سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: تجربه گرانبها
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
یکی از عوامل شکست (راه را اشتباه رفتن) من این بود.
وقتی در نظر داشتم فروشگاه زنجیره ای بزنم. پس از افتتاح 4 فروشگاه بنام فروشگاههای زنجیره ای پوشاک ارزان نوین تمام مسئولیتها از قبیل حسابداری و خرید جنس و ... بتنهائی انجام می دادم. زمانی که برای شکست خودم در پی علت بودم این مسئله را متوجه شدم.
چکار باید انجام می دادم:
1- حسابدار استخدام میکردم
2- مامورخرید مطمئنی در نظر میگرفتم
3- فردی را بعنوان مدیر استخدام کرده و دائم برای یازدید فروشگاهها می فرستادم.
4- فکر میکردم باید تمام مغازه ها متعلق بمن باشد در صورتیکه باید امتیاز شعبات را می فروختم و خودم فقط و فقط نظارت میکردم.


اگر چنین عملکردی داشتم می توانستم این فروشگاهها را در بیشتر شهرهای ایران گسترش بدهم.
درسته البته نوع شرایط مالی و مدیریتی در هر فردی کمی فرق می کند .

اما ایده آل همین نکته ای است که استاد فرمودند ، گسترش شعبات با دادن حق امتیاز شعبات با نام برند خودو مدیریت آنها .

حسن انجام این کار:

افزایش شعبات با تودیع مسئولیت کامل به شخص ثالث

کاهش شدید هزینه ها و رفع موانع مدیریتی پرسنل

مطرح شدن نام تجاری بدون صرف هزینه

فروش محصولات در شعبه های خودتان به نام خودتان

کنترل جریان نقدینگی و افزایش بهره وری

کم کردن ریسک ورشکستگی
به به. من هر روز چیزای جدیدی اینجا یاد میگیرم
ممنون از آقای قربانیان به خاطر اینکه تجربه های خود را برای ما جوانان بیان می کنند.

اکثرا حتی خود من هم بیشتر کارها را خودم انجام میدادم و بیشتر حساب میکردم که از این طریق خیلی هزینه ها را پایین می آوریم و حاضر نیستیم خرج کنیم در صورتیکه باید ببخشیم تا چیزهای بهتری به ما ببخشند.
(01-24-2013 12:01 AM)jahanagahi نوشته شده توسط: [ -> ]یکی از عوامل شکست (راه را اشتباه رفتن) من این بود.
وقتی در نظر داشتم فروشگاه زنجیره ای بزنم. پس از افتتاح 4 فروشگاه بنام فروشگاههای زنجیره ای پوشاک ارزان نوین تمام مسئولیتها از قبیل حسابداری و خرید جنس و ... بتنهائی انجام می دادم. زمانی که برای شکست خودم در پی علت بودم این مسئله را متوجه شدم.
چکار باید انجام می دادم:
1- حسابدار استخدام میکردم
2- مامورخرید مطمئنی در نظر میگرفتم
3- فردی را بعنوان مدیر استخدام کرده و دائم برای یازدید فروشگاهها می فرستادم.
4- فکر میکردم باید تمام مغازه ها متعلق بمن باشد در صورتیکه باید امتیاز شعبات را می فروختم و خودم فقط و فقط نظارت میکردم.


اگر چنین عملکردی داشتم می توانستم این فروشگاهها را در بیشتر شهرهای ایران گسترش بدهم.

سلام
خوشحال نیستم بگم این حرفها برام جالبه
استاد عزیزم کتاب خاطرات بنیانگذار والمارت را خوانده ام. در یک پروژه تحلیل و طراحی سیستم بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور حدود دو سال کار کرده ام. یکی از علاقمندی های من موقع خرید از هر فروشگاهی (آنهایی که راه میدن) اینه که باهاشون در مورد کسب و کارشون گپ میزنم و سعی میکنم با سوالاتم به طور غیر مستقیم راه پیشرفت رو بهشون نشون بدم تا ناراحت نشن. نمیشه مستقیم بهشون بگی کارشون اشتباه است.
فروشگاه زنجیره ای با فروشگاه معمولی فرق داره. تموم نکاتتون درسته والان آی پک رو همین سیستم بنا شده است.
رموز موفقیت در این کار:
1- سود در خرید است
2- کارمندان وفادار استخدام کنید.
3- سیستم حسابداری عالی تهیه کنید
4- گردش کالاها را در تمام فروشگاه ها زیر نظر بگیرید و کالاهای کم گردش را به فروشگاه دیگر بفرستید
5- با مشتری ارتباط مستقیم داشته باشید و دائم نظراتش رو چک کنید
6- مشترک بپذیرید.
.
.
.
.
تجربه را باید استفاده کرد نه اینکه دوباره آنرا تجربه کرد

تاپیک جالبی است
(01-24-2013 12:43 PM)mahmor نوشته شده توسط: [ -> ]
(01-24-2013 12:01 AM)jahanagahi نوشته شده توسط: [ -> ]یکی از عوامل شکست (راه را اشتباه رفتن) من این بود.
وقتی در نظر داشتم فروشگاه زنجیره ای بزنم. پس از افتتاح 4 فروشگاه بنام فروشگاههای زنجیره ای پوشاک ارزان نوین تمام مسئولیتها از قبیل حسابداری و خرید جنس و ... بتنهائی انجام می دادم. زمانی که برای شکست خودم در پی علت بودم این مسئله را متوجه شدم.
چکار باید انجام می دادم:
1- حسابدار استخدام میکردم
2- مامورخرید مطمئنی در نظر میگرفتم
3- فردی را بعنوان مدیر استخدام کرده و دائم برای یازدید فروشگاهها می فرستادم.
4- فکر میکردم باید تمام مغازه ها متعلق بمن باشد در صورتیکه باید امتیاز شعبات را می فروختم و خودم فقط و فقط نظارت میکردم.


اگر چنین عملکردی داشتم می توانستم این فروشگاهها را در بیشتر شهرهای ایران گسترش بدهم.

سلام
خوشحال نیستم بگم این حرفها برام جالبه
استاد عزیزم کتاب خاطرات بنیانگذار والمارت را خوانده ام. در یک پروژه تحلیل و طراحی سیستم بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور حدود دو سال کار کرده ام. یکی از علاقمندی های من موقع خرید از هر فروشگاهی (آنهایی که راه میدن) اینه که باهاشون در مورد کسب و کارشون گپ میزنم و سعی میکنم با سوالاتم به طور غیر مستقیم راه پیشرفت رو بهشون نشون بدم تا ناراحت نشن. نمیشه مستقیم بهشون بگی کارشون اشتباه است.
فروشگاه زنجیره ای با فروشگاه معمولی فرق داره. تموم نکاتتون درسته والان آی پک رو همین سیستم بنا شده است.
رموز موفقیت در این کار:
1- سود در خرید است
2- کارمندان وفادار استخدام کنید.
3- سیستم حسابداری عالی تهیه کنید
4- گردش کالاها را در تمام فروشگاه ها زیر نظر بگیرید و کالاهای کم گردش را به فروشگاه دیگر بفرستید
5- با مشتری ارتباط مستقیم داشته باشید و دائم نظراتش رو چک کنید
6- مشترک بپذیرید.
.
.
.
.
دوست عزیز چرا خوشحال نیستی؟SmileSmile
(01-24-2013 12:50 PM)jahanagahi نوشته شده توسط: [ -> ]
(01-24-2013 12:43 PM)mahmor نوشته شده توسط: [ -> ]
(01-24-2013 12:01 AM)jahanagahi نوشته شده توسط: [ -> ]یکی از عوامل شکست (راه را اشتباه رفتن) من این بود.
وقتی در نظر داشتم فروشگاه زنجیره ای بزنم. پس از افتتاح 4 فروشگاه بنام فروشگاههای زنجیره ای پوشاک ارزان نوین تمام مسئولیتها از قبیل حسابداری و خرید جنس و ... بتنهائی انجام می دادم. زمانی که برای شکست خودم در پی علت بودم این مسئله را متوجه شدم.
چکار باید انجام می دادم:
1- حسابدار استخدام میکردم
2- مامورخرید مطمئنی در نظر میگرفتم
3- فردی را بعنوان مدیر استخدام کرده و دائم برای یازدید فروشگاهها می فرستادم.
4- فکر میکردم باید تمام مغازه ها متعلق بمن باشد در صورتیکه باید امتیاز شعبات را می فروختم و خودم فقط و فقط نظارت میکردم.


اگر چنین عملکردی داشتم می توانستم این فروشگاهها را در بیشتر شهرهای ایران گسترش بدهم.

سلام
خوشحال نیستم بگم این حرفها برام جالبه
استاد عزیزم کتاب خاطرات بنیانگذار والمارت را خوانده ام. در یک پروژه تحلیل و طراحی سیستم بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور حدود دو سال کار کرده ام. یکی از علاقمندی های من موقع خرید از هر فروشگاهی (آنهایی که راه میدن) اینه که باهاشون در مورد کسب و کارشون گپ میزنم و سعی میکنم با سوالاتم به طور غیر مستقیم راه پیشرفت رو بهشون نشون بدم تا ناراحت نشن. نمیشه مستقیم بهشون بگی کارشون اشتباه است.
فروشگاه زنجیره ای با فروشگاه معمولی فرق داره. تموم نکاتتون درسته والان آی پک رو همین سیستم بنا شده است.
رموز موفقیت در این کار:
1- سود در خرید است
2- کارمندان وفادار استخدام کنید.
3- سیستم حسابداری عالی تهیه کنید
4- گردش کالاها را در تمام فروشگاه ها زیر نظر بگیرید و کالاهای کم گردش را به فروشگاه دیگر بفرستید
5- با مشتری ارتباط مستقیم داشته باشید و دائم نظراتش رو چک کنید
6- مشترک بپذیرید.
.
.
.
.
دوست عزیز چرا خوشحال نیستی؟SmileSmile

اگر چه مربوط به گذشته است ولی هر درسی که از تجربیات تلخ گرفته می شود در عین شیرینی سخت و ناگوار است. از این بابت اگر من و شما زودتر به دست روزگار با هم آشنا می شدیم شکل و سختی این دردها متفاوت تر و تا حدی (شاید) کمتر می گشت. خوشحال نیستم چون بر شکست ها نباید خوشحال بود. ولی مرثیه سرایی بر مزار شکستها را نیز قبول ندارم. از شکست فقط درس باقی ماند و شما نیز آن ها را به بقیه منتقل نمودید. دست مریزاد. 10_004
این تجربیات حاصل سختیها و بدبختی هائیست که انسان به ندرت می تواند تحمل کند. تحمل کردم و درسش را برای عزیزان نوشتم تا باشد عزیزانم گرفتار این مشکلات نشوند.
جناب قربانیان
این موضوع برای چه وقتی است؟
چرا پس از تجربه دوباره شروع نکردید؟
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع