سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: پيش‌بينی‌ها از آينده طلا
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
پيش‌بينی‌ها از آينده طلا

روند معاملات در هفته جاري در حالي از بامداد ديروز آغاز شده كه قيمت طلا نوسان رو به پاييني را شاهد بود؛ اما براساس گفته كارشناسان، مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت طلا در هفته‌هاي آينده، سياست‌هاي بانک مرکزي اروپا در افزايش يا ثبات نرخ بهره بانکي، نحوه اقدام اتحاديه اروپا در مقابله با بحران بدهي به وجود آمده در کشورهاي اين منطقه، سياست‌هاي تورم‌زدايي چين و نيز آمار داده‌هاي اقتصادي اين کشور، فستيوال‌هاي چين و هند، نرخ بهره بانکي فدرال رزرو و گزارش اداره کار آمريکا، بروز بلاياي طبيعي، بهاي نفت در بازارهاي جهاني و همچنين بروز تنش‌هاي سياسي در کشورهاي جهان خواهد بود.
تحليل تکنيکال طلا به گزارش سايت شركت كارگزاري سي‌وو‌لكس كالا، با توجه به شواهد و اسيلاتورهاي موجود در تحليل تکنيکال، به نظر مي‌رسد روند بلند مدت طلا صعودي است، هرچند ممكن است طلا در اين بين اصلاح قيمت نيز داشته باشد. برای هفته معاملاتی آتی اين پيش‌بيني وجود دارد که به احتمال زیاد، طلا در اين هفته با روندي صعودي همراه باشد. در اين صورت اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن با عبور از نزديک‌ترين سطح مقاومتي مهم خود که 1680 دلار است به سطح مقاومت قيمتي 1700 دلار كه مقاومت تاريخي طلا نيز محسوب مي‌شود، رشد پيدا مي‌كند در غير ‌اين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد، در صورت عبور از ساپورت قيمتي 1635 دلار، احتمال اينکه قيمت آن به سطح حمايت قيمتي 1610 دلار به ازاي هر اونس نزول پيدا کند، وجود دارد.
در همین حال با توجه به اتفاقات اخير و چنانچه اتفاق غير‌منتظره‌اي رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود طلا در این هفته روندي صعودي داشته باشد، اگرچه ممکن است در این بين با نوسان نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش‌بینی حمایت مي‌كند.

[تصویر: 27417_345.jpg]

آتي روي دور تكرار گروه بورس كالا - قراردادهاي آتي سكه اگر چه روز گذشته با كاهش محسوس قيمت در نوسان بود، اما ارزش مبادلات به بالاي 120 ميليارد تومان رسيد كه نسبت به روز ماقبل افزايش قابل توجهي داشت. البته با وجودي كه حجم معاملات به بالاي 14 هزار قرارداد رسيد، اما تعداد موقعيت‌هاي تعهدي باز در هر يك از سررسيدها به رقم بالايي رسيد. كارشناسان با اشاره به صحبت‌هاي مسوولان دولتي در قبال راه‌اندازي بورس كالا بر اين باورند معامله گران در شرايط كنوني احساس مي‌كنند روند بازار بيشتر نزولي است؛ اما واقعيت اين است كه به دليل پارامترهاي موجود كه به بيرون از بازار مربوط مي‌شود، ريزش قيمت‌ها موقتي است و ممكن است دادوستدها باز هم شيب صعودي به خود بگيرد، البته انتشار اخباري مبني بر خارج شدن محدوديت‌هاي ايران از دستور كار اتاق بازرگاني بين‌المللي و شفاف سازي‌ها در خصوص بورس ارز شرايط را بار ديگر نزولي كرده است. جو منفي بازارهاي نقدي ارز و سكه بازار آتي را نيز هدايت كرد؛ اما سرمايه‌گذاران همچنان بر اين باورند انتظار براي روزهاي آينده استراتژي نهايي معامله‌گران آتي است؛ زيرا در دو روز گذشته براي هر يك از سررسيدها به خصوص سررسيدهاي نزديك همچون شهريورماه موقعيت‌هاي خريد و فروش به صورت تجمعي دنبال مي‌شد.

[تصویر: 27418_626.jpg]
سلام

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید در تایم هفتگی قیمت در یک روند صعودی قرار دارد و شاهد تبدیل سطح مقاومت به حمایت هستیم و همچنین شاهد تشکیل یک کنج افزایشی در قیمت طلا هستیم . در حال حاضر شاهد خارج شدن قیمت از این کنج هستیم و انتظار داریم در صورت شرایط مساعد شاهد رشد قیمت طلا تا محدوده 2000 دلار در میان مدت باشیم .

[تصویر: pcm13468322511.jpg]
ﺑﺎ ﺳﻼﻡ
ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺷﺎﻫﺪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻗﯿﻤﺖ ﺳﮑﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺍﺯ ﻗﯿﻤﺖ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻃﻼ. ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺸﻬﻮﺩ ﺑﻮﺩ ﺣﺒﺎﺏ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ.
ﺍﮐﻨﻮﻥ ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﻃﻼ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﺍﺷﺘﻪ، ﺁﯾﺎ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺎ ﺳﻘﻮﻁ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﯾﮑﺼﺪﻫﺰﺍﺭ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺍﻓﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؟
دایره طلایی
طلا ساحل امن سرمایه گذاری
تحليل گران بازار مواردی همچون بحران منطقه يورو، بن بست اقتصادي امريكا، تقاضای چين و دور چهارم تسهيل مقداري را از جمله عوامل حمايت كننده بهای طلا در بلند مدت مي دانند.
روز گذشته بازار سكه و ارز با كمترين نوسان اما در مدار مثبت قیمت ها به پايان رسيدند. به طوري كه هر سكه تمام بهار آزادي در اواسط روز با كاهش اندكي نسبت به روز گذشته دنبال مي شد اما در نهايت با ادامه نوسان اندك با افزايش 5 هزار توماني به قيمت يك ميليون و 185 هزار تومان به كار خود پايان داد.

به گزارش بورس نیوز، درعین حال نوسان اندك بازار سكه همگام با بازار ارز بود. بطوریکه دلار در بازار آزاد تغييرات اندكي را تجربه كرد و در ايستگاه 2960 تومان متوقف شد. در مركز مبادلات نيز هر دلار قيمت 2458 تومان پيشین را حفظ كرد.

اين در حالي است كه بلاتكليفي ها از وضعيت ارزي كشور تا جايي پيش رفته است كه برخي از كارشناسان اميدي به بهبود ندارند و برخي ديگر ازعملكرد مناسب مركز مبادلات ارزي و موفقيت آن در كنترل بازار صحبت مي كنند.

همچنين با وجود ابلاغ بخش نامه هاي متعدد براي تغيير روند صادرات و واردات، همچنان وضعيت ارز صادراتي و ارائه آن در مركز مبادلات حل نشده باقي مانده است.

به نظر مي رسد تا برگزاری نشست روز پنج شنبه ايران و آژانس بازارها با ثبات نسبي در انتظار نتايج اين مذاكرات باقي بماند و گاهي تحت تاثير گمانه زني ها از نتايج اين مذاكرات بازار در مدار مثبت و منفي در نوسان باشد.

این میان اخبار سياسي پيرامون بازار روز گذشته نيز ادامه داشت، به طوري كه وزير اقتصاد تركيه در واكنش به تحريم های جديد آمريكا عليه ايران اظهار داشت كه اين تحريم ها تاثيری بر صادرات طلا از تركيه نخواهد داشت.

در این میان با توجه به جريان نوسان نزولي سكه نقدي در ساعات مياني روز بازار آتي نيز با نوسان زير یک درصدي منفي به كار خود پايان داد. پيش بيني معامله گران از قيمت سكه تحويل آذر ماه تا يك ميليون و 305 هزار تومان عقب نشيني كرد.

براساس گزارش کامودیتی آن لاین، تحليل گران بازار مواردی همچون بحران منطقه يورو، بن بست اقتصادي امريكا، تقاضای چين و دور چهارم تسهيل مقداري را از جمله عوامل حمايت كننده بهای طلا در بلند مدت مي دانند.

آنها معتقدند وضعيت نابه سامان فعلي منطقه يورو به طور حتم در سال آينده نيز ادامه خواهد داشت و بانك مركزي اروپا در صدد ارائه محرك هاي مالي بر خواهد آمد كه به تبع آن طلا را به مأمنی براي سرمايه گذاري تبديل مي كند.

در ايالت متحده نيز به نظر مي رسد با ادامه روند فعلي مذاكرات، امريكا وارد دور جديدی از ركود اقتصادي شود و به تبع آن هرج و مرج بازارها، طلا را به ساحل امن سرمايه گذاري تبديل كند.

همچنین از چين خبر مي رسد اين كشور در صدد است در سال 2015 تقاضای طلا خود را به نسبت سال 2011 بیش از 25 درصد افزایش دهد.

از سوي ديگر شايعاتي در مورد دور چهارم تسهيل مقداری در بازارها به گوش مي رسد. با اين حال اگر دور چهارم نيز همانند دور سوم باشد، به نظر نمي رسد بازارها واكنش خاصي به آن داشته باشند.

با اين حال در شرايط فعلي نمی توان برنامه تسهيل مقداري بزرگترين اقتصاد دنيا را ناديده گرفت. اگر دور چهارم تسهيل مقداري همانند دور دوم آن باشد به طور حتم اتفاق هاي مثبتي در بازار طلا خواهد افتاد. معامله گران در حال حاضر در انتظار نشست روز سه شنبه و چهارشنبه فدرال رزرو امريكا هستند.
طلا در انتظار نشست امروز فدرال رزرو
دنیای اقتصاد- دادوستد طلا در بازارهاي جهاني در شرايطي با نوسان همراه است كه براساس گفته تحليلگران افت و خيزها تا روزهاي پاياني سال‌جاري ميلادي ادامه خواهد داشت.
مسائل مربوط به سياست‌هاي مالياتي در ايالات متحده معروف به «صخره مالياتي» مي‌تواند به عنوان يكي از اهرم‌هاي تاثيرگذار تصميم‌گيري سرمايه‌گذاران را با ترديد رو به رو كند. اغلب سرمايه‌گذاران بر اين باورند گزارش‌هاي منتشر شده نشان مي‌دهد همبستگي مستقيمي بين بدهي‌هاي ايالات متحده و قيمت طلا وجود دارد و به تناسب ارزش شاخص دلار، افزايش يا كاهش طلا متغير است. روند طلا در بازارهاي جهاني طي 12 سال اخير نشان مي‌دهد با افزايش بدهي‌ها در ايالات متحده، قيمت طلا نيز همسو با آن روند افزايشي قابل توجهي را تجربه كرده است.
البته نشست روز چهارشنبه و پنج‌شنبه فدرال رزرو پيرامون سياست‌هاي پولي و جلسه روز 13 و 14 دسامبر وزراي اتحاديه اروپا در بروكسل از ديگر پارامترهايي است كه سرمايه‌گذاران را به انتظار واداشته؛ زيرا هرگونه تصميم‌گيري در اين باره مي‌تواند رويه سرمايه‌گذاران را تغيير دهد. روز گذشته تا ساعت 14، طلا در بازارهاي نقدی جهاني با قيمت يك هزار و 709 دلار و 50 سنت به ازاي هر اونس معامله شد.
جدیدترین قیمت‌ها از بازار سکه، طلا و دلار در بازار
رییس اتحادیه طلا وجواهر از افزایش قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به روز گذشته خبر داد.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز (پنج‌شنبه) قیمت سکه و طلا در حالی نسبت به روز گذشته افزایش یافته که ارزش جهانی اونس طلا کاهش داشته است.

ارزش جهانی طلا امروز با کاهش 13 دلاری نسبت به روز گذشته هر اونس با قیمت 1698 دلار معامله می شود.

وی تصریح کرد: تنها در قیمت ربع سکه هیچ تغییری نداشته ایم و با همان قیمت دیروز یعنی 310 هزار تومان معامله می شود.

او درباره قیمت انواع سکه گفت: در حال حاضر قیمت سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 210 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 195 هزار تومان، نیم سکه 605 هزار تومان، ربع سکه 310 هزار تومان و یک سکه گرمی 195 هزار تومان است.

کشتی‌آرای همچنین درباره قیمت انواع طلا تصریح کرد: امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار122هزار و 500تومان، هر مثقال طلای 17 عیار 524هزار تومان، هر مثقال طلای 18 عیار 554هزار و 800 تومان و قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1698 دلار است.

به گفته وی دلار نیز در بازار آزاد با قیمت 3005 تومان به فروش می رسد و قیمت خرید آن 20 تومان پایین تر نسبت به قیمت فروش است.
دوستان تحلیل شما از آینده طلا چیه به نظرتون در ماههای آخر سال قیمت ها بالا میره.
به نظر من بعد از انتخابات هم دلار هم سکه بالاتر میره
فردا افت محسوسی تجربه خواهیم کرد . شاید نزدیک 30 تا 50 هزار و در ادامه شاید بیشتر...
هرگز سکه و طلا رو به عنوان نوسانگیری یا افزایش سریع ثروت در نظر نگیرید چون Blushهم موجب بیماری قلبی و استرس و ... میشه و هم پولتون رو روی قمار ش/ر/رط ب/ن/د/ی کردید.
در بلند مدت طلا به کسی خیانت نکرده هر وقت بخرید بعدا سودشو بردید....فقط بلند مدت فکر کنید در صورت خرید
سلام دوستان یه راهنمایی میکنید منو.
میخوام بدونم طلا بدون اجرت بگیرم یا سکه؟
بعد اینکه الان بگیرم یا بعد عید
ممنون
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع