موفق باشید دوست عزیز، چند چیز به فکرم رسید،
۱- پخش تراکت ۱۰۰۰ تا اون هم یکبار هیچ فایدهای نداره، این متد باید حد عقل دو بر در ماه و انجام بشه برایه حد عقل ۶ ماه تو بتونه یکی دو مشتری اول را جذب کنه
۲- بنظر من برید وقتِ ملاقات بگیرید از صاحبان شرکتهای که میدونین رقباشون سایت دران و با دادن آگاهی و صحبت با اونها مزایأی داشتن سایت را براشون بگید. بیشتر مردم چیزی را نمیخرن چون فکر میکنن بش احتیاجی ندارن، بیخودی چرا پول بدن چیزای را که بودن یا نبودنش یکی واسه بیزینس شون بخرن؟
۳- بعد که به مشتری نشون دادید مزایأی داشتن سایت چیا هستن، تازه باید خودتو بشون بفروشی(این یه اصطلاح خارجیه) یعنی باید ثبت کنی که چرا از میون این همه کسانی دیگهای که میتونن براشون سایت بزنن (أعم از بهترین دوستشون، پسر خاله شون که تازه تو این رشته درسش تموم شده، بچه همسایه شون که تین ایجره ولی تو چیزای کامپیوتری نابغه ست و براشون مجانی سایت میزنه واسه فان ش) چرا باید شمارو و شرکت شمارو انتخاب کنن.
برایه اینکه در نکات دو و سه بالا موفق بشی
باید خودتو آماده کنی که همیشه واسه هر سوالی بهترین جواب را داشته باشی. یعنی باید سناریو گفتگو با مشتری را بنویسی، جلو آینه یا با دوستت تمرین کنی، جوری که اونجا جلو مشتری به تته پته نیفتی ندونی جواب چی بدی
باید آماده بری تو شرکت که مشتری را ببینی، هر چه آماده تر باشی بیشتر پرفشنال جلوه میکنی.
حتا اگه این اولین میتینگ شما برایه فروش سرویست هست باید با اعتماد به نفس بری به میتینگ. انگار صد ساله این کارته و سایت اپل را تو زدی واسشون
لباس رسمی قشنگ و تمیز بپوشی.
محکم و با اعتماد به نفس با مشتری دست بدی
به مشتری نشون بدی که از اینکه تورو استخدام کنه هیجان زده و خوشحالی (نگی "برام مهم نیست که شما سایتتون را به من سفارش بدید یا نه، من میدونم که کارم درجه یکه"...و از این حرفا..
به مشتری چیزی بدی که دیگران نمیدان، بیشتر وقتا "آگاهی" و یاد دادن چیزهایی هست که اونها فک میکنن میدونن ولی در حقیقت نمیدونن.
وقتی از متینگ امدی بیرون مشتری پیش خودش فکر کنه که اگه شما را واسه سایتش نگیره اشتباه بزرگی کرده و با استخدامِ شما میتونه سود ببره، چرا وقتی پر فولیو خودتو نشون مشتری میدی چند صفحه امار از کمپانی هایی که سایت دارن در مقایسه با کمپانی هایی که سایت ندران نشون مشتری ندیی که بفهمه این ایده خوبیه که برا کارش سایت داشته باشه. برای فروختن هر چیزی یادت باشه اول بایس خودت باور داشته باشی که چیزی که میفروشی بدر بخور و خوبه اگه نه چطور میخوایی دیگران را متیقد کنی که بدر بخوره و خوبه که بخرنش؟؟
یادت نره که همیشه بعد از میتینگ یکی دو روز بعد زنگ بزنی ببینی که مثلا تصمیم گرفتن یا نه؟ شاید میتینگ دومی لازم باشه.
بهترین راه اینکه مشتری را تحت تاثیر بذاری اینه که بیزینس اونهارو خوب بشناسی و این احساسو بشون بدی که داری به اونها به صورت مخصوص خودشون سرویس میدی، یعنی اونها فکر کنن که منحصر به فرد هستن برا سرویس تو. یعنی سایت اونهارو طوری دیزاین میکنی که بیزینس اونهارو تو وب بهترین (بهتر از رقبشون ) نشون بده. باید زیر و روِ بیزینس اونهارو بهتر از خودشون بدونی ....باید اون "احتیاجای " را که بیزینس اونها داره (و خودشون نمیدنستنش تا حالا) بیاری رو و بزرگش کنی، جوری که به خودشون بگن، " اگه من سایت نزنم از رقبم عقب میفتم" یا "اگه سایت بزنم از رقبم جلو میفتم"
یادت باشه قبل از اینکه بری به یه میتینگ با مشتری بشین کمی مدیتیشن کن و خودتو ببین که قرار داد را امضا کردی با خوشحالی داری از اون شرکت میآیی بیرون، وقتی تو اتاق نشستی با صاحب شرکت صحبت میکنی قرار داد را امضا شده تصور کن، وقتی داری دست میدی باشون تو ذهنت فکر کن "تموم شد رفت، گرفتمش"،،،"تو مال منی عزیزم"(منظور قرار داده نه رئیس اون شرکت....
..)،
چون با این افکارِ مثبت تشعشعات مثبت را در اتاقِ میتینگ پخش میکنی
جوری با مشتری حرف بزن انگار تو و اونها همه در یک طرف اید و در یک تیم هستیید، هی نگو "من""شرکتِ من " یا "شما" "کمپانی شما"، به جاش از جملاتی مثل اینا مثلن استفاده کن
"
باهم میتونیم این آمار را بررسی کنیم"
"
با هم میتونیم تصمیم بگیریم رو انتخاب بهترین لوگو.."
"
با هم میتونیم بفهمیم که چه رنگأی واسه بیزینس شما بیشتر جذب مشتری میکنن.."
در هر حال یادت باشه درستی و صداقت را بکن بهترین سرمایه و تبلیغ واسه بیزینست چون فقط با ارائه بهترین سرویس میتونی موفقِ واقعی و همیشگی بشی
چیزهایی دیگه هم هست که الان متأسفانه وقت ندرم بنویسم ولی برات آرزوی موفقیت میکنم و در ضمن دنیایی از مطلب خوب و مفید که بقیه دوستان گذاشتن تو لینک پایین پیدا میشه، استفاده کن ازشون.
http://forum.unc-co.ir/forumdisplay.php?fid=51&page=1