سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: مراحل کسب و کار آنلاین در ایران.......
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
به استناد سایت رنگی رنگی


قدم اول:


تولد اینترنت همه دنیا رو تغییر داد. کلی چیز خوب و بد با خودش آورد و دیگه تصور دنیای بی نت هم ممکن نیست. دیگه شنیدن اینکه یکی از اینترنت نون درمیاره عجیب نیست. کسب و کارهای زیادی هست که می‌شه از طریق اینترنت راه انداختش یا توسعه داد.

بازار این جهان بزرگ اما، قاعده و قانون خودشو داره و اگه فکر کردید در دسترس بودن و ارزون بودن اینترنت ضامن موفقیت کسب و کار شماست و فقط کافیه یه اکانت ف/ی/س/ب/و/ک داشته باشید تا میلیاردر شید اشتباه می‌کنید. مثل هر بازاری فضای کار تو نت هم اصولی داره که باید یاد بگیریدش.

برای اینکه کارتون تو اینترنت بگیره، این دستور ساده شاید به دردتون بخوره.


قدم اول: کارم به کارت میاد؟

این قدم اولین و مهمترین قدمیه که برمی‌دارید. هر کسی می‌تونه تو چند چیز تجربه و تخصص داشته باشه. ممکنه تحصیلاتش امکان کسب و کاری بهش بده یا علاقه به ایجاد یه کار شخصی داشته باشه. اما همه کارایی که می‌تونیم انجام بدیم، الزاما بهمون امکان پول درآوردن نمی‌دن. اگه می‌خواهید یه کار آنلاین شروع کنید اولین سئوالی که باید از خودتون بپرسید، اینه که آیا این کار تو محل زندگی و کشورتون جواب می‌ده یا نه.

دنیای نت دنیای بزرگیه که قرار نیست سهمی بیشتر از یک نفر توش داشته باشیم. فقط از چشم خودتون به این دنیا نگاه نکنید. هر ایده‌ای که برای کسب و کار دارید رو، مختصر و مفید با اقلا ۱۰ نفر از اطرافیان‌تون در میون بذاریدش و ازشون سئوال کنید که آیا حاضر هستن از سرویسی که کالا یا خدمات شما رو ارائه می‌ده استفاده کنن یا نه. این ۱۰ نفر رو از دوستان هم سلیقه و هم فکرتون انتخاب نکنید و نظر سلیقه‌ها و تیپ‌های مختلف رو هم بپرسید.


با کسایی که مشورت می‌کنید بحث نکنید و تلاش نکنید که متقاعدشون کنید. ایده‌تون اگه خوب باشه جواب آره یا نه رو باید تو کوتاه‌ترین زمان بگیرید. دنیای مجازی و مشتری‌هاش به شما اجازه چونه‌زدن‌های بازاری رو نمی‌دن. اگه اکثر کسایی که ازشون سئوال کردید گفتن که از سرویس‌ فرضی شما استفاده نمی‌کنن، شجاعانه ایده‌تون رو کنار بذارید؛ چون زنگ خطر برای شکست به صدا دراومده. از ایده کلی کسب و کار آنلاین منصرف نشید، یک قدم عقب برگردید و سرویس یا کالای مورد نظرتون رو تغییر بدید.


راه‌ انداختن یه کار آنلاین ایده فوق‌العاده‌ایه به شرط اینکه شجاع باشید و قدم‌های درستی بردارید. پس علی‌الحساب قدم اول رو با سئوال از مشتری‌های احتمالی‌تون شروع کنید، تا بریم سر قدم‌های بعدی.
نیاز به تمرکز و یه دید شفاف و واقع‌گرا داریم که وارد مرحله دوم راه‌اندازی کسب و کار آنلاین بشیم.

باید بشینیم و به یه سری چیزای اساسی و واقعی فکر کنیم. راه انداختن یه کار آنلاین با اینترنت‌بازی فرق داره.

ممکنه روزی ۱۰ ساعت پای اینترنت باشید، همه سوراخ سنبه‌های شبکه‌های اجتماعی رو بلد باشید، وبلاگ بنویسید و … اما شناختن این فضا دلیل نمی‌شه که فکر کنید می‌تونید اینترنت و کاربرهاش رو به تسخیر کسب و کارتون دربیارید.


بهتره قبل از شروع با یک یا چند نفر که توی این فضا کار موفقی راه انداختن مشورت کنید، یا مصاحبه‌هاشون رو بخونید. از هر منبعی که می‌تونید اطلاعات کسب کنید و زیر و بم مدیریت یه کار اینترنتی رو بشناسید.


کار بعدی اینه که قبل از شروع حتما حساب و کتاب کنید، هزینه ها رو تخمین بزنید و فروش تقریبی رو هم حساب کنید. هزینه وقت خودتون رو هم در نظر بگیرید. جزئی‌ترین کارها هم هزینه داره و اگه حساب‌شون رو نکنید یه جایی از عدد بزرگ خرده‌ریزهایی که حساب نکرده بودید، شاخ درمیارید.

بهتره روی درآمدتون برای سه ماه اول چیزی در نظر نگیرید.

احتمال اینکه کارتون تو سه ماه بگیره خیلی کمه. در این صورت اگه زودتر به درآمد رسیدید خیلی خوشحال می‌شید، اما اگه پولی به دست نیاوردید ناامید نمی‌شید. این فایده برنامه‌ریزی واقع‌بینانه و البته سختگیرانه شماست.
قدم سوم : محتوا مهم‌تر از ظاهر است

تا چند وقت پیش، وب سایت‌ها پر از طرح‌های گرافیکی و انیمیشن‌های چشم‌گیر بودند. البته طراحی زیبا هنوز نیز ارزش و اهمیت زیادی دارد اما آنچه امروزه اهمیت دارد این است که سایت‌تان آسان و تاثیر‌گذار باشد، ابزارهای موثر برای رشد کاریتان به شمار آید، خدمت رسانی را تقویت کند و هزینه‌ها را کاهش دهد.

تبلیغات پر زرق و برق گرچه زیبا هستند اما رسیدن به این اهداف را دشوار می‌کنند.

طراحان وب‌سایت‌ها جزوه یکی از این سه گروه هستند:

گروه اول می‌توانند سایتی مفید و موثر را طراحی کند.

گروه دوم تجربه بازاریابی دارد و می‌تواند وب‌سایت را به مکانیسم بازاریابی برای جذب مشتریان جدید تبدیل کند.

گروه سوم می‌داند که چطور می‌تواند بازدید کنندگان را جذب سایت کند.



به ندرت فردی می‌تواند جزوه هر سه گروه باشد و همه‌ی این کار‌های مهم را انجام دهد. از این گذشته اگر بهترین وب‌سایت جهان را داشته باشید اما کسی از آن بازدید نکند، پولتان را هدر داده‌اید.


علاوه بر آن فراموش نکنید که باید شرایط و امکانات لازم برای برقراری ارتباط مشتریان با خودتان را فراهم کنید. قانون این است که مشتری با 2 بار کلیک بتواند به هر اطلاعاتی که لازم دارد دست یابد.
بعد از اینکه دو قدم ابتدایی رو برای راه‌اندازی یه کسب و کار آنلاین برداشتید و این قدما شما رو مصمم کرد که حتما یه کار اینترنتی داشته باشید، شال و کلاه کنید که می‌خواهیم قدم بعدی رو برداریم.


این قدم یکی از مهم‌ترین قدم‌های شماست برای اینکه تبدیل به آدم موفقی تو دنیای کسب و کار اینترنتی بشید. روی “ایده‌” متمرکز شید و ایده‌ای رو انتخاب کنید که قابل اجرا باشه.

قدم سوم یه قانون سفت و سخت داره که باید بهش پابند بمونید: “ایده‌های موفق خارج از کشور رو کپی نکنید“. این قانون اگرچه ممکنه شما رو بترسونه، اما در نهایت به نفع شماست.


تو قدمای اول گفتیم که تجربه‌های موفق دیگران رو بخونید و ازش درس بگیرید. ممکنه مصاحبه‌هایی که خوندید ترجمه شده باشن، درس بگیرید اما کپی نکنید. شما در بهترین شرایط هم نمی‌تونید همون چیزی رو تجربه کنید که مثلا یه جوان فرانسوی برای شروع کار تجربه کرده.


اولین چیزی که وضعیت شما رو با همکاران خارجی‌تون متفاوت می‌کنه، وضعیت سرعت و قیمت اینترنته.

یه دلیل دیگه واسه اینکه به قانون “کپی ممنوع” احترام بذارید و بدونید که به نفع‌تونه اینه که وقتی ایده شما از دل کشور و مردم کشور خودتون درمیاد شانس موفقت‌تون رو بالاتر می‌برید.

ایده‌ای که تو آلمان به شدت موفق بوده، ممکنه تو کانادا شکست بخوره.

پس فرهنگ مردم رو هم برای ایده‌تون در نظر بگیرید. باید بدونید برای چه آدمایی دارید سرویس می‌دید. برای رسیدن به جواب این سئوال از خودتون بپرسید: خودم چقدر از همچین سرویسی استفاده می‌کنم؟ مادرم چطور؟ دوستام چی؟


مردم (مشتریان بالقوه شما) و زیر ساخت‌های تکنولوژیک مثل ستون‌هایی هستن که ایده شما باید متناسب با قطر این پایه‌ها و بر مبنای شناختی که ازشون دارید، پرورده بشه.

شناخت از مردم و وضعیت اینترنت، هر چی که باشه باز شما هزار تا ایده خلاقانه برای راه‌اندازی یه کار موفق دارید.

نا امید نشید، و باور کنید که بدون کپی‌کاری شانس پیروزی‌تون خیلی بیشتره. ایده درست رو انتخاب کنید، تا ببینیم قدم بعدی بهمون چی می‌گه.
(05-06-2013 12:00 PM)mallarme نوشته شده توسط: [ -> ]قدم سوم یه قانون سفت و سخت داره که باید بهش پابند بمونید: “ایده‌های موفق خارج از کشور رو کپی نکنید“. این قانون اگرچه ممکنه شما رو بترسونه، اما در نهایت به نفع شماست.

ببخشید یه سوالی برام هست اینکه میگید از ایده های خارج از کشور کپی نکنیم ، مثلاً در خارج کشور، یک سایت برون سپاری برای فعالیت کارمندان آزاد (FreeLancers) ایجاد شده بود (ایده ای که اولین بار یک شخص یا تیم ایجاد کردند) ، حالا هیچ کس نباید در کشور خودش یا حتی توی همان کشورٍ بنیانگذارٍ این ایده، سایتی با همین موضوع فعالیت راه اندازی کنه؟

مثلاً در مورد همین برون سپاری در کشور خودمون از ایده خارجی الگوبرداری شده ، آیا این کارش از لحاظ قانونی یا شرعی یا اخلاقی یا رضایت صاحب ایده اشکالی داره؟

اگه کسی برای اولین بار ایده ایجاد یک سایت فروش گل، فروش مقاله، سایت نیازمندی ، سایت حراج گروهی ، سایت مناقصه و ایده های دیگه رو بنیانگذار بوده و داره فعالیت میکنه ، دیگران نباید مثل اون کار رو ایجاد کنند؟
(05-09-2013 11:23 AM)reza.sepehri نوشته شده توسط: [ -> ]
(05-06-2013 12:00 PM)mallarme نوشته شده توسط: [ -> ]قدم سوم یه قانون سفت و سخت داره که باید بهش پابند بمونید: “ایده‌های موفق خارج از کشور رو کپی نکنید“. این قانون اگرچه ممکنه شما رو بترسونه، اما در نهایت به نفع شماست.

ببخشید یه سوالی برام هست اینکه میگید از ایده های خارج از کشور کپی نکنیم ، مثلاً در خارج کشور، یک سایت برون سپاری برای فعالیت کارمندان آزاد (FreeLancers) ایجاد شده بود (ایده ای که اولین بار یک شخص یا تیم ایجاد کردند) ، حالا هیچ کس نباید در کشور خودش یا حتی توی همان کشورٍ بنیانگذارٍ این ایده، سایتی با همین موضوع فعالیت راه اندازی کنه؟

مثلاً در مورد همین برون سپاری در کشور خودمون از ایده خارجی الگوبرداری شده ، آیا این کارش از لحاظ قانونی یا شرعی یا اخلاقی یا رضایت صاحب ایده اشکالی داره؟

اگه کسی برای اولین بار ایده ایجاد یک سایت فروش گل، فروش مقاله، سایت نیازمندی ، سایت حراج گروهی ، سایت مناقصه و ایده های دیگه رو بنیانگذار بوده و داره فعالیت میکنه ، دیگران نباید مثل اون کار رو ایجاد کنند؟

بيشتر منظور اين قسمت اين هست كه ايده هاي مطرح خارجي
مثلا گوگل طرح شبكه هاي اجتماعيش رو تاحدودي از فيسبوك گرفت ولي نتوانست به اندازه ان مطرح شود هرجقدر شركت بزرگي باشد
يا بازم گوگل موتور جستجوگر وژست الكترونيك مطرح وبزرگ جهاني دارد
بخوايم اين اون كار رو كپي برداري كنيم تازه ميشم خود گوگل

هدف اصلي كپ زدن ايده خارجي هست يا ايده هاي ديگران را دقيقا مثل همان اجرا كنيم بدو ن تغيير اين كار باعث شكست ما مي شود
(05-09-2013 11:23 AM)reza.sepehri نوشته شده توسط: [ -> ]
(05-06-2013 12:00 PM)mallarme نوشته شده توسط: [ -> ]قدم سوم یه قانون سفت و سخت داره که باید بهش پابند بمونید: “ایده‌های موفق خارج از کشور رو کپی نکنید“. این قانون اگرچه ممکنه شما رو بترسونه، اما در نهایت به نفع شماست.

ببخشید یه سوالی برام هست اینکه میگید از ایده های خارج از کشور کپی نکنیم ، مثلاً در خارج کشور، یک سایت برون سپاری برای فعالیت کارمندان آزاد (FreeLancers) ایجاد شده بود (ایده ای که اولین بار یک شخص یا تیم ایجاد کردند) ، حالا هیچ کس نباید در کشور خودش یا حتی توی همان کشورٍ بنیانگذارٍ این ایده، سایتی با همین موضوع فعالیت راه اندازی کنه؟

مثلاً در مورد همین برون سپاری در کشور خودمون از ایده خارجی الگوبرداری شده ، آیا این کارش از لحاظ قانونی یا شرعی یا اخلاقی یا رضایت صاحب ایده اشکالی داره؟

اگه کسی برای اولین بار ایده ایجاد یک سایت فروش گل، فروش مقاله، سایت نیازمندی ، سایت حراج گروهی ، سایت مناقصه و ایده های دیگه رو بنیانگذار بوده و داره فعالیت میکنه ، دیگران نباید مثل اون کار رو ایجاد کنند؟


سلام
بحث باید و نباید رو هیچکس برای هیچکس تعیین نمیکنه جز خدا....

اینجا بیان شده بهتر است کپی نکنید بلکه درس بگیرید نه اینکه نباید مشابه کار کنید و....
دوباره مطالعه بفرمایید:

“ایده‌های موفق خارج از کشور رو کپی نکنید“. این قانون اگرچه ممکنه شما رو بترسونه، اما در نهایت به نفع شماست.
تو قدمای اول گفتیم که تجربه‌های موفق دیگران رو بخونید و ازش درس بگیرید. ممکنه مصاحبه‌هایی که خوندید ترجمه شده باشن، درس بگیرید اما کپی نکنید. شما در بهترین شرایط هم نمی‌تونید همون چیزی رو تجربه کنید که مثلا یه جوان فرانسوی برای شروع کار تجربه کرده.
اولین چیزی که وضعیت شما رو با همکاران خارجی‌تون متفاوت می‌کنه، وضعیت سرعت و قیمت اینترنته. و دومین مورد متفاوت بودن فرهنگها و روحیات...

بدونید که به نفع‌تونه اینه که وقتی ایده شما از دل کشور و مردم کشور خودتون درمیاد شانس موفقت‌تون رو بالاتر می‌برید.

این برای ایده های خارجی ...

اما ایده های داخلی :

باید قانون “کپی ممنوع” احترام بذارید .....

بحث شرعی بودن رو کنار بگذاریم به نظر من "احترام" مقوله ای مهم است که انسان باید به ایده دیگران داشته باشه....

این مثالهایی که شما زدید به نظر من خیلی عمومی هستند و هرکسی میتونه مثلا سایت فروش گل بذاره! مثل این میمونه یک نفر چون گل فروشی داره تو شهر آیا نباید افراد دیگری گل فروشی بزنن؟؟

اما یک گل فروشی ایده خاصی در نحوه فروش گلها به کار میبره که اون رو نسبت به سایرین موفق تر میکنه....(یا بستنی فروشی که ایده خاصی در نحوه طعم ها، تزئین و...ایجاد میکنه که اونو موفق تر از سایرین میکنه)

خب گل فروش بعدی دو راه دارد:
1- این اون ایده رو عینا پیاده کنه ..........
2- از اون ایده درس بگیره و خودش ایده ای جدید برای فروش بهتر پیاده کنه .........

به نظر شما کدوم بهتره؟

انسان خودش خاص باشه یا فقط منتظر ایده دیگران باشه تا اونها رو عملی کنه؟
(05-09-2013 11:54 AM)mallarme نوشته شده توسط: [ -> ]
(05-09-2013 11:23 AM)reza.sepehri نوشته شده توسط: [ -> ]
(05-06-2013 12:00 PM)mallarme نوشته شده توسط: [ -> ]قدم سوم یه قانون سفت و سخت داره که باید بهش پابند بمونید: “ایده‌های موفق خارج از کشور رو کپی نکنید“. این قانون اگرچه ممکنه شما رو بترسونه، اما در نهایت به نفع شماست.

ببخشید یه سوالی برام هست اینکه میگید از ایده های خارج از کشور کپی نکنیم ، مثلاً در خارج کشور، یک سایت برون سپاری برای فعالیت کارمندان آزاد (FreeLancers) ایجاد شده بود (ایده ای که اولین بار یک شخص یا تیم ایجاد کردند) ، حالا هیچ کس نباید در کشور خودش یا حتی توی همان کشورٍ بنیانگذارٍ این ایده، سایتی با همین موضوع فعالیت راه اندازی کنه؟

مثلاً در مورد همین برون سپاری در کشور خودمون از ایده خارجی الگوبرداری شده ، آیا این کارش از لحاظ قانونی یا شرعی یا اخلاقی یا رضایت صاحب ایده اشکالی داره؟

اگه کسی برای اولین بار ایده ایجاد یک سایت فروش گل، فروش مقاله، سایت نیازمندی ، سایت حراج گروهی ، سایت مناقصه و ایده های دیگه رو بنیانگذار بوده و داره فعالیت میکنه ، دیگران نباید مثل اون کار رو ایجاد کنند؟

...
یک گل فروشی ایده خاصی در نحوه فروش گلها به کار میبره که اون رو نسبت به سایرین موفق تر میکنه....(یا بستنی فروشی که ایده خاصی در نحوه طعم ها، تزئین و...ایجاد میکنه که اونو موفق تر از سایرین میکنه)

خب گل فروش بعدی دو راه دارد:
1- این اون ایده رو عینا پیاده کنه ..........
2- از اون ایده درس بگیره و خودش ایده ای جدید برای فروش بهتر پیاده کنه .........

به نظر شما کدوم بهتره؟

انسان خودش خاص باشه یا فقط منتظر ایده دیگران باشه تا اونها رو عملی کنه؟



با تشکر از جناب goldmen و خانم mallarme گرامی ، با مثال و توضیحی که در مورد گل فروشی و بستنی فروشی فرمودید مشکل و سوال بنده حل شد و متوجه مفهوم کپی برداری ایده شدم.

پس کپی برداری در موضوع مورد اشاره این تاپیک به این معناست که انجام و راه اندازی نوع فعالیت (مثلاً خود گل فروشی ، برنج فروشی ، لوازم خانگی و ...) اشکالی نداره ولی ، امکانات و خلاقیت های خاص ارایه خدمات و کالا ، ایده محسوب شده و کپی برداری از آن می تواند مانع پیشرفت کار ما شده و در بیشتر موارد غیر قانونی هست.
(05-09-2013 12:54 PM)reza.sepehri نوشته شده توسط: [ -> ][quote='mallarme' pid='91470' dateline='1368084275']
[quote='reza.sepehri' pid='91463' dateline='1368082430']
[quote='mallarme' pid='90720' dateline='1367825422']

با تشکر از جناب goldmen و خانم mallarme گرامی ، با مثال و توضیحی که در مورد گل فروشی و بستنی فروشی فرمودید مشکل و سوال بنده حل شد و متوجه مفهوم کپی برداری ایده شدم.

پس کپی برداری در موضوع مورد اشاره این تاپیک به این معناست که انجام و راه اندازی نوع فعالیت (مثلاً خود گل فروشی ، برنج فروشی ، لوازم خانگی و ...) اشکالی نداره ولی ، امکانات و خلاقیت های خاص ارایه خدمات و کالا ، ایده محسوب شده و کپی برداری از آن می تواند مانع پیشرفت کار ما شده و در بیشتر موارد غیر قانونی هست.


بله دوست عزیز...
سایر مراحل این تاپیک هم دنبال کنید.

موفق باشید...10_004
قدم بعدی یه فرمان داره: زود باش!

درسته که قبل از شروع کار باید تحقیق کنید و درباره کاری که می‌خواهید انجام بدید اطلاعات کسب کنید، اما یادتون نره که کار شما یه چیز دیگه است.

انقدر تو جمع‌آوری اطلاعات غرق نشید که یادتون بره برای چی این اطلاعات رو می‌خواهید. این اطلاعات رو لازم داشتیم که بی‌گدار به آب نزنیم ولی تعلل زیاد هم جایز نیست.

ممکنه شما کار تحقیقات‌تون رو کش بدید و بالاخره به یه ایده تاپ رسیده باشید و بعد از یک سال که پای اجرا می‌رسه به خودتون بیایید و ببینید ایده‌تون رو ۱۰ نفر دیگه اجرایی کردن و بازار رو دستشون گرفتن.

بعد از این اتفاق هر چی تلاش بکنید که بگید این ایده شما بوده و … دیگه فایده‌ای نداره، چون این حرف فقط یه جواب داره: خب می‌خواستی بجنبی و ایده‌ات رو اجرا کنی.
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع