سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: چگونه یک شاگرد مغازه برای خود انتخاب کنیم؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
شـاگرد مغازه بیشـترین تماس را با مشـتری دارد و رفـتار و کردارش نقش مستقیم و مؤثـری در خوشنامی و اعتبار مغازه و همچنین فروش ابزار و سایر محصولات دارد. اگر در انتخاب شاگرد مغازه دقت نکنیم زیان های هنگفتی نصیب ما خواهد شد که بعضی از این زیان ها مثل کاهـش فروش مشهود است و بعضی دیگر مثل از دست دادن اعتبار در دوران زمانی کوتاه، قابل مشاهده نیست اما در بلند مدت بسیار زیان بار است. به صراحت تاکید می‌کنم شـما تمام سرمایه و آبروی خودتان را در اختیار شاگرد مـغازه قرار می‌دهید. به همین جهت توصیه می‌شود انتخاب، آمـوزش و نظارت بر عملکرد شـاگرد مغازه را جدی بگیریـد. در اینجا قصد دارم توصـیه‌هایی برای انتخاب شایسته شاگرد مغازه ارائه کنم. امیدوارم مورد توجه و استفاده شما قرار گیرد.



۱) افرادی را انتخاب کنید که قیافه‌ای دلنشین داشته باشند و از پذیرش انسان های عبوس و اخمو و بدعنق خودداری کنید. شاگرد مغازه باید فردی احساسی، خونگرم و صمیمی باشد.

۲) افرادی را انتخاب کنید که تیپ متناسب با عرف بازار داشته باشند، لباس و مـوی آراسته و سر و صـورت مرتب از دیدگاه مشتریان را مد نظر داشته باشید.

۳) افرادی را انتـخاب کنید که زیبا گفتار باشـند و از پذیرش کسـانی که الـفاظ نازیـبا را در گفتارشان اسـتفاده می‌کننـد خودداری کنید.

۴) افرادی را انتخاب کنید که از سلامت جسمی لازم برخوردار باشند به همین جهت اخذ تعهدنامه مبنی بر اقرار به سلامتی، لازم است و حتماً آزمایشات پزشکی را جدی بگیرید. آزمایش عدم اعتیاد از آن جمله است، دفترچه کسانی که بیمه دارند را بررسـی کنید و اگر زیـاد به پزشک مراجـعه کرده‌اند بررسـی بیشتری داشته باشید.

۵) افرادی را انتخاب کنید که پشت سر رئیس سابقشان حرف نمی‌زنند و دلایل خارج شدن آنها از محل کار قبلی را جستجو کنید، با محل کار سابقشان تماس بگیرید. این تحقیقات اهمیت زیادی دارند.

۶) افرادی را انتخاب کنید که هوش ریاضی خوبی دارند، اعداد و ارقام را می‌شناسند، کار با ماشین حساب با سرعت بالا را بلد باشند. اشـتباه در محاسبات نداشـته باشند، در صـورتی که با کامپیـوتر سر و کار دارید، آیا آنـها از این مهارت ها برخـوردار هسـتند یا خیر؟ امتـحان گرفتن از ایـشان برای این مـوارد ضروری است.

۷) افـرادی را انتـخاب کنید که مثبت اندیـش باشند. با آنـها صحبت کنیـد، در کلامشان مشـخص می‌شود که مـنفی باف هستند یا مثبت اندیش. انسان های منفی باف در ناکامی‌هایشان زمین و زمان را مقصر می‌دانند و همیشه خودشان را بی‌عیب معرفی می‌کنند. انسان های منفی باف اعتقاد زیادی به شانس و اقبال دارند. اما انسان های مثبت اندیش خودشان را مسئول زندگی‌شان می‌دانند.

۸) افرادی را انتخاب کنید که اهل توکل اما با همت هستند، گفتگو با ایشان و بررسی سوابق‌شان، شما را به شناخت خوبی از آنها می‌رساند.

۹) افرادی را انتخاب کنید که از تجربه‌هایشان نکات ارزشمندی یاد گرفته‌اند و هر سال‌شان با سال های گذشته فرق داشته است.

۱۰) افرادی را انتخاب کنید که استعداد یادگیری خوبی داشته باشند و اهل مطالعه باشند. مثلاً یک متن را به آنها بدهید که بخوانند و سپس برداشت‌هایشان را به شما بگویند.

۱۱) افرادی را انتخاب کنید که نقاط قوت و نقاط ضعف‌شان را بشناسند و بدانند برای پرورش نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف چه باید بکنند؟

۱۲) افرادی را انتخاب کنید که با ادب باشند و احترام به بزرگتر و احترام به مشتری را اصل اساسی بدانند.

۱۳) افرادی را انتخاب کنید که سعه صدر بالایی داشته باشند، سریـع عصبی نشوند، از کوره در نـروند و در مقابل مشـتری مقاومت و صـبوری داشته باشند. شـما می‌توانید در مصاحبه اسـتخدام عمداً او را عـصبی کنید تا متوجـه شوید که چـقدر تحمل و بردباری دارد.

۱۴) افرادی را انتخاب کنید که از سلامت نفس و پاکی چشم برخوردار باشند. هر چند در صنعت ابزار خانم‌ها کمتر مراجعه دارند اما یک شاگرد مغازه نحوه رفتارش باید طوری باشد که از هر لحاظ مورد تحسین قرار گیرد.

۱۵) افرادی را انتخاب کنید که از پدر و مادرشان به نیکی یاد می‌کنند و احترام به والدیـن و نقش دعا و خیرخواهی آنان را در موفقیت و آینده خویش مهم می‌دانند.

۱۶) افـرادی را انتخاب کنید که پرتـحرک، شاداب و خـودکار باشند، از استخدام انسان های تنبل خودداری کنید.

۱۷) افرادی را انتخاب کنید که با جان و دل، باور داشته باشند مشـتری ولی نعمت ماست و خشـنودی و رضایت مشـتری با رعایت برد طرفین را اساس کسب ‌و کار می‌دانند.

۱۸) افرادی را انتخاب کنید که جسـتجوگر باشند خودشان را از اطلاعات جدید در مورد بازار بهره‌مند سازند و اطلاعات دقیق را در اختیار مدیر مغازه قرار دهند.

۱۹) افرادی را انتخاب کنید که برای زیبایی و نظافت خودشان و مـغازه حساسیت نشان دهند، چـیدمان شایسته ابزار، تـمیز بودن ویترین و مغازه در کنار خوشرویی و احترام به مشتری از نکات اساسی کسب ‌و کار موفق است.

۲۰) افرادی را انتخاب کنید که حس خوبی از آنها داشته باشید و تمایل داشته باشـید که آنها را برای شام به منزلتان دعوت کنید و کنار خانواده خود سر سـفره بنشانید، اگر چنین حس خوبی از فرد متقاضی داشتید او را استخدم کنید. شما قرار است برای این یکی خانه‌تان(یعنی مغازه) فرزندی را بکار بگیرید. پس باید از همه لحاظ او را مقبول بدانید.

۲۱) تمام نکات فوق از مـشاهده درست در هنگام گفـتگو با فرد متقاضی و بررسی‌های لازم، قابل دستیابی هستند. تقاضا می‌کنم این مقاله را چندبار بخوانید و نکات اساسی آن را یادداشت بـرداری کنید تا در هـنگام مصاحبه اسـتخدام به کارتان آید. از خدای قادر می‌خواهم که کسب‌وکار موفقی داشته باشید.

سبز باشید
بسیار بسیار مفید هستش.کاش بتونم یه شاگرد خوب پیدا کنم
من یک شاگرد دارم که ظاهر زیبایی ندارد ولی زبان خوبی دارد به نظر شما ظاهر هم در فروش اثر دارد!
افرادی را انتخاب کنید که با جان و دل، باور داشته باشند مشـتری ولی نعمت ماست و خشـنودی و رضایت مشـتری با رعایت برد طرفین را اساس کسب ‌و کار می‌دانند.

چیزی که الان خیلی کمه بین شاگرد فروشنده ها!!!!
پیدا کردن یک شاگرد خوب از پیدا کردن سوزن تو انبار کاه سخت تره مگر اینکه شانص داشته باشی.
(03-01-2013 12:20 AM)mir abas نوشته شده توسط: [ -> ]پیدا کردن یک شاگرد خوب از پیدا کردن سوزن تو انبار کاه سخت تره مگر اینکه شانص داشته باشی.
میر عباس 3535 شانص؟ آره .جون داداش آره 12_00212_00212_00210_003
(03-01-2013 12:54 PM)habib tousi نوشته شده توسط: [ -> ]
(03-01-2013 12:20 AM)mir abas نوشته شده توسط: [ -> ]پیدا کردن یک شاگرد خوب از پیدا کردن سوزن تو انبار کاه سخت تره مگر اینکه شانص داشته باشی.
میر عباس 3535 شانص؟ آره .جون داداش آره 12_00212_00212_00210_003
اقا حبیب جان چون میخواستم روی شانس تاکید کنم از حروف معکوس استفاده کردم و به نظر میاد موفق هم شدم.2727
خیلی کلکی پسر.خوبه منم از این کارا انجام بدم 12_00212_002
اگر اینجوری شاگردی تو این دوره زمونه پیدا کردید بدون خودش از امکاناتش استفاده میکنه یا خانوادش ازش استفاد می کنند
سلام
به نظر من اول باید خصوصیات ماه تولد گروه خونی و یک سری تست ها ازش گرفته بشه تا حدودا مشخص بشه که گرایشش به چه سمتیه
لینک مرجع