09-08-2012, 04:31 PM
توضیح:
دیدگاه بازاریابی اجتماعی بر این باور است که بازاریابی باید ارزش را طوری در اختیار مشتری قرار دهد که هم به صلاح مشتری باشد و هم جامعه.
تصمیمات بازاریابی یک شرکت باید خواسته های مصرف کننده ،الزامات شرکت ،منافع بلند مدت مشتری ومنافع بلند مدت جامعه را در نظر بگیرد.
مرامنامه شرکت جانسون اند جانسون
(جانسون اند جانسون بر مقدم بودن مردم بر سود تاکید دارد)
1- ما باور داریم که اولین مسئولیت ما نسبت به پزشکان ،پرستاران ،بیماران،پدران ،مادران و همه افرادی است که از محصولات وخدمات ما استفاده می کنند.
2- در راستای برآورده کردن نیازهای آنان کیفیت محصولات ما باید بالا باشد.
3- ما باید دائما"در حال تلاش برای کاهش هزینه هایمان باشیم تا بتوانیم محصولات را باقیمت معقولی عرضه کنیم.
4- سفارشات مشتریان باید خیلی سریع و به دقت رسیدگی شوند.
5- کسانی که به عنوان کارپرداز و توزیع کننده برای ما کار می کنند نیز باید این امکان راداشته باشند که سود خوبی ببرند.
6- ما در مقابل کارمندانمان ،زنان و مردانی که در سراسر جهان برای ما کار می کنند احساس مسئولیت می کنیم .
تک نک آنها به عنوان یک شخص خاص باید به حساب آورده شوند .ما باید به شان آنها احترام بگذاریم و محسنات آنها را مورد توجه قرار دهیم .آنها باید در سرکار خود احساس امنیت شغلی داشته باشند .
حقوق آنها باید عادلانه و کافی بوده و شرایط کاری باید تمیز ،مرتب و ایمن باشد.
ما باید در اندیشه روش هایی باشیم که به کارمندانمان کمک کند وظایف خانوادگی شان را به انجام رسانند.
7- کارمندان باید برای دادن پیشنهاد و بیان شکایات خود آزاد باشند.
8- باید برای آن دسته از افرادی که صلاحیت دارند ،فرصت برابری برای اشتغال و پیشرفت فراهم باشد.
9- اعمال مدیران شایسته ای که برای شرکت خود انتخاب می کنیم باید عادلانه و اخلاقی باشد.
10- ما در قبال جوامعی که در آنها کار و زندگی می کنیم و نیز نسبت به کل جامعه جهانی مسئولیم.
11- ما باید شهروندان خوبی باشیم –از کارهای خوب وخیریه حمایت کنیم وسهم مالیاتی خود را بپردازیم.ما باید از پیشرفتهای شهری و سیستم بهداشت وآموزش بهتر محافظت کنیم .
12- مزیت استفاده از اموال, در اختیار ما قرار داده شده است ،باید آنها را درشرایط خوب نگه داریم و از محیط زیست ومنابع طبیعی محافظت کنیم.
13- کار تجاری باید با سود همراه باشد.
14- ما باید با بهره گرفتن از ایده های نو تولید کنیم .
15- باید تحقیقات انجام گیرد و برنامه های نو آورانه ارائه شوند و بهای اشتباهات پرداخت شود.
16- تجهیزات جدید باید خریداری شوند ،تاسیسات نو تامین شوند و محصولات جدید عرضه شوند.
17- جهت شرایط نامساعد باید اندوخته هایی به وجود آیند.
منبع: MBALAND.net
دیدگاه بازاریابی اجتماعی بر این باور است که بازاریابی باید ارزش را طوری در اختیار مشتری قرار دهد که هم به صلاح مشتری باشد و هم جامعه.
تصمیمات بازاریابی یک شرکت باید خواسته های مصرف کننده ،الزامات شرکت ،منافع بلند مدت مشتری ومنافع بلند مدت جامعه را در نظر بگیرد.
مرامنامه شرکت جانسون اند جانسون
(جانسون اند جانسون بر مقدم بودن مردم بر سود تاکید دارد)
1- ما باور داریم که اولین مسئولیت ما نسبت به پزشکان ،پرستاران ،بیماران،پدران ،مادران و همه افرادی است که از محصولات وخدمات ما استفاده می کنند.
2- در راستای برآورده کردن نیازهای آنان کیفیت محصولات ما باید بالا باشد.
3- ما باید دائما"در حال تلاش برای کاهش هزینه هایمان باشیم تا بتوانیم محصولات را باقیمت معقولی عرضه کنیم.
4- سفارشات مشتریان باید خیلی سریع و به دقت رسیدگی شوند.
5- کسانی که به عنوان کارپرداز و توزیع کننده برای ما کار می کنند نیز باید این امکان راداشته باشند که سود خوبی ببرند.
6- ما در مقابل کارمندانمان ،زنان و مردانی که در سراسر جهان برای ما کار می کنند احساس مسئولیت می کنیم .
تک نک آنها به عنوان یک شخص خاص باید به حساب آورده شوند .ما باید به شان آنها احترام بگذاریم و محسنات آنها را مورد توجه قرار دهیم .آنها باید در سرکار خود احساس امنیت شغلی داشته باشند .
حقوق آنها باید عادلانه و کافی بوده و شرایط کاری باید تمیز ،مرتب و ایمن باشد.
ما باید در اندیشه روش هایی باشیم که به کارمندانمان کمک کند وظایف خانوادگی شان را به انجام رسانند.
7- کارمندان باید برای دادن پیشنهاد و بیان شکایات خود آزاد باشند.
8- باید برای آن دسته از افرادی که صلاحیت دارند ،فرصت برابری برای اشتغال و پیشرفت فراهم باشد.
9- اعمال مدیران شایسته ای که برای شرکت خود انتخاب می کنیم باید عادلانه و اخلاقی باشد.
10- ما در قبال جوامعی که در آنها کار و زندگی می کنیم و نیز نسبت به کل جامعه جهانی مسئولیم.
11- ما باید شهروندان خوبی باشیم –از کارهای خوب وخیریه حمایت کنیم وسهم مالیاتی خود را بپردازیم.ما باید از پیشرفتهای شهری و سیستم بهداشت وآموزش بهتر محافظت کنیم .
12- مزیت استفاده از اموال, در اختیار ما قرار داده شده است ،باید آنها را درشرایط خوب نگه داریم و از محیط زیست ومنابع طبیعی محافظت کنیم.
13- کار تجاری باید با سود همراه باشد.
14- ما باید با بهره گرفتن از ایده های نو تولید کنیم .
15- باید تحقیقات انجام گیرد و برنامه های نو آورانه ارائه شوند و بهای اشتباهات پرداخت شود.
16- تجهیزات جدید باید خریداری شوند ،تاسیسات نو تامین شوند و محصولات جدید عرضه شوند.
17- جهت شرایط نامساعد باید اندوخته هایی به وجود آیند.
منبع: MBALAND.net