سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: شست وشوی مغز افراد بیگناه در یک مستند علمی آزمایش می شود
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
یک برنامه تلویزیونی آمریکایی قصد دارد طی یک آزمایش علمی، امکان شست وشوی مغزی افراد بی‌گناه را برای تبدیل آنها به تروریست بی‌خبر، مشابه کتاب «کاندیدای منچوری» بسنجد.




بر اساس داستان این کتاب، یک مرد به عنوان بخشی از یک توطئه کمونیستی برای براندازی آمریکا جهت تبدیل به یک تروریست، شست وشوی مغزی داده شده بود.


در پی این داستان، نظریه های زیادی در مورد تلاش آمریکا و سازمانهای وابسته آن برای کنترل مغز افراد به وجود آمد.


در دهه‌های 1950 و 1970، سازمان سیا آزمایشات جنجال آمیز زیادی را برای ایجاد نوعی مهندسی رفتار انجام داد که به باور بسیاری با هدف شست‌وشوی مغزی افراد بود.


تلاشهای تحقیقاتی در این زمینه نیز با مانع روبرو شد چرا که به دستور ریچارد هلمز، رئیس وقت سیا بسیاری از پرونده‌های مرتبط با این برنامه موسوم به « MKUltra» در سال 1973 از بین رفته بودند.


با این حال تحقیقات نشان داد که این برنامه در جهت ساخت داروها و شیوه های کنترل ذهن بوده و سیا قصد داشته از آن بر روی رهبران دیگر کشورها استفاده کند.


اکنون یک مستند شبکه دیسکاوری قصد دارد امکان تبدیل سوژه‌های بی‌خبر و مطیع قانون را به قاتلان خونسرد با توانایی شلیک به افراد مختلف به آزمایش بگذارد.


سینتیا میربورگ، آسیب شناس تجربی در یک برنامه معرفی برای این مستند اظهار کرد: علم به تازگی توانسته چگونگی کارکرد مغز را درک کند و چیزی که هنوز درک نشده این است که آیا می‌توان ذهن یک شخص دیگر را کنترل کرد؟




این برنامه به نمایش کار با گروهی از سوژه های آزمایشی در یک پژوهش هیپنوتیزم خواهد پرداخت که از هدف نهایی این پژوهش آگاهی نداشته اند.
لینک مرجع