سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: اهمیت توجه به سخنان در گوشی در بازاریابی ویروسی (تبلیغات دهان به دهان )
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
تبلیغات دهان به دهان اهمیت بسیاری نزد بازاریابان پیدا کرده است.شرکت ها متوجه شده اند تاثیر این تبلیغات بر مشتری بسیار بیشتر از تبلیغات متعارف ازسوی فروشندگان محصولات است.در سالهای اخیر بازاریابان میزان تاثیر توصیه های ناشی از تبلیغات دهان به دهان را متوجه شده اند .

آنها این نوع تبلیغات را بازاریابی ویروسی نامیده اند.

بازاریابی ویروسی باعث صرفه جویی در هزینه های تبلیغات میگرد زیرا اطلاعات خیلی سریعتر در این محیط آزاد گسترش می یابند. درحقیقت همانطور که خواهید دید بسیاری از استراتژیهای ویروسی میتوانند نام ،شهرت و پیغام شما را گسترش دهند. وقتی عملیات بازاریابی ویروسیتان را آغاز میکنید تا مدت ها داده پیدا می کند و نمیتوان آن را متوقف کرد.مانند ویروسهای واقعی که در قرنهای گذشته که صدها هزار نفر را تحت تاثیر قرار دادند.
موفقیت طرح بازاریابی ویروسی شما به این بستگی خواهد داشت که چگونه افراد متناوبا و سریع گزارش شما را به مشتریان اعضا ،دوستان و ارباب رجوعهایشان میرسانند.این بدان معنا است که شما باید با یک گزارش یا ابزار دیگری تهیه کنید که مفید و شامل اطلاعاتی است که به آسانی در دسترس نیست ومیتواند بعنوان منبعی ارزشمند برای مصرف کنندگان یا صاحبان شرکتها در بازار باشد.

امروزه مصرف کنندگان شکاک هستند و از هجوم انبوه اطلاعات رنج می برند.در نتیجه از کنار تبیلغات گران قیمت وانبوه رادیو و تلویزیونی بی تفاوت می گذرند.

پس افراد برای خرید انواع محصولات چگونه تصمیم می گیرند؟

پاسخ "تبلیغات دهان به دهان" است یعنی :

*توصیه های دوستان

*هیاهوها

*سخنان درگوشی

در ادامه به توضیح چیستی و چگونگی اجرا "سخنان در گوشی" بعنوان یکی از ابزار های تبلیغات دهان به دهان می پردازیم .

-"سخنان در گوشی"یک شبکه پنهانی هستند . حرکت "سخنان در گوشی "در بازار را نمی توان به صورت عیان مشاهده نمود.فقط کافی است نیاز به برقراری ارتباط را در افراد درک کنید تا بفهمید "سخنان درگوشی "چگونه عمل می کنند؟

-هزاران شبکه برای انجام "سخنان درگوشی" در بازار وجود دارند.این شبکه ها درهم تنیده هستند"سخنان درگوشی" در درون یک شبکه جریان می یابند ولی آنها را برای ورود به شبکه های جدید باید هل داد.

-در هر شبکه ای یک نفر به عنوان قطب شبکه وجود دارد . او باید به شکلی با اطلاعات تغذیه شود تا بتواند در مورد محصول شما سخن پراکنی کند.

-داشتن محصول عالی شرط است در غیر اینصورت انتشار "سخنان در گوشی "دلیلی نخواهد داشت.

-بذر صحبت در مورد محصولاتوخدماتتان را باید در شبکه ها بپاشید.

-"سخنان درگوشی "مجموع نظرات افراد گوناگون در مورد تجاربشان از یک محصول است.این سخنان می توانند منفی هم باشند .حتی یک مشتری عصبانی نیز میتواند نظرات منفی خود را به دوستان خود منتقل کند . در عصر اطلاعات نارضایتی مشتریان به سادگی در بین میلیون ها نفر گسترش می یابد.

-اگرمیخواهید "سخنان در گوشی "ایجاد کنید ،باید مشتریان خود را بشناسید ونحوه رسیدن به آنها را بدانید.لذا سوالات زیر را بپرسید:

1-مشتریان اطلاعات خود را در مورد محصول شما از کجا بدست می آورند؟

2-وقتی محصول شما توصیه میشود ،مردم چه می گویند؟

3-سرعت انتشار اطلاعات در مورد محصول شما چه قدر سریعتر از رقباست؟

4-مشتریان شما به چند منبع اطلاعاتی اعتماد دارندو کدامیک مهمترین هستند؟
منبع:MBALAND.net
مشتریان من وقتی میخواهند پول بدهند تقاضای تخفیف می کنند ولی هر چی بهشون میگم تخفیف نداره ولی باز تخفیف را می خواهند در آخر من به مشتریها میگم شما که تخفیف گرفتید پس لااقل مشتری برام بفرستید تا جبران شود اونها هم در قبال تخفیف مشتری می فرستند تابحال خیلی خوب جواب داده.
لینک مرجع