سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: بورس :اگر کسی علاقه دارد
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
یک مدتی هست این شبکه رو می خونم البته کمتر وقت نوشتن دارم ولی خوشحال می شم اگر کسی سوالی در مورد بورس داشته باشد بهش کمک کنم و به سوالاتش جواب بدم اگر خودم هم مطلبی برام جالب بود براتون بنویسم.
خیلی‌ ممنون از تاپیک عالیتون. من یه سوال دارم وقتی‌ دبیرستانی‌ بودم یه سری مطلب و مباحث پیرامون بورس و بازار معاملات ارزی جهانی و توابع و فرمول‌های ریاضی‌ که بورس از اونها پیروی می‌کنه خوندم .پارسال به صورت مجازی با یک کمپانی بورس در لندن کار کردم که مطالب اولی‌ رو یاد بگیرم اما به دلیل مشغله درسی‌ رهاش کردم راستش خیلی‌ هم جدی نگرفتمش تا چند روز پیش که رفته بودم دیچه بانک برای کاری و همینجوری یه وقت گرفتم که راجع به بورس آلمان سوال کنم و سرمایه گذاری. بهم گفتن که خوب ریسکش بالاست و یه سری برنامه‌ها هست که معرفی‌ کرد و اینا .من پرسیدم آیا اینجا هم مثل ایران خودمون کار گذار هست که من باهاش قرار داد ببندم که درصدی از سود حاصل از کار با بور واسه اون بحث بقیه‌اش با من و در واقع اون کار خرید و فروش سهام کل دنیا رو با نظر خودش انجام بده .گفت نه اینجا ماهی‌ یک بار می‌تونم برم بانک از کارگزار‌ها بپرسم مجانی‌ بهم راهنمایی کنن اما تمام مسئولیت و پیگیری با خودم هست. حالا سوال من اینه به نظرتون من یه زمان خوب بذارم بده ایسنسم که آزاد ترم بشینم جدی یاد بگیرم این چیزا رو بعد وارد بازار جهانی‌ بشم یا چی‌ ؟

ممنون میشم نظرتونو بدونم
سلام
به انجمن خوش اومدین
من چند وقتیه دارم تو بورس فعالیت می کنم و از 6 تا معامله ای که کردم 5 تاش موفق بوده
راستش می خواستم اگه امکانش هست در مورد تعیین هدف قیمتی یک روند سعودی یا نزولی توضیح بدین و اینکه از کجا میشه فهمید در کوتاه مدت به این قیمت میرسه یا بلند مدت
خیلی ممنون
من ضمن خوش آمد به شما به انجمن، از قبول زحمتی که میخواید انجام بدین استقبال میکنم. به شخصه تقریبا هیچی از بورس نمیدونم. میشه خواهش کنم قبل از اینکه دوستان بیان سوالات اختصاصی بپرسن، برای افرادی مبتدی مثل من یه مختصری از مقدمات بورس به زبون خودتون(منظورم اینه که در چندجمله ومفاهیم ابتدایی) رو بفرمایین؟ مثلا اینکه :
از کجا مطلع بشم چه سهامی در بورس برای فروش قرار دارن؟
کجا باید برم این سهام رو بخرم؟ آیا دقایق برای خرید سهام اهمیت دارن؟ منظورم اینه که اگر قصد خرید دارم باید عجله کنم؟
بعد برای فروشش چطور باید اقدام کنم؟

امیدوارم سوالاتم خستتون نکنه. پیشاپیش ممنونم
(11-24-2012 12:18 AM)پرواز نوشته شده توسط: [ -> ]من ضمن خوش آمد به شما به انجمن، از قبول زحمتی که میخواید انجام بدین استقبال میکنم. به شخصه تقریبا هیچی از بورس نمیدونم. میشه خواهش کنم قبل از اینکه دوستان بیان سوالات اختصاصی بپرسن، برای افرادی مبتدی مثل من یه مختصری از مقدمات بورس به زبون خودتون(منظورم اینه که در چندجمله ومفاهیم ابتدایی) رو بفرمایین؟ مثلا اینکه :
از کجا مطلع بشم چه سهامی در بورس برای فروش قرار دارن؟
کجا باید برم این سهام رو بخرم؟ آیا دقایق برای خرید سهام اهمیت دارن؟ منظورم اینه که اگر قصد خرید دارم باید عجله کنم؟
بعد برای فروشش چطور باید اقدام کنم؟

امیدوارم سوالاتم خستتون نکنه. پیشاپیش ممنونم

در پائین صفحه همین تایپیک می توانید بورس و تر فندهای بورس را مطالعه فرمائید.
در این تایپیک سئوالات تخصصی پرسیده شود. ممنون.
من دوست دارم در بورس شرکت کنم ولی خیلی ها میگن فقط ضرر هست به نظر شما چه کسانی توی بورس موفق هستند؟ایا من که از بورس هیچ اطلاعی ندارم میتونم بورس شرکت کنم یا نه؟
Haavin عزیز خوب کار کردن در بورسی مثل آلمان خیلی خیلی دشوار تر از بورس ایران هست.و اینکه کارگزارهای در ایران حاضرند با پول مشتریهای خودشون درصدی کار کنند هم صحیح نیست.روش قانونی در هر دو کشور ایران و آلمان استفاده از خدمات صندوقهای سرمایه گذاری یا mutual fund است خود دویچه بانک بخش سرمایه گذاریش چندتا صندوق سرمایه گذاری دارد صندوقهای سرمایه گذاری در سهام آلمان اروپا و جهان (حالا جهانی یا تخصصی چین و دیگر کشورها)بهترین کار اینکه بازدهی بلند مدت و هزینه های مدیریت صندوقها را با هم مقایسه کنی و یکی رو انتخاب کنی.اما سرمایه گذاری مستقیم یعنی اینکه خود شما سهم انتخاب و خریداری کنی یک مقداری دشوارتر است و نیاز به مطالعه دقیق دارد.دفعه بعدی که رفتی از کارشناسها در مورد صندوقهای سرمایه گذاریشون پرس و جو کن.
-----------------------
amirE5Ey عزیز خیلی خوبه که معاملات موفقی داشتی البته بورس از مرداد ماه روند صعودی خوبی داشته و در این روند صعودی معمولا سرمایه گذاران کار سختی ندارند.اما در مورد روند صعود و نزول بهترین کار دنبال کردن گراف سهام است حالا چه با استفاده از نرم افزارهای خاص یا عمومی یا حتی سایت tsetmc.برای این کار اول گراف سهم رو تهیه کن بعد نقاط مقاومت و حمایت رو مشخص کن بعد از طریق استفاده از انیدکاتورهای ممنتومی به بررسی قدرت و ضعف روند بپرداز و حجم معاملات را هم به صورت دائم چک کن.هیچ روندی بدون برخورداری از حجم قابل ملاحظه داد وستد نمی تواند شکل بگیرد.اما در مورد هدف قیمتی اصولا ارایه هدف قیمتی کار درستی نیست و بیشتر با احتمال زیادی سر و کار دارد درست است می توانید از خطوط حمایت و مقاومت یا فیبوهای زمانی و ترسیمی به هدفهای قیمتی برسید ولی هیچ چیز قطعی نیست مگر اینکه روند معاملات قوی باشد.

--------------------------------
پرواز عزیز بخش عمده ای از سوالات رو می توانید در این سایت جوابشو پیدا کنید و در بخش آموزش کتابهای مربوط رو دانلود کنید همچنین به صورت مجازی خرید و فروش کنید تا تجربه پیدا کنید
http://www.irvex.ir
اما به صورت کلی در مورد اطلاعات روزانه خرید و فروش بهترین سایت همان tsetmc.com است.برای خرید و فروش می توانید به کارگزارهای بورس مراجعه کنید یا با دریافت دسترسی آن لاین خودتون برای خودتون خرید و فروش کنید/دقیقه که سهله ثانیه هم گاهی مهم است.اصلا عجله نکید همیشه یک سهم برای شکار پیدا می شود مثل شکار مرغابی می مونه نباید عجله کنید.
---------------
jahanagah عزیز مخلص شما هستیم
در بورس سه فاکتور خیلی از دهها فاکتور دیگر مهم است قبل از آن باید گفت بورس تنها جایی است که فعالیت در آن نیازمند کسب تحلیل و اطلاعات وسیعی است از مسایل سیاسی تا جزئی ترین نکات حسابداری و عملیات شرکت در بورس مهم است.
اما سه فاکتور
الف-جو کلی بازار
ب-عرضه و تقاضا سهم
ج -میزان سود و فروش شرکت

برای موفقیت در بورس این سه فاکتور را باید در نظر داشت
اما در بین موارد بالا میزان سود و فروش شرکت باز اهمیت بیشتری دارد.
هر شرکت بورسی به تعدادی سهام با قیمت اسمی هزار ریال تقسیم می شود
سود خالص هر شرکت در ابتدای هرسال پیش بینی می شود که از تقسیم این سود خالص به تعداد سهام شرکت,سود هر سهم یا eps شرکت به دست می آید.
از تقسیم قیمت به سود هر سهم (price/eps) نسبتی به اسم پی بر ای بدست می آید(p/e) این نسبت یکی از اولین نسبتهای مالی است که برای تقسیم بندی شرکتها استفاده می شود چرا که عکس این نسبت یعنی یک تقسیم بر پی بر ای می شود میزان بازدهی سهام شرکتها/به عبارت دیگر وقتی سود هر سهم شرکتی 200ریال باشد و قیمت آن سهم 1000ریال نسبت پی به ای می شود 5 عکس این نسبت می شود 0.2یا 20درصد (اگر در صد ضربش کنید)به عبارت دیگر این شرکت سالانه 20درصد بازدهی می تواند بدهد یا پیش بینی کرده است بدهد.
تمام اطلاعات شرکتها در سایت رسمی http://www.codal.ir منتشر می شود.
پس از انتشار هر اطلاعیه می بایست روی آن کار تحلیلی انجام شود تا تصویری از وضعیت شرکت بدست بیاید.به این معنی که آیا شرکت در آینده سودش بالاتر می رود یا کاهش می یابد.تا بتوان بهترین قیمت را برای هر سهم در نظر گرفت.
شرکتها معمولا 6بار در سال گزارش در مورد سود سهام خود را منتشر می کند.
قبل از شروع سال مالی
سه ماه های اول دوم سوم و چهارم
در پایان سال مالی به صورت حسابرسی شده و نهایی
در دوره های سه ماهه شرکت ها همچنین میزان تحقق سود از سود پیش بینی شده را گزارش می کنند
جدول زیر اطلاعیه های امروز شرکتها را خلاصه کرده است


شرکت
سال مالی
شرح
سر. توسعه صنعتی ایران
1391/06/31
سود قطعی: 355 سود نقدی: 330 درصد توزیع سود: 93
موتوژن
1391/06/31
سود قطعی: 737 سود نقدی: 618 درصد توزیع سود: 84
پتروشیمی پردیس
1392/09/30
سود خالص: 10,032(-0.63%)
دارو عبیدی
1392/09/30
سود خالص: 1,066(-9.74%)
پتروشیمی فارابی
1391/12/29
سود خالص: 2,767(455.62%) دوره: 6ماهه محقق خالص:1,309 درصد تحقق: 47.31%
سیمان خاش
1391/12/29
سود خالص: 658(-0.60%) دوره: 6ماهه محقق خالص:252 درصد تحقق: 38.30%
معادن روی ایران
1391/12/29
سود خالص: 462(3.82%) دوره: 6ماهه محقق خالص:100 درصد تحقق: 21.65%
سیمان فارس و خوزستان
1392/02/31
سود خالص: 331(23.51%) دوره: 3ماهه محقق خالص:-3 درصد تحقق: -0.91%
فرابورس ایران
1391/12/29
سود خالص: 508(-26.59%) دوره: 6ماهه محقق خالص:254 درصد تحقق: 50.00%
قند مرودشت
1392/04/31
سود خالص: 1,293(7.21%) دوره: 3ماهه محقق خالص:66 درصد تحقق: 5.10%
پارس پامچال
1391/12/29
سود خالص: 1,904(6.49%) دوره: 6ماهه محقق خالص:477 درصد تحقق: 25.05%
ممنونم از شما جناب iranabc که این تاپیک رو ایجاد کردید . منم علاقه زیادی به بورس دارم و مطالعات جسته و گریخته ای هم داشتم ولی ادامه ندادم . امیدوارم که در این تاپیک از اطلاعات شما بیشترین بهره رو ببریم
ممنونم از شما جناب iranabc که این تاپیک رو ایجاد کردید . منم علاقه زیادی به بورس دارم و مطالعات جسته و گریخته ای هم داشتم ولی ادامه ندادم . امیدوارم که در این تاپیک از اطلاعات شما بیشترین بهره رو ببریم
[quote='soltan_sal' pid='51533' dateline='1353701763']
من دوست دارم در بورس شرکت کنم ولی خیلی ها میگن فقط ضرر هست به نظر شما چه کسانی توی بورس موفق هستند؟ایا من که از بورس هیچ اطلاعی ندارم میتونم بورس شرکت کنم یا نه؟
با سلام و احترام
این آدرس بورس مجازیه که خیلی راحته و برای آموزش واقعا عالیه
http://irvex.ir/#
عین بورس واقعی کار میکنه و به روز میشه شرکتهای واقعی با سود و زیان مجازی
موفق باشید
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع