سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: کتاب «کارآفرینی فرهنگی و اقتصاد هنر» منتشر شد
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
کتاب «کارآفرینی فرهنگی و اقتصاد هنر» منتشر شد

نویسنده کتاب کارآفرینی فرهنگی و اقتصاد هنر گفت: این کتاب به دنبال چگونگی ایجاد کسب و کار در حوزه های هنری، از طریق کار آفرینی فرهنگی است.
حمیدرضا شش جوانی ، اظهار کرد: این کتاب کاری مشترک بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حوزه هنری استان اصفهان و در رابطه با قانون بند دال ماده 45 قانون برنامه توسعه چهارم کشور است.
وی افزود: مبنای این قانون، دنبال کردن پروژه‌های کاربردی است که بتواند مشکلی را از سیستم‌های سیاست گذاری کشور حل کند و ما در این کتاب به دنبال آن بودیم تا به جای ساخت کارخانه، ارزش افزوده یک شهر را از طریق اقدامات هنری، بالا ببريم.
شش جوانی با اشاره به اینکه ایده اصلی تالیف این کتاب، نتیجه گیری برای چگونگی استفاده بهینه از پتانسیل هنری است، بیان کرد: برای تالیف این کتاب، تحقیقی کلی بین سیاست گذاران فرهنگی، شاغلان هنری و سایر مردم شهر اصفهان انجام شده است. هم چنین منبع عمده مورد استفاده برای تالیف این کتاب، قشر هنرمند مردم شهر اصفهان بودند.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال تحقیقات انجام شده برای گردآوری این کتاب به موانع جدی در مسیر توسعه هنری برخورد کردیم که وجود این موانع به نوع سیاست گذاری‌های فرهنگی استان اصفهان باز می‌گردد.
این دانشجوی دکتری کارآفرینی با بیان اینکه تالیف این کتاب در سه حوزه توصیفی، تاریخی و کارآفرینی انجام شده است، اضافه کرد: در حوزه توصیفی به توضیح پتانسیل‌های هنری موجود پرداختیم و در بخش تاریخی این کتاب به تشرحی در رابطه با نحوه تغییرات سریع هنر، صنعت و تکنولوژی در ایران دست زدیم.

وی ادامه داد: در بخش کارآفرینی این کتاب، با استفاده از رویکردهای ویژه کارآفرینانه چگونگی چرخش اقتصاد هنر در شهر اصفهان را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم و به شناسایی پتانسیل‌های فردی در بین هنرمندان این شهر پرداخته ایم.
شش جوانی در خصوص نتایج به دست آمده از این تحقیقات، اظهار کرد: هنرمندان دارای پتانسیل توسعه کسب و کار هنری در اصفهان هستند اما در سیاست گذاری های فرهنگی هنری اصفهان با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی افزود: به عنوان مثال هنرمندان در بخش کسب مجوز در بسیاری از بخش‌ها با محدودیت مواجه هستند. مثلا هنرمندی در ایران یک موسیقی را تولید می کند اما در توزیع آن دچار مشکل است، این در حالی است که خوانندگان ایرانی در خارج از کشور، در بخش توزیع، به شدت حمایت می شوند.
نویسنده کتاب کارآفرینی فرهنگی و اقتصاد هنر بیان کرد: با وجود موجود بودن سیستم توزیع در ایران اما این سیستم به خوبی فعالیت نمی کند. اساسا کشور ما بیشتر بر کار آفرینی صنعتی تاکید کرده است و ما نمی‌توانیم این الگو را با تمام قوانینش در خصوص هنر اجرا کنیم زیرا مسایل اقتصادی موجود در جامعه با مسئله هنر متفاوت است.
وی در خصوص تفاوت‌های کارآفرینی هنری و کارآفرینی صنعتی خاطرنشان کرد: درآمد هنرمند، معنوی است، فواصل اقتصادی که در مورد سایر کالا ها صدق می کند در هنر جایی ندارد و به طور کلی هنر در کار آفرینی دارای ماهیتی استثنایی است.
شش جوانی با اشاره به اینکه سیستم کاری حوزه هنری بسیار آشفته است، اضافه کرد: تالیف این کتاب در سال1387 به پایان رسید و شصت درصد از هزینه آن را وزارت علوم پرداخت کرد. این کتاب در یک ماه گذشته چاپ شده است، اما هنوز پخش نشده و حتی این کتاب به دست من نیز نرسیده است.
وی ادامه داد: در این کتاب عیوبی از سیستم‌های سیاست گذاری فرهنگی ذکر شده است که حوزه هنری اصفهان بسیاری از این عیوب را داراست و واقعا سیستم این اداره به هم ریخته است به نحوی که مسافت یک اتاق با اتاق دیگر چندین سال به طول می انجامد.
نویسنده کتاب کارآفرینی فرهنگی و اقتصاد هنر افزود: این کتاب دارای 200 صفحه در تیراژ 1000 و با قیمت 8500 تومان توسط انتشارات حوزه هنری اصفهان چاپ شده و به زودی به فروش می رسد.
شش جوانی در پایان از دو کتاب "توسعه اقتصادی و کار آفرینی" و "مبانی کارآفرینی فرهنگی" که به زودی توسط انتشارات دانشگاه هنر اصفهان چاپ می گردد، یاد كرد.
مرجع: خبر گذاري ايسنا
لینک مرجع