iran.html
لینک مرجع