سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: بررسی بازار تقاضا برای عرضه یک محصول
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
درود بر جمع میلیاردرها3612_002

یه سوال دارم

چطوری میشه فهمید قبل از تولید یه محصول یا ارائه خدمات (اونم جدید و ابتکاری)

اون منطقه یا اون شهر بازار تقاضای مناسبی برای اون کالا یا خدمات داره 4yajuyo

بعبارت ساده تر:بررسی و مطالعه بازار تقاضا قبل از تولید و عرضه محصول یا خدمات
مثال: من میخوام یه ساندویچی گیاهی راه اندازی کنم چطوری بفهمم منطقه مورد نظر من بازار خوبی برای این کار هست
بالا اوردن تاپیک........
با پرسش از مردم و بررسی محل .
برای پرس و جو کافیه اول از اعضا خانواده و دوستان نزدیک شروع کنید ، خانواده یک جامعه کوچک زیر مجموعه جامعه بزرگتر هست. بعد اقوام نزدیک ، دوستان ، ...
مطمئنن اینقدر سلیقه ها مختلف توی این مجموعه ها هستند که شما میتونید یه امار تقریبی بدست آورید
جناب رضوانی سوال بسیار بجایی مطرح کردید .

همانطور که استاد و دوستان گفتند ، با پرسش از مردم

راهکار :

برای تخمین بازار شگردهایی قابل استفاده است .

شما محصول و یا خدماتتان چه در قالب تخصصی و یا عمومی باشد می توانید به روش های
1- sms
2- آگهی روزنامه
3- آگهی رایگان در اینترنت

به بازخورد مشتریان در حالت کلان بپردازید .

شما محصول و یا فعالیتتان را در حالت ارائه شده فرض کنید و روی آن تبلیغات کنید .

اما به یک نکته بسیار توجه کنید ، تنها ایمان شماست که نقش اولیه و انتهایی را در انجام و به ثمر رساندن ایده دارد .
اگر به خود باور داشته باشید می توانید نظر خود را به آنها القا کنید .
از روشهای زیر میتونی استفاده کنی

یک منطقه مشابه جایی که میخوایی محصول رو عرضه کنید پیدا کنید و بینید محصولات مشابه در ان منطقه چه وضعی دارند

به محصولات مشابه در منطقه خودتون نگاه کنید مثلا ببنید غذاهای گیاهی دیگر چه وضعی دارند

چند جامعه اماری کوچک در منطقه خودتون انتخاب کنید و محصول رو عرضه کنید و از نتایج ان استفاده کنید

به رستورانهای منطقه سر کشی کنید و در مورد محصول یک امار گیری مناسب انجام دهید
(05-18-2013 07:08 AM)ahmad rezaee نوشته شده توسط: [ -> ]جناب رضوانی سوال بسیار بجایی مطرح کردید .

همانطور که استاد و دوستان گفتند ، با پرسش از مردم

راهکار :

برای تخمین بازار شگردهایی قابل استفاده است .

شما محصول و یا خدماتتان چه در قالب تخصصی و یا عمومی باشد می توانید به روش های
1- sms
2- آگهی روزنامه
3- آگهی رایگان در اینترنت

به بازخورد مشتریان در حالت کلان بپردازید .

شما محصول و یا فعالیتتان را در حالت ارائه شده فرض کنید و روی آن تبلیغات کنید .

اما به یک نکته بسیار توجه کنید ، تنها ایمان شماست که نقش اولیه و انتهایی را در انجام و به ثمر رساندن ایده دارد .
اگر به خود باور داشته باشید می توانید نظر خود را به آنها القا کنید .

یعنی چی دقیقا ؟؟؟!!!
یعنی جنس یا کالای جدیدی که هنوز وجود نداره رو براش تبلیغ کنیم؟؟؟!!!
خب طرف میگه کوش کجاست ؟ من میخوام عمده یا جزئی بخرم!
بنظرم امکان پذیر نیست
به نظر من قبل از ورود محصولت به بازار باتوجه به اینکه گفتید محصول جدیدی هست فقط میتونید با احتمال بازار فروشت رو بررسی کنی .
اما راه بهتر این هست که با شجاعت وارد بازار بشی و محصول جدیدیت رو ارائه بدی و از شکست هم نترسی
دوست عزیز در یک محل پر تردد
یک میز بگذار (مثلا در جلوی یک فروشگاه بزرگ و با کسب اجازه از صاحب فروشگاه)
به مدت یک هفته
با تیم دو سه نفره خانواده تان
بسیار با کلاس
ترجیحا کلاه و جلیقه همرنگ
نشان بدهید در حال بازاریابی و تست بازار هستین
یک نفر نظرات را ثبت کند
شما محصول رو اراه دهید
دقیقا مثل کسانی که اسانس عطر میفروشند
ولی به هیچ وجه مزاحمت ایجاد نکنید.
تکه های بسیار کوچک ساندویچتان را به رایگان به مشتری بدهید
از او بخواهید دو سه تا سوال را به شما جواب بدهد: مزه اش چطوره، ساندویچ همبرگر رو بیشتر دوست داری یا این ساندویچ رو،
ساندویچ سوسیس یا هات داگ رو بیشتر دوست داری یا این ساندویچ رو،
بیشتر دوست داری ساندویچ بهت مزه بده یا اینکه سالم باشه؟
جوابها را به صورت طیف پنج تایی از عالی تا ضعیف تفکیک کنید.
به هیچ وجه به مشتری توضیح ندهید داخل این ساندویچ چیست. بعد از آن از او بپرسید حدس میزند داخل آن چیست. و بعد برایش توضیح دهید (البته نه طرز آماده سازی آن)

با این تست هم میفهمی مشتری چقدر به سلامتی اهمیت میده و چقدر برای میپردازه
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع