سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: گارانتی های دزد!
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.

درود بر دوستان گرامی، این داستان رو یکی از دوستانم ارسال کرده، و برای من هم یک چنین برخوردی در شرکت مایکرو تل افتاده بود که من قدرت بیانش را نداشتم بد نیست بخونیدش:


داستان از جایی شروع شد که روز جمعه گوشی Galaxy S3 من از دستم افتاد زمین؛ لحظه ای که گوشی رو برداشتم، شیشه گوشی تبدیل به پودر شده بود؛ بارها و بارها گوشی های قبلی من به مراتب بدتر از این حالت زمین خورده بود و اتفاقی برای صفحه گوشیم نیفتاده بود.
کمی خیالم راحت بود، چون با دادن هزینه بیشتر گوشیم رو با گارانتی پارس ماکروتل خریده بودم، جایی که شایع شده بود سرویس بهتری نسبت به سایر شرکت ها می ده.
حتی تصور هم نمی کردم که یک روز با اطمینان به خودم بگم که ای کاش روزی که برای خرید گوشی اپل به بازار رفته بودم، فریب فروشندگان رو نمی خوردم و فقط و فقط گوشی اپل می خریدم.
روز جمعه بود؛ هرچی تماس گرفتم کسی پاسخگو نبود. روز شنبه هم همینطور، تا بالاخره از طریق اینترنت متوجه شدم که شماره دفتر مرکزی شرکت عدد 2323 است. وقتی تماس گرفتم از من خواستند تا با شماره 84030 تماس بگیرم.
در اولین تماس متوجه شدم که پشتیبانی تمام شرکت ها به عهده یک محل است و من به اشتباه نزدیک به یکصد هزار تومان بابت گارانتی بهتر موقع خرید گوشی پرداخت کرده ام. صراحتاً به من اعلام کردند که ما اینجا پشتیبانی تمام شرکت ها رو انجام می دهیم و برای ما فرقی نمی کند گارانتی شما پارس ماکروتل است یا نه.با قبول اینکه مقصر خرابی گوشی، خودم می باشم و حاضر هستم که خسارت دستگاه رو بپردازم، به من اعلام کردند که هزینه تعمیر گوشی نزدیک به ششصد هزار تومان می باشد و چون شیشه روی گوشی متصل به اسکرین اصلی می باشد، باید کل قطعه با هم تعویض شود. چاره ای جز قبول مبلغ ذکر شده نبود؛ اما قسمت بد داستان از اینجا شروع شد که به من اعلام کردند که در حال حاضر قطعه این دستگاه در کشور موجود نیست !!!!!
تازه فهمیدم تمام صحبت هایی که اگر امکان درست شدن نباشه، یک گوشی نو می دن و .... داستانی بیش نبوده و هر چقدر در این رابطه صحبت کردم، راه به جایی نبردم.دوباره با پارس ماکروتل تماس گرفتم؛ این بار پس از پیگیری تونستم با آقای بقایی داخلی 336 صحبت کنم، ایشون دوباره من رو ارجاع دادند به آقای افشاری شرکت سرویس دهنده، پس از چندین مرتبه پاس کاری شدن در اون روز بین آقای افشاری، بقایی و خانم مقدم (که هیچ وقت نتونستم با ایشون صحبت کنم) بالاخره از من خواسته شد که در صورت امکان با آقای شفیع مدیرعامل شرکت سرویس دهنده صبحت کنم، چقدر خوش باور بودم که به من این امکان رو می دهند که با مدیرعامل صحبت کنم؛ جایی که حتی کاربران ارشد هم حاضر به پاسخگویی نبودند و در نهایت از من خواسته شد که تا یک ماه صبر کنم.
از چند جا شنیدم که قطعه هست ولی به خاطر نوسانات دلار حاضر به ارائه نیستند؛ وقتی این مورد رو مطرح کردم، اعلام کردند که تا فردا قطعه به دست شرکت می رسه و فردا مجدداً تماس بگیرم. فردای اون روز از من خواسته شد تا یک روز دیگر هم صبر کنم و در نهایت دوباره به من اعلام شد که باید صبر کنم.
درخواست کردم که با مدیرعامل شرکت پارس ماکروتل صحبت کنم؛ پس از کلی اصرار، شماره مسئول دفتر مدیرعامل رو به من دادند، سرکار خانم صادقی داخلی 101، به نظر می رسید ایشون واقعاً دلش می خواد برای من کاری بکنه و تنها کسی بود که حداقل در حد احترام یک مشتری با من برخورد کرد، اما ظواهر امر نشان دهنده این بود که دست ایشون هم برای کمک کردن به من بسته است. در نهایت ایشون دوباره من رو به شرکت سرویس دهنده معرفی کردند تا اگر امکان دارد به من یک گوشی امانی بدهند. شخصی به نام آقای شکیب از شرکت با من تماس گرفتند؛ ایشون اعلام کردند که حضوراً مراجعه کنم تا گوشی امانی رو دریافت کنم. پرسیدم می تونم پیک بفرستم؟ که در پاسخ گفتند گوشی های امانی ما آنقدر ارزون هست که ارزش پیک فرستادن نداره، تازه متوجه منظور اونها از گوشی امانی شدم، یکی از گوشی های خیلی قدیمی و پیش پا افتاده سامسونگ كه دست صدها نفر بوده. دوباره با خانم صادقی تماس گرفتم و اعلام کردم من حداقل 5 تا گوشی در منزل دارم، نیاز من اینه که از گوشی Galaxy 3 استفاده کنم و حاضرم هزینه مابه­التفاوت و ... رو هم پرداخت کنم. فکر کنم نیاز به توضیح اضافه نباشه و سرانجام پیگیری های من برای شما قابل پیش بینی باشه؛ بله من همچنان در انتظار رسیدن قطعه به شرکت پارس ماکروتل برای تعمیر گوشی خود هستم.
هزینه ای که باید پرداخت کنم، دیگه برای من مهم نیست، اما دوست ندارم دیگه هیچ کدوم از هموطنان و دوستان عزیز من با چنین برخوردی مواجه بشوند. می دونید خیلی وقتها پولش برای ما مهم نیست،ولی توهینی که به شعورآدم می شه، بیشتر از هر چیزی به آدم فشار می آره و از شنیدن نام چنین شرکتهایی متنفر میکنه و اجازه میده شرکت های پارس مایکرو تل و امثال آن به راحتی و بدون هیچ گونه پاسخ گویی و بدون هیچ گونه هزینه ای و با زد و بند با صاحبان قدرت و مدیران دولتی ، به کلاه برداریشان ادامه داده و از نادانی مردم سوء استفاده کرده و به ثروتهای کلان و نامشروع دست یابی پیدا میکنند.

ازتون خواهش می کنم این مطلب رو برای دوستانتون ارسال کنید؛ ما همیشه با سکوتمون اجازه دادیم که حقمون پایمال بشه؛ ممکن بود این اتفاق برای شما هم بیفته و حتماً اون روز شما هم دوست داشتید که دوستانتون در اطلاع رسانی کمکتون کنند.
اگرتجربه ای دارید بگویید
خدا پدر و مادرتو بیامرزه
گارانتی توی ایران کشکه ،اما
یه یخچال الکترو استیل بودکه درش زنگ زد و از ریخت افتاد . نمایندگی گفت در گارانتی نداره ، ولی زنگ زدیم کارخونه و پیگیری کردیم و یک ماهی هر روز زنگ می زدیم تا آخر سر قبول کردن .
می خوام بگم تو ایران پیگیری این چیزا خیلی شرطه باید سمج باشی .
اولین گارانتی ماشین mvm110 بود. تعویض روغن و ف/ی/ل/ت/ر و...
کل پولش را گرفتند. گفتم گارانتی چی؟
گفتند : فقط اجرتش را نمیگیریم.
Smile
(04-11-2013 10:41 AM)takro1 نوشته شده توسط: [ -> ]خدا پدر و مادرتو بیامرزه

مرسی داداشم
دعای خیر واسه همه پدرومادرهای گلم دارم 10_004
گفتی گارانتی و کردی کبابم
آقا ما یه فلش 8 گیگ hp سه ماه پیش دادیم بره گارانتی هنوز که هنوزه نیومده
هر کاریم میکنیم سوختشم دیگه بهمون نمیدن AngryAngryAngry
ولی خداییش بحث فلش شد من دیگه نمی تونم چیزی نگم

شرکت داده پردازان متین تا حالا سه بار رفتم.
هر دفعه هم که فلش سوخته بردم.سریع همون لحظه عوض کرد بهم داد.
تازه خیلی هم تشکر کرد از حسن انتخابم Yosef.gif
شما در ایران زندگی میکنید .. یک کشور بی در و پیکر .. یک کشور جهان سومی
انتظار و برداشت ذهنی شما مصرف کننده ایرانی از واژه گارانتی و یا واژه غیر اشنای وارانتی بسیار متفاوت خواهد بود نسبت به فردی که در المان و امریکا سکونت دارد.

اما راه حل کجاست؟
قبل از دریافت هر کالایی که در 2 مدل متفاوت ( با گارانتی با قیمتی بالاتر - بدون گارانتی با قیمتی پایین تر ) ارائه میگردد
ابتدا به ادرس یا شماره تماس و یا وب سایت معرفی شده جهت دریافت خدمات گارانتی مراجعه نمایید با سایر مراجعین صحبت کنید و یا خود را صاحب مالی اسیب دیده معرفی کنید و فید بک های ارائه شده را بررسی نمایید.

قطعا صرف یک نصف روز وقت و کسب اطمینان از شرایط موجود بسیار به صرفه تر هست از شرایطی که صاحب تاپیک عنوان داشتند.
راه حل بسیار ساده هست اگر قبل خرید تحقیق کنید راجب گارانتی یا اون گارانتی نظر شما رو جلب میکنه و کالا رو با گارانتی خرید میکنید و یا میبینید که گارانتی صرفا عنوانی دهن پر کن از جانب ارائه دهنده خدمات بوده و از قید گارانتی میگذرید و کالا رو بدون گارانتی و ارزان تر تهیه میکنید.
لینک مرجع