08-08-2011, 01:07 AM
«گاربج نيويورك» در واقع محفظه ها و جعبهها، ضدبو و شخصی هستند که هر یک امضا، تاریخ و شماره دارند. وی طی 9 سال توانست 1300 عدد از این محفظه های زباله را به فروش برساند. «گاربج نيويورك» هم اکنون در 29 کشور جهان حضوری پررنگ دارد.
در نگاه اول،عجیب و حتی غیرقابل باور بهنظر می رسد، «جاستین گیگناک»، کارآفرین و هنرمند ساکن شهر نیویورک، راهی پیدا کرده که زباله های بیمصرف این شهر به کسب و کاری سود آور تبدیل شده اند.
به نوشته تهران امروز، سال 2001 بود که «گیگناک» پس از به چالش کشیدن اهمیت طراحی ظرفی برای زبالهها از سوی یکی از همکارانش به فکر ساختن محفظه ای مناسب برای زباله ها افتاد؛ محفظه ای که هیچ کس نتواند در آن نقص یا ایرادی بیابد.
این هنرمند در راه رسیدن به این هدف، به این نتیجه رسید که با کار مناسب و درست می تواند مردم را به سمت خرید چیزی سوق دهد که هیچکس آرزوی داشتنش را ندارد.
پس راه حل مشکل را در طراحی و عرضه محفظههایی بهنام «گاربج نيويورك» دید.
«گاربج نيويورك» در واقع محفظه ها و جعبهها، ضدبو و شخصی هستند که هر یک امضا، تاریخ و شماره دارند. وی طی 9 سال توانست 1300 عدد از این محفظه های زباله را به فروش برساند. «گاربج نيويورك» هم اکنون در 29 کشور جهان حضوری پررنگ دارد.
این محفظه ها در ابتدا به قیمت 10 دلار به فروش می رسید اما زمانی که مردم آن را به عنوان سوغات نیویورک شناختند، قیمت به 25 دلار رسید.
وقتی قیمت از 25 دلار به 50 تا 100 دلار افزايش پيدا كرد، مردم دیگر باور کردند که هنر را برای زبالهها هم می توان خرج كرد.
این کارآفرین خلاق، تجربه تولید این نوع محفظههای مکعب شکل برای مراسم خاص را هم در کارنامه خود دارد که از آن جمله می توان به مراسم تحلیف باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و افتتاح دوباره ورزشگاه یانکی نیویورک اشاره کرد.
در نگاه اول،عجیب و حتی غیرقابل باور بهنظر می رسد، «جاستین گیگناک»، کارآفرین و هنرمند ساکن شهر نیویورک، راهی پیدا کرده که زباله های بیمصرف این شهر به کسب و کاری سود آور تبدیل شده اند.
به نوشته تهران امروز، سال 2001 بود که «گیگناک» پس از به چالش کشیدن اهمیت طراحی ظرفی برای زبالهها از سوی یکی از همکارانش به فکر ساختن محفظه ای مناسب برای زباله ها افتاد؛ محفظه ای که هیچ کس نتواند در آن نقص یا ایرادی بیابد.
این هنرمند در راه رسیدن به این هدف، به این نتیجه رسید که با کار مناسب و درست می تواند مردم را به سمت خرید چیزی سوق دهد که هیچکس آرزوی داشتنش را ندارد.
پس راه حل مشکل را در طراحی و عرضه محفظههایی بهنام «گاربج نيويورك» دید.
«گاربج نيويورك» در واقع محفظه ها و جعبهها، ضدبو و شخصی هستند که هر یک امضا، تاریخ و شماره دارند. وی طی 9 سال توانست 1300 عدد از این محفظه های زباله را به فروش برساند. «گاربج نيويورك» هم اکنون در 29 کشور جهان حضوری پررنگ دارد.
این محفظه ها در ابتدا به قیمت 10 دلار به فروش می رسید اما زمانی که مردم آن را به عنوان سوغات نیویورک شناختند، قیمت به 25 دلار رسید.
وقتی قیمت از 25 دلار به 50 تا 100 دلار افزايش پيدا كرد، مردم دیگر باور کردند که هنر را برای زبالهها هم می توان خرج كرد.
این کارآفرین خلاق، تجربه تولید این نوع محفظههای مکعب شکل برای مراسم خاص را هم در کارنامه خود دارد که از آن جمله می توان به مراسم تحلیف باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و افتتاح دوباره ورزشگاه یانکی نیویورک اشاره کرد.