سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: شخصیت برند
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
شخصيت برند، ويژگيهای انسانی است كه به برند نسبت داده مي‌‌شود. اين ويژگيها، بخشی از هويت برند را تشكيل مي‌دهند. پرفسور ديويد آكر، عقيده دارد " برندها با تعريف شخصيت انسانی خود، وعده‌ای را به مصرف‌كنندگان مي‌دهند". اين ويژگيها نيز مانند تصوير در اثر فعاليتهای سازمان در ذهن مصرف‌كننده ايجاد مي‌شود. اين شخصيت، مبنايی است كه ارتباطات برند با مصرف‌كنندگان براساس آن شكل می‌گيرد. آنچه مسلم است تمامی برندها شخصيت دارند. در صورتي كه سازمانها اين شخصيت را طراحی نكنند، در اثر فعاليتهای آنها، به مرور اين شخصيت در ذهن مصرف‌كننده شكل خواهد گرفت. در مورد اجزای شخصيت برند تحقيقات زيادی توسط دانشمندان مختلف، انجام گرفته است. مبنای اين تحقيقات را مطالعات روانشناسی در مورد شخصيت انسان تشكيل می‌دهد. يكی از معروف‌ترين و پركاربردترين اين تحقيقات،‌ متعلق به جنيفر آكر است. او پنج ويژگی كلی را شامل، صميميت، هيجان، شايستگی، دلفريبی و خشونت، معرفی كرده است. هريك از اين ابعاد، دارای زيرمجموعه‌هايی است. مطالعات صورت گرفته در مورد برندها نيز بيانگر اين است كه برندها دارای شخصيت هستند. برای مثال، پپسی به عنوان يك برند هيجان‌انگيز، BMW يك برند كامل و دلفريب و كوكا، يك برند صميمی شناخته مي‌شوند.
لینک مرجع