سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: هنر راه اندازی کسب و کارهای کوچک
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
هنر راه اندازی کسب و کارهای کوچک
پل ویلیامز شرکت چهار میلیون دلاری را تاسیس کرده که در زمینه امنیت اطلاعات به نهادهای دولتی و شرکت ها مشاوره می دهد. با یک چنین مشتری هایی ممکن است تصور کنید شرکت او به دفاتر گران قیمت، تعداد زیادی کارمند و بازاریابی پیچیده نیاز داشته باشد اما او شرکت خود را با سرمایه اولیه چهار هزار دلار تاسیس کرد. او برای چاپ کارت ویزیت 25 دلار و برای ثبت شرکت تنها هزار دلار پرداخت کرد و یکی از دوستانش سایت شرکت را بدون دریافت پول طراحی و در شبکه اینترنت قرار داد. ویلیامز همچنین 600 دلار صرف خرید لوازم دفتری و میز کرد و عمده کارهای تجاری خود را در شبکه اینترنت انجام می دهد.آغاز فعالیت کارآفرینی با سرمایه اندک مثال های زیادی دارد. واقعیت این است که برای راه اندازی کسب و کاری موفق به سرمایه چشمگیر نیازی نیست. در مقاله حاضر توصیه هایی از سوی متخصصان برای آغاز کسب و کار با سرمایه اندک مطرح می شود.
قبل از آغاز
دکتر چالز استاو از دانشگاه ایالتی هستون می گوید قبل از آغاز کارآفرینی ایده ای تجاری را انتخاب کنید که علاقه وافری به آن دارید. اشتیاق به یک حوزه کاری باعث می شود با منابع مالی اندک هرچه زودتر کار خود را آغاز کنید. برای مثال کسی که به نقاشی علاقه مند است به جای گرفتن یک دفتر هنری بسیار گران و شیک، یک بوم و وسایل نقاشی تهیه کرده و کار را شروع می کند. برای آغاز ارزان ابتدا فردی را بیابید که قبلاً راه را طی کرده و می داند چه مسائل و مشکلاتی در راه وجود دارد. یکی از کارشناسان پیشنهاد می کند مالک کسب و کاری مشابه حوزه کاری خود را که در بازاری دیگر در حال فعالیت است، یافته و از او راهنمایی بخواهید. فعالیت او در بازاری دیگر باعث می شود وی شما را یک رقیب محسوب نکرده و تجربیات خود را در اختیارتان قرار دهد. هنگامی که شما و راهنمایتان طرح آغاز کم هزینه کار را تدوین کردید، ترتیبی دهید که فعالیت کارآفرینی شما نیمه وقت شروع شود. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که شما در مراحل اولیه در حقیقت در حال آموزش و خطا هستید و با این روش اگر ارزیابی هایتان غلط از آب درآمد همه چیز را از دست نخواهید داد.
آغاز کار
پس از پشت سر گذاشتن مرحله نخست اکنون وقت آن رسیده که ملزومات اولیه را تهیه کنید. به یاد داشته باشید خطرناک ترین تهدید برای کسب و کارهای نوظهور کمبود نقدینگی است. ترتیبی دهید که حدود نیمی از سرمایه اولیه را صرف تجهیز دفتر و خرید ملزومات اداری کنید. تجربه نشان داده محاسبات مالی در زمینه مخارج معمولاً غلط از آب در می آید و باید حدود 30 درصد به رقم نهایی که تصور می کنید خرج خواهید داشت، بیفزایید تا به رقم صحیح نزدیک شوید. بسته به اینکه در چه زمینه ای فعالیت خود را آغاز کرده اید، ممکن است سوددهی بین شش ماه تا یک سال دیگر آغاز شود. در این مدت باید توان مالی اداره کسب و کار را داشته باشید. هنگامی که فعالیت آغاز شد شما با چهار گروه هزینه روبه رو خواهید بود؛ هزینه ثابت، هزینه کارکنان، بازاریابی و هزینه های عملیاتی. در هر یک از این موارد راه هایی برای صرفه جویی وجود دارد اما دو روش بسیار مناسب و موثر هستند یا راهی برای اجتناب از پرداخت بیابید یا ترتیبی دهید که هزینه های ثابت و بزرگ به هزینه های متغیر و اندک تبدیل شوند.
هزینه های ثابت: اینها هزینه هایی هستند که شما چه از فعالیت خود سود ببرید، چه نبرید وجود دارند. صورت حساب های برق و آب و تلفن، حق بیمه کارکنان و... جزء اینگونه هزینه ها محسوب می شوند. برای آنکه حداکثر زمان ممکن را برای به سود رساندن کسب و کار خود در اختیار داشته باشید باید ترتیبی دهید که هزینه های ثابت تا حد ممکن پایین باشد. برای مثال هنگامی که هنوز نمی دانید حجم کار شما طی ماه های آینده چه میزان است نباید تعداد زیادی کارمند استخدام کنید. همچنین می توانید بخشی از کارها را به نیروهایی که بیرون شرکت مستقر هستند، بسپارید. در این حالت از هزینه های که کارمندان با حضور در محیط کار ایجاد می کنند پرهیز خواهید کرد. آمارها نشان می دهند نیروی انسانی جزء مهم ترین عوامل هزینه ساز کسب و کارهای جدیدالتاسیس هستند، به این ترتیب استفاده از نیروهای نیمه وقت به صرفه خواهد بود. همچنین می توانید به جای استخدام نیروی کار گران با تعدادی از دوستان که مهارت های مکمل دارند به همکاری بپردازید.
تبلیغ: به سادگی می توانید تمام سرمایه اولیه خود را صرف تبلیغات تلویزیونی و گران قیمت کنید اما در ابتدای کار لزومی به این میزان هزینه کردن وجود ندارد. ابتدا قیمت تبلیغ را در نشریات محله و حوزه ای که مخاطبان شما در آن حضور دارند، پیدا کنید. شیوه هایی که رقبا از آن برای تبلیغ استفاده می کنند نیز بسیار مفید است. چاپ و پخش بروشور گاه بیش از آنچه تصور می کنید برای آشنا کردن مخاطبان با فعالیت شما موثر است. از سوی دیگر باید همان قدر که برای جذب مشتری تلاش می کنید برای حفظ مشتری های کنونی سعی کنید.
هزینه های عملیاتی: اینها هزینه هایی هستند که برای ادامه فعالیت کسب و کار باید صرف کنید. هزینه تجهیزات، لوازم التحریر و... از این نوع هزینه ها محسوب می شوند. برای مثال اگر شرکت شما محصولاتی را توزیع می کند به جای خرید کامیون از روش اجاره استفاده کنید. همچنین مراکزی هستند که در آنها میز و صندلی دست دوم با کیفیت مناسب وجود دارد. به یاد داشته باشید که با هزینه پایین می توانید کسب و کاری را که به آن عشق می ورزید، راه اندازی کنید
لینک مرجع