سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: نیاز به راهنمایی شما برای ساخت چنین کاردستی ای
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3
دوستان خلاق به کمکتون احتیاج دارم. برا یه دانش آموز به خواست معلمشون میخوام یه وسیله بسازم به این شکل:
یه سری دکمه بصورت پراکنده روی یه صفحه ی مستطیل قرار داشته باشه. یه کادر هم بالاش باشه. با زدن هر دکمه یه پیام که از قبل مشخصه توی کادر بالا نمایش داده بشه.
مثلا فرض کنید یه همچین چیزی:
[تصویر: 15a71a12769b.png]

مثلا با زدن دکمه ی 1 پیغام "شما دکمه ی 1 را فشرده اید"
با زدن دکمه ی 2پیغام "wellcome"
و الی آخر


حالا اون پیغام ها که من نوشتم مثال بود. بهشون گفته هر جمله ای دلتون خواست بذارین.
کار نباید برقی باشه و مدار و اینا.
یه کار دستی معمولی باشه. کاملا دستی.
من خودم یاد اون دوربین های اسباب بازی قدیمی که از مکه معمولا سوغات می آوردن افتادم. اگه یادتون باشه دکمه ی کنارش رو که میزدی یه صفحه ی گرد میچرخید و توش که نگاه میکردیم تصاویر مکه رو یکی یکی میدیدیم.

امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم. من چطور چنین چیزی رو پیاده کنم؟ از چی استفاده کنم؟

خب ایده هاتون رو بفرمایید که واقعا برام کمک کننده خواهد بود.
تاجایی که فهمیدم منظور شما رو
قسمت مهمش اون صفحه نمایش هست که با هر کلید یک پیغام خاص تولید کند برای این کار باید از فناوری های که درled های که حروف وعدد یا تابلو روان ها استفاده کنید که سطحش یکم بالاتر هست از کار دستی
از پشت باید سیم کشی هاشو انجام بدید به جای کادر هم میتونید از این صفحه های ال ای دی سون سگکنت استفاده کنید
یه زمانی مهران کیت یه همچین چیزی رو داشت
دوستان فرمایشات شما کاملا درسته. ولی همونطور که عرض کردم نباید الکترونیکی باشه.
فنر یا هر چیز مکانیکی دیگه ای از پشت صفحه وصل بشه مشکل نداره ولی سیم و سون سگمنت و اینا نباشه
(11-17-2012 07:07 PM)پرواز نوشته شده توسط: [ -> ]دوستان فرمایشات شما کاملا درسته. ولی همونطور که عرض کردم نباید الکترونیکی باشه.
فنر یا هر چیز مکانیکی دیگه ای از پشت صفحه وصل بشه مشکل نداره ولی سیم و سون سگمنت و اینا نباشه

میکانیکیش خیل سخت در میاد ها؟
باید کلی چرخ دنده وکلی قطعات پشت کار بزارین
که اینطور. ممنونم. باشه. دوستان اگه کسی ایده ای که ساده تر از اینا بشه پیاده اش کرد به ذهنش رسید ممنون میشم بگه. وگرنه بی خیالش میشم.
نمی دونم با پیانو های آگوستیک کار کردین یا نه ، منظورم داخل پیانو و برای کوکش هست ، با زدن هر کلاویه یک قطعه که شبیه دسته سنتور هست بالا و پایین می آید ، و یا مثال ساده تر ، دستگاه های تایپ قدیمی که کنار دادگستری تمام شهر ها عده ای در دست داشتند و شکواییه تایپ می کردند ، با زدن هر دکمه ، یک میله بلند میشد و میامد بالا ، شما هم با همین روش می توانید برای هر دکمه اهرمی بذارین که با فشار انگشت مثل دستگاه تایپ ، آنرا به سمت صفحه مستطیل نمایش بیاورد و بر روی هر اهرم متنی را که می خواهید بنویسید تا نمایش داده شود.
امیدوارم توانسته باشم منظورم را برسانم
همواره موفق باشید
میتوانید از دکمه های به هم پیوسته ضبط صوتهای قدیمی(مکانیکی) استفاده کنید(در اوراق فروشی ها احتمالاً گیر بیارید) و به هر دکمه یک اهرم وصل کنید و اهرمها را به ورقه های حلبی متصل کنید بعد هر دکمه ای که فشرده میشود یکی از ورقه ها که پیغام مورد نظر و مربوط به آن دکمه روی آن نوشته شده پایین آمده و در قسمت نمایشگر قرار میگیرد.
سلام

یه طرح دورانی با استفاده از یک بطری دلستر + جعبه کفش به ذهنم رسیده

اجازه بدید تا آخر شب عرض میکنم ، ببنید چطوره
اگه منظور معلم پنج حالت باشه و نه پنج دکمه، میشه حالت جعبه دنده ماشین به راحتی طراحی کرد(با استفاده از اهرم)
اما اینکه دکمه باشه کمی سخت میشه.چون دکمه حرکت کمی داره و طرح شما تماما مکانیکی هستش پس باید از یه وسیله ذخیره کننده انرزی مثل فنر و یا کش درونش استفاده کرد.
یه کلک کوچولو میشه زد.یه step موتور(موتور موج گیر) تویه جعبه گذاشت و بهش یه نخ وصل کرد و رویه نخ جملات رو نوشت و هر کدمه یه تک حرکت رویه استپ موتور ایجاد کنه(اینجا چون پنج حالت هستش هر زاویه میشه 60=360/6 )خوب فقط میمونه صدای موتور که ژاپنی ها یه موتور بی صدا ساخته اند و هنوز وارد بازار نشده اما یه طرح خوب برای سرقتش از دانشگاهشون دارم.
جواب معلم هم اینکه طرحم شخصیه.یادش بخیر قرار بود مکعب مستطیل بسازیم.یکی از بچه ها بسته کبریت رو کاغذ کادو گرفته بود و اومده بود.هر چی معلم گفت بده دستم تا ببینم میگفت نه خیر خانم این ویژه است و خیلی سخت ساختمش.پنج تا بیست بهم بدید و قول بدید پاک نمیکنید تا مکعب مستطیل رو خدمتتون تحویل بدم
صفحه ها: 1 2 3
لینک مرجع