02-02-2013, 09:13 PM
یکی از ایده هایی که تو ذهنم هست و فکر نمی کنم کسی تو ایران به این شکل انجامش داده باشه نمایشگاه آنلاین هست. تقریبا مطمئنم که از این کار می شه درآمد بالا و ماندگاری کسب کرد. و نیاز به سرمایه زیاد نداره ، فقط همت بالا می خواد.بخصوص برای دوستانی که تو تهران زندگی می کنند و دنبال ایده وب هستند به راحتی قابل اجراست.
خیلی وقتا شده ما دوست داریم از نمایشگاهایی که تو نمایشگاه بین المللی تهران یا نمایشگاههای شهر خودمون در حال برگزاریه، بازدید کنیم اما یا اصلا متوجه زمان نمایشگاهها نمی شیم و یا اگه بشیم خیلی وقتها حوصله و وقتش رو نداریم، بخصوص اگه تو شهر دیگه ای باشیم. اگه بخوایم از شهر خودمون نمایشگاه تهران یا شهرهای بزرگ دیگه بریم که هزینه زیادتری از نظر زمان و پول داره.
خیلی وقتها هم هزینه زیادی نداره، حوصلش رو هم داریم اما دوست داریم قبل از رفتن یه پیش نمایش ازش داشته باشیم، غرفه های مورد علاقمون رو انتخاب کنیم، محصولات و قیمتها رو ببینیم و بعد بریم برای بازدید،
این کارو با راه اندازی یه سایت بصورت نمایشگاه مجازی می شه انجام داد، برای شروع هم اصلا نیازی به یه سایت پیشرفته داینامیک نیست، می شه از یه سایت ساده که غرفه ها رو لیست می کنه و شرکت و محصولاتش رو توضیح میده شروع کرد و بعد از کسب درآمد کافی سایت رو ارتقاع داد.
حالا درامد سایت از کجا میاد
شرکتهایی که تو نمایشگاه شرکت می کنن معمولا هزینه زیادی برای اجاره غرفه و راه اندازی اون می کنن و معمولا شرکتهای بزرگ و توانمندی هستند برای همین به راحتی می شه قانعشون کرد که برای شرکت در نمایشگاه مجازی همزمان هم یه هزینه ناچیز دیگه(مثلا 50 هزار تومن) پرداخت کنن تا افراد بسیار زیادتری بتونند بصورت مجازی از نمایشگاهش بازدید کنند. یکی از نکات مثبت هم برای شما اینه که همه مشتریا یه جا جمع شدن و این بازاریابی رو راختتر می کنه.تو این نمایشگاه تصویر غرفه، تصاویر محصولات، کاتالوگها و هر چیزی که اونا بخوان قرار داده می شه.
فقط تو نمایشگاه بین المللی تهران هر پنج شش روز یه نمایشگاه برگزار می شه که هر بار حداقل 100 شرکت بزرگ شرکت می کنند.(نمایشگاههای دیگه تهران و شهرهای دیگه پیشکش)، به این ترتیب سالیانه 70 بار نمایشگاه برگزار می شه ، یعنی حداقل 7000 شرکت، اگه با چند تا بازار یاب خوب بتونیم 50 درصدشون رو مشتری کنیم و هرکدام 50 هزار تومن، درامد غیر خالص ما در سال فقط از نمایشگاه تهران می شه 350 میلیون.
غیر از این درامد اصلی می شه برای شرکتهایی که می خوان نمایشگاهشون رو دائمی کرد و بابت اون هم درامد داشت. و غیر از اون می شه کلی تبلیغات هم برای گوشه و کنار سایت گرفت.
اگه رو سایر نمایشگاههای تهران و سایر شهرها هم کار کنیم باز هم می شه به درآمد بیشتری رسید.
نکته جالبترش اینجاست که تبلیغات این سایت پردرامد خیلی کم هزینه هست، کافیه کاتالوگها و کارت ویزیتهای خودتون رو بین اون همه مردمی که میان برای نمایشگاه پخش کنن، و همچنین از این کارتا به مشتریهاتون هم بدین تا اونا بین بازدید کننده ها پخش کنن، یا کاتالوگها رو رو در ورودی نمایشگاه بچسبونین، اگه بتونیم با تبلیغات این سایت رو بعنوان مرجع نمایشگاههای در حال برگزاری ایران جا بندازیم و بعدها بتونیم خودمون هم تو نمایشگاهها غرفه راه بندازیم، کارهای خیلی بیشتری هم می شه انجام داد.
مثلا برای نمایشگاه کتاب تصور بکنید چه کارهایی که نمی شه کرد، مشتری به جای رفتن به نمایشگاه با اون ازدحام و دهها انتشاراتی بتونه به راحتی تو وب کتاب و انتشارات مناسب رو پیدا کنه و حتی بصورت اینترنتی بتونه از نمایشگاه کتاب بخره، و صد تا ایده دیگه.
خیلی وقتا شده ما دوست داریم از نمایشگاهایی که تو نمایشگاه بین المللی تهران یا نمایشگاههای شهر خودمون در حال برگزاریه، بازدید کنیم اما یا اصلا متوجه زمان نمایشگاهها نمی شیم و یا اگه بشیم خیلی وقتها حوصله و وقتش رو نداریم، بخصوص اگه تو شهر دیگه ای باشیم. اگه بخوایم از شهر خودمون نمایشگاه تهران یا شهرهای بزرگ دیگه بریم که هزینه زیادتری از نظر زمان و پول داره.
خیلی وقتها هم هزینه زیادی نداره، حوصلش رو هم داریم اما دوست داریم قبل از رفتن یه پیش نمایش ازش داشته باشیم، غرفه های مورد علاقمون رو انتخاب کنیم، محصولات و قیمتها رو ببینیم و بعد بریم برای بازدید،
این کارو با راه اندازی یه سایت بصورت نمایشگاه مجازی می شه انجام داد، برای شروع هم اصلا نیازی به یه سایت پیشرفته داینامیک نیست، می شه از یه سایت ساده که غرفه ها رو لیست می کنه و شرکت و محصولاتش رو توضیح میده شروع کرد و بعد از کسب درآمد کافی سایت رو ارتقاع داد.
حالا درامد سایت از کجا میاد
شرکتهایی که تو نمایشگاه شرکت می کنن معمولا هزینه زیادی برای اجاره غرفه و راه اندازی اون می کنن و معمولا شرکتهای بزرگ و توانمندی هستند برای همین به راحتی می شه قانعشون کرد که برای شرکت در نمایشگاه مجازی همزمان هم یه هزینه ناچیز دیگه(مثلا 50 هزار تومن) پرداخت کنن تا افراد بسیار زیادتری بتونند بصورت مجازی از نمایشگاهش بازدید کنند. یکی از نکات مثبت هم برای شما اینه که همه مشتریا یه جا جمع شدن و این بازاریابی رو راختتر می کنه.تو این نمایشگاه تصویر غرفه، تصاویر محصولات، کاتالوگها و هر چیزی که اونا بخوان قرار داده می شه.
فقط تو نمایشگاه بین المللی تهران هر پنج شش روز یه نمایشگاه برگزار می شه که هر بار حداقل 100 شرکت بزرگ شرکت می کنند.(نمایشگاههای دیگه تهران و شهرهای دیگه پیشکش)، به این ترتیب سالیانه 70 بار نمایشگاه برگزار می شه ، یعنی حداقل 7000 شرکت، اگه با چند تا بازار یاب خوب بتونیم 50 درصدشون رو مشتری کنیم و هرکدام 50 هزار تومن، درامد غیر خالص ما در سال فقط از نمایشگاه تهران می شه 350 میلیون.
غیر از این درامد اصلی می شه برای شرکتهایی که می خوان نمایشگاهشون رو دائمی کرد و بابت اون هم درامد داشت. و غیر از اون می شه کلی تبلیغات هم برای گوشه و کنار سایت گرفت.
اگه رو سایر نمایشگاههای تهران و سایر شهرها هم کار کنیم باز هم می شه به درآمد بیشتری رسید.
نکته جالبترش اینجاست که تبلیغات این سایت پردرامد خیلی کم هزینه هست، کافیه کاتالوگها و کارت ویزیتهای خودتون رو بین اون همه مردمی که میان برای نمایشگاه پخش کنن، و همچنین از این کارتا به مشتریهاتون هم بدین تا اونا بین بازدید کننده ها پخش کنن، یا کاتالوگها رو رو در ورودی نمایشگاه بچسبونین، اگه بتونیم با تبلیغات این سایت رو بعنوان مرجع نمایشگاههای در حال برگزاری ایران جا بندازیم و بعدها بتونیم خودمون هم تو نمایشگاهها غرفه راه بندازیم، کارهای خیلی بیشتری هم می شه انجام داد.
مثلا برای نمایشگاه کتاب تصور بکنید چه کارهایی که نمی شه کرد، مشتری به جای رفتن به نمایشگاه با اون ازدحام و دهها انتشاراتی بتونه به راحتی تو وب کتاب و انتشارات مناسب رو پیدا کنه و حتی بصورت اینترنتی بتونه از نمایشگاه کتاب بخره، و صد تا ایده دیگه.