سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: مزه دهان مشتری چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دوستان بنظر شما از کجا می توان متوجه شد که بیشترین نیاز و توجه مشتری در بازار کدام سمت است؟
برای مثال با تعداد کلمات جستجو شده در گوگل می توان برای راه اندازی سایت های مورد نیاز فکری کرد.
یا امار موضوعی کتاب های منتشر شده که هر فصل منتشر می شود نشان دهنده اقبال عمومی برای موضوعات مورد توجه است!
بنظر شما چه منابع دیگری برای بررسی بازار فروش وجود دارد؟
دوست عزیز جناب کاظمی
به نظر بنده، شناسایی و معرفی منابع اطلاعاتی و بازاری وابسته به نوع شغل و کسب و کار شخص داره ولی بنده میتونم ابزارهایی رو برای مدیریت، تحلیل و تصمیم گیری بهتر اینگونه منابع معرفی کنم.

برای اینگونه بازار سنجی ها بهتر است ابزارهای مفید علم تجارت هوشمند (Business Intelligence) استفاده کنید.
یکی از بهترین های این ابزارهای نرم افزار Qlik view هست که گرون هست ولی میتونید از نرم افزار Pentaho هم استفاده کنید که رایگان هست.
سلام
لطف كنن درباره نرم افزار Pentaho اطلاعاتي بفرماييد و لينك دانلودشا قرار بدين
(12-13-2012 01:06 PM)alimardaniyan نوشته شده توسط: [ -> ]سلام
لطف كنن درباره نرم افزار Pentaho اطلاعاتي بفرماييد و لينك دانلودشا قرار بدين

توضیح کامل نرم افزار پنتاهو بزبان اصلی

سایت اصلی
(12-13-2012 11:30 AM)doctor.sniff نوشته شده توسط: [ -> ]دوست عزیز جناب کاظمی
به نظر بنده، شناسایی و معرفی منابع اطلاعاتی و بازاری وابسته به نوع شغل و کسب و کار شخص داره ولی بنده میتونم ابزارهایی رو برای مدیریت، تحلیل و تصمیم گیری بهتر اینگونه منابع معرفی کنم.

برای اینگونه بازار سنجی ها بهتر است ابزارهای مفید علم تجارت هوشمند (Business Intelligence) استفاده کنید.
یکی از بهترین های این ابزارهای نرم افزار Qlik view هست که گرون هست ولی میتونید از نرم افزار Pentaho هم استفاده کنید که رایگان هست.

با توجه به اینکه نرم افزار پنتاهو نرم افزار مديريت قرارداد ها است وبیشتر برای پیمانکاران و پیمان یاران استفاده می شود , چگونه می شود در رابطه با موضوع اشاره شده توسط ادمین عزیز استفاده کرد؟ممنون.
تشخیص مزه دهان مشتری در کاری که انجام میدهید و مربوط به خودتان هست،بستگی به زرنگی خودتان و نحوه کسب اطلاعات از مشتری در مورد نیازهایش هست.به نظر من بحث شما در این تایپیک جنبه عمومیت دارد و این کار رو دشوار میکند.تشخیص مزه دهان مشتری در قسمت عمومیش یعنی اینکه شما دنبال نیازهای جامعه و افراد بگردید و بعد از تشخیص دنبال براورده کردن نیازهای مشتری و از این طریق کسب در امد کنید.ولی اگه در مورد کاری که در حال حاضر انجام میدهید و دنبال مزه دهان مشتری و یا نیاز هایش هستید ،در طی ارتباطاتی که برقرار میکنید باید در اون پیدا کنید.امیدوارم که تونسته باشم منظورمو برسونم.مثلا من تو کار پوشاکم.پیش مشتری میرم و با ارتباط برقرار کردن ونزدیک شدن به اون میفهمم که کالای من با این ترکیب بدردش نمیخوره .ایشون این کالا رو در مشخصات دیگه میخواد و از نظرش نسبت به تقاضایی که داشته ،کالای موردنظرشو بهتر میتونه بفروشه.این میشه مزه دهان مشتری.
کلیه واحدهای صنعتی تولیدی موظف هستند به صورت ماهانه ، یا فصلی و بعضا سالیانه امار تولید خود را به سازمان صنایع و معادن محل خود ارائه کنند
هر چند که معمولا آمار درستی نمی دن ولی می شه گفت با درصدی اختلاف آمار واقعی تولیدات داخلی هست

همچنین به آمار واردات کالاهای مختلف هم می شه استناد کرد

با بررسی این آمارها می شه فهمید در هر دوره چه کالاهایی بیشتر مصرف و تقاضا براشون هست
تشخیص مزه دهان مشتری را میشه درصورتی دقیقا دید و لمس کرد که در بطن کار باشیم و با نیاز های مشتریها خودمون را هماهنگ کنیم.
از دلایل شکست بعضی شرکتها و کارخانجات بزرگ نیز همین شناخت نداشتن از نیاز بازار هست و به فرض اینکه مثلا رب گوجه فرنگی نیاز مردم هست اقدام به تاسیس کارخانه تولید رب میکنند و جهت فروش جنس از همان اول به مشکل میخورند.
از دوستانی که تازه میخواهند اقدام به شروع یک کار جدید بکنند درخواست دارم که حتما نیاز بازار را بسنجند و ببینند بازار نیاز به کالای مورد نظرشان را دارد یا نه.
برای اینکه مزه دهان مشتری رو بفهمیم باید روحیه روانشناسی نسبتا خوبی داشته باشیم
به غیر از اون Body Language یا همان علم زبان بدن خیلی تاثیر تو روابط با مشتری داره پیشنهاد میکنم حتما بخونید
البته جناب کاظمی عزیز گفته بودن دوتا از دوستان انجمنی در حال چاپ این کتاب هستند ولی نمیدونم چاپ شد یا نه
(12-14-2012 12:43 AM)صدفی نوشته شده توسط: [ -> ]البته چناب کاظمی عزیز گفته بودن دوتا از دوستان انجمنی در حال چاپ این کتاب هستند ولی نمیدونم چاپ شد یا نه

سلام
چند هفته پیش برای مجوز به وزارت ارشاد ارسال شده است منتظر نتیجه هستیم.
لینک شناسنامه کتاب در کتابخانه ملی (کلیک)
لینک مرجع