سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: تکنیک های ظریف معاشرت
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3
یکی از اپراتورهای تلفن همراه سرویسی به نام تکنیکهای معاشرت دارد که در صورت اشتراک به شکل روزانه برای مشترک در قالب پیام کوتاه میفرستد.
برآن شدم این مطالب مفید و زیبا را در این تاپیک برای دوستان نقل کنم.
  • گفتار و نگاه شما هدف مشترکی را دنبال میکنند. وقتی شما به مخاطب خویش نگاه میکنیدبا نگاه به او میگویید روی سخن شما با اوست و احساس او را از گفتارتان، با نگاه درک میکنید.
    صدایتان را در گلو حبس نکنید و واژگان را درست و کامل ادا کنید. وقتی روشن و ساده حرف میزنید، شنونده شما احساس آرامش میکند.
  • وقتی حرف می زنید حرکاتی که از خود بروز میدهید باید متناسب با گفتار شما باشد مثلا وقتی راجع به موضوعی جدی صحبت میکنید به چشم مخاطبان خویش نگاه کنید.
    اگر ایستاده اید راست قامت باشید!
  • خود و زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید. افکار مزاحم را ار ذهن خود دور کنید زیرا مثل خوره روح شما را میخورد و اعصابتان را به هم میریزد.
  • هرکسی ممکن است نقطه ضعفی داشته باشد. پس هرگز به نقاط ضعف دیگران اشاره نکنید و خدای ناکرده هرگز نباید از نقطه ضعف کسی بعنوان سلاحی علیه وی استفاده کنید.
  • در زندگی هیچگاه خوش قولی را فراموش نکنید و خود را در برابر عهد و پیمانی که بسته اید،مسئول بدانید.
  • همواره باید خوشبین بود، خوشبینی به زندگی و مردم، باعث آرامش خاطر شما میگردد.
  • همیشه در زندگی و تعامل اجتماعی راستگو باشید، راستی ارزنده ترین سرمایه حیات آدمی است، پس هرگز ریا نکنید.
  • همواره در انتهای سخنرانیها از شنوندگان خود تشکر کنید حتی اگر واکنش آنها در طول سخنرانی منفی بود، چون نشان میدهد شما به شنونده خود احترام میگذارید.
  • ادامه دارد...
  • آداب اجتماعی با مقتضیات زمان تغییر میکند اما اخلاقیات ثابت است بنابر این به کودکان خود اخلاقیات بیاموزید اما آداب زمان خود(گذشته) را به آنها نیاموزید بلکه آداب عصرشان را به آنها بیاموزید.
  • هرگز خود را عقل کل ندانید زیرا همه چیز را همگان میدانند پس در کارها مشورت کنید ولی تصمیم نهایی را خودتان بگیرید.
  • معمولاً مهمانی ها و جلسات رسمی بیش از دو ساعت به طول نمی انجامد و شما قبل از پایان ساعت باید آنجا را ترک کنید تا به شما گوشزد نشود و حرمت شما محفوظ بماند.
  • ادامه دارد...
  • هرگز به اشتباه دیگران نخندید و آنها را از این بابت مورد تمسخر قرار ندهید.
  • شوخی دو بار شنیده شده را تحمل کنید و با سایرین بخندید و گرنه این خطر وجود دارد که گوینده به تصور اینکه شما متوجه نشده اید، شوخی را دوباره تکرار کند!
  • اگر سخن شما فقط بازی با واژگان و الفظ باشد، هر چقدر هم که زیبا و ادیبانه باشد، نمیتواند مفهومی را به شنونده انتقال دهد و او را خسته میکند. گفتگویی ساده، مختصر و پرمحتوا هیچکس را خسته نمیسازد.
  • همواره وقت شناس باشید و برای وقت دیگران احترام قائل شوید. پس باید بموقع در جلسات، مهمانی ها، ملاقاتها و سر کارتان حاضر شوید.
  • ادامه دارد...
  • سخنان شما نباید از روی احساسات و حب و بغض باشد پس هرگز از روی عجله و عصبانیت صحبت نکنید و گفته هایتان بریده بریده و نامفهوم نباشد.
  • همیشه به طرف مقابل بگوئید که آشنا شدن با یک فرد جدید چقدر برایتان ارزشمند است و اینکه از آشنایی با او چقدر خوشحال هستید.
  • گفته های خویش را با اعتماد به نفس و اطمینان ادا کنید و انتظار نداشته باشید دیگران آنچه را که شما با شک و تردید بر زبان می آورید، باور کنند!
  • در برابر ترشروترین و عبوسترین اشخاص هرگز خوشرویی خود را از دست ندهید و هنگام گفتگو نیز با تمام قوا برای کسب کامیابی متمرکز شوید.
  • سخن گفتن خود را با شادی و احترام به شنوندگان و رعایت ادب و استفاده از تکیه کلام های شیرین توأم سازید، تا گوش کردن برای مخاطب مطلوب شود.
  • ادامه دارد...
  • آبرو و هویت، بزرگترین و مهمترین عامل برای حفظ اعتبار یک فرد متشخص است. جزئیات زندگی شماباید محرمانه باقی بمانند، پس صحبتی در رابطه با مسائل خصوصی زندگیتان به میان نیاورید.
  • وقتی که می خواهید خبر مهم و شاید بدی را به شخصی بدهید این کار را در حضور جمع انجام ندهید، بلکه شخص مورد نظر را به کناری کشیده یا به مکان دیگری برده و آنجا با او صحبت کنید.
  • جهت انتقادی سازنده، باید احساسات خود را نادیده بگیرید تا بر انتقاد شما تأثیر نگذارند.
    نگذارید احساساتتان سبب بی اعتباری انتقادتان شود. بعلاوه مراقب طرف مورد انتقاد نیز باشید تا باعث خجالت یا رنجش او نشوید. و بین انتقادات خود کمی سکوت کنید تا فرد مقابل فرصت دفاع از خود را پیدا کند و به او اجازه دهید تا برای خود توجیه بیاورد، این باعث می شود به انتقاد شما توجه بیشتری کند.

  • طریقه صحبت با کودکان را یاد بگیرید و با سخنان خود به آنان نزدیک شوید ولی هرگز با تقلید زبان کودکان با آنان تکلم نکنید بلکه با آنها روشن و ساده حرف بزنید. در گفتگو نه آنچنان جانب احترام را بگیرید که تصور کنند ساختگی است و نه آنقدر بی احترامی کنید که از شما متنفر شوند.
  • ادامه دارد...
  • گاهی سخن نگفتن شما در جمع بعلت آن است که افرادی در آنجا وجود دارند که از شما به نوعی در ثروت، علم و دانش و هوش بالاترند. هیچکس از شما این توقع را ندارد تا مثل دیگران باشید. تصور نکنید کسی که همه چیز میداند، بهتر سخن میگوید. پس تفاوتهای فردی و اجتماعی نباید مانع از سخن گفتن شما شود.
  • هرگز با کسی از دور گفتگو نکنید! این کار نه تنها صورت خوبی از دید و نظر دیگران ندارد، بلکه دور از ادب و نزاکت است و شما را فردی غیرقابل اعتماد جلوه میدهد بنابراین جلوتر بروید و آهسته و متین گفتگو کنید.
  • هرگز نباید در گفتگو از موضوع خارج شوید و موضوعات دیگری که به ذهن شما خطور میکنند پیش بکشید و دیگران را خسته و آزرده کنید که مجبور شوند سخن شما را قطع کنند. این کار توهین مستقیم به شخصیت شماست.
  • پس از آغاز گفتگو با فردی جدید، اگر میخواهید ارتباط خود را عمیقتر کنید، میتوانید محبت خود را به طرف مقابل اظهار کنید. از جملاتی مانند "ارادت دارم، از ملاقات شما بسیار خوشحالم و..." استفاده کنید.
    • ادامه دارد...

با عرض معذرت از وقفه ای که در ارسال مطالب این تاپیک بدلیل مسافرت و غیبت چند روزه پیش آمد از امروز ادامه این تکنیکهای ظریف و کارآمد را تقدیم میکنم.
  • زمانی که با مردم حرف می زنید درباره مسائلی که آنها آشکارا به آن افتخار میکنندسخن بگویید. تأیید و تحسین برای همه بسیار مهم است. این دو، سوختی برای کوره انگیزه ماست. بسیاری از کارمندان به تأیید و تحسین بیشتر از ترفیع و ترقی واکنش نشان میدهند.
  • وقتی که نوبت شما است که صحبت کنید شروع به تک گویی و انفرادی حرف زدن نکنید بجای این کار سؤال هایی را بپرسید و به دقت به جوابها گوش دهید. هرچه بیشتر گوش دهید جذابتر به نظر می رسید.
  • اگر دقیقاً در کنار یا مقابل کسی بنشینید یا بأیستید، ذهن مخاطب این حالت را یک مقابله تلقی میکند! بنابراین به فرایند ارتباط بین شما و او رنگ و بوی سلطه جویی میدهد. برای اینکه ناچار نشوید در طول فرایند ارتباط به چشمان یکدیگر خیره شوید، بهتر است کنار هم با زاویه 90 درجه بنشینید یا بایستید.
  • زمانی که شما به تنهایی مشغول صحبت کردن هستید نگاه کردن به اطراف صورت شنونده یکی از قدرتمندترین تکنیکهای ارتباطی است. این تکنیک نگاه سطحی به یک طرف یا طرف دیگر صورت شنونده است، که توجه خود را برای لحظه ای از چشم های فرد به یک طرف صورت او تغییر میدهدکه باید به صورت متناوب باشد.

  • ادامه دارد...
  • سعی کنید در سخن گفتن از تکیه کلامهای مخصوص به خودتان کمتر استفاده کنید.
    اگر تکیه کلامتان رامرتب تکرار کنید، شنونده به جای گوش کردن به معانی صحبت شما نظرش به تکیه کلام شما معطوف می شود و دیگر به سخنان شما گوش نمیدهد.


  • از نصیحت کردن و پند دادن بپرهیزید!
    اگر کسی از شما نصیحت خواست در مقابل وسوسه پند دادن مقاومت کنید. بجای آن بپرسید: "خودت فکر میکنی که چه کار باید بکنی؟"وقتی که آنها از شما نصیحت نمیخواهند اما شما میدانید که به آن نیاز دارند بهتر است بگویید: "می توانم پیشنهادی بدهم؟"


  • همواره در هنگام گوش دادن ارتباط چشمی مستقیم برقرار کنید.
    این یک روش اصلی و بنیادی است که زمانی که گوش میدهید مردم این را خواهند فهمید. هر چه بیشتر ارتباط چشمی برقرار کنید، به نظر میرسد بهتر در حال گوش کردن هستید.
    با یک ارتباط چشمی ضعیف و ناچیز هیچ تفکر مثبتی به وجود نمی آید.


  • هر زمان که با کسی هستید که می خواهید بر وی تأثیر بگذارید، قبل از ملاقات با او اطلاعاتی بدست آورید.
    این بهترین راهی است که با استفاده از آن میتوانید برای دیگران جالب و جذاب باشید.




  • ادامه دارد..
جدا از مطالب آقا حمزه عزیز:
سعی کنید همیشه لبخندی بر لب داشته باشید.
صفحه ها: 1 2 3
لینک مرجع