11-20-2012, 01:31 AM
تصوير برند پديده ساده ادراك است كه تحت تأثير فعاليتهای شركت قرار می گيرد. پرفسور كوين كلر، دانشمند و نظريهپرداز برجسته حوزه مديريت برند، تصوير برند را ادراك مصرفكننده در مورد برند میداند كه توسط تداعيات برند موجود در حافظه، بازتاب می يابد. تصوير برند مجموعه ادراكاتی است كه در ذهن مصرفكننده وجود دارد. به بیان دیگر ادراك مصرفكننده از ويژگيهای برجسته محصول. تصويرذهنی مصرفكننده از تمام مجموعه برند است كه توسط شركت ايجاد شده است. مشتری، تصويری را از تركيب تمام علائم ارسالي توسط نام تجاری شامل نام، علائم ظاهری، محصولات، تبليغات، پيامها و اطلاعيههای رسمی و غيره، در ذهن خود شكل می دهد. اين ادراكات را میتوان با نشانگرهای مناسب از ذهن مصرفكننده فراخواند. ثابت شده است كه تصوير مثبت برند، ريسك ادراك شده مصرف كننده در مورد برند را كاهش داده و سطح رضايت و وفاداری مصرفكننده را افزايش میدهد. همچنين، برندی كه تصوير مناسبی در ذهن مصرف كننده دارد، فرايند جايگاهسازی را سادهتر طی میكند. زيرا، برندی كه تصوير قوی و مثبت دارد، راحتتر در ذهن مشتری نقش می بندد.