سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: بزرگترین راز بازاریابی اپل چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، مدیر بازاریابی اپل که برای پیگیری شکایت از سامسونگ بر سر حق اختراع محصولاتی نظیر آی‌فون و آی‌پد، درگیر دادگاه است، رازی را فاش کرده که پرده از ناشناخته‌ها و نادانسته‌ها پیرامون اپل برمی‌دارد. معمولا از چند ماه پیش از معرفی و ارائه رسمی هر محصول اپل، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره آن چنان داغ می‌شود که کسر بزرگی از خبرهای دنیای تکنولوژی در رسانه‌های گوناگون دنیا به آن اختصاص می‌یابد. حتما تا به حال خبرهایی از این دست را دیده‌اید: تصاویر به دست آمده از ‌آی‌فون ۵، پیش‌بینی‌ها درباره آی‌پد جدیدی که قرار است به بازار بیاید و گزارش‌هایی از این دست که دنیای رسانه را تسخیر می‌کند.

شاید باور نکنید که همین همهمه رسانه‌ای، مهم‌ترین علت موفقیت اپل در بازاریابی است. کمپانی اپل بیش از آن‌که بودجه‌های هنگفت و کلان به تبلیغات تجاری اختصاص دهد، روی تبلیغات غیرمستقیمی از این دست حساب می‌کند؛ دامن زدن به شایعات و همهمه رسانه‌ای درباره محصولات اپل، که هیچ هزینه‌ای در بر ندارد. تاثیر این تکتیک‌های تبلیغاتی تا حدی است که در سال ۲۰۰۷ پس از معرفی اولین نسل آی‌فون، تا زمان آغاز عرضه آن در بازارهای جهانی، اپل هیچ هزینه‌ای برای تبلیغ آن نپرداخت.
بازوی دیگر تبلیغاتی اپل، فیلم‌های هالیوودی است. اپل برای تبلیغ و ترویج محصولات خود، آنها را به‌طور هوشمندانه‌ای در فیلم‌های هالیوودی نمایش می‌دهد تا به‌طور نامحسوس با بهره‌گیری از تاثیر استفاده از این محصولات توسط سوپرستاره‌های دنیای سینما، مشتریان را ترغیب به خرید آنها کند. فلسفه تبلیغات اپل مبتنی بر این رویکرد است: «محصولات ما قهرمانان داستان‌اند.»
یکی از مدیران اپل، مامور تماس با کارگردانان و تهیه‌کنندگان بزرگ هالیوود و برنامه‌های تلویزیونی است تا برای قرار دادن این محصولات و تعیین نقش آنها در فیلمنامه‌ها برنامه‌ریزی کند. بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، در تسلط کمپانی اپل است. این بازار بزرگ، در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۲۲۰ میلیارد دلار سود داشت که بخش عمده آن به کمپانی اپل و سامسونگ رسید. موفقیت اپل از زمانی در روندی همواره فزاینده و در سیری به‌شدت صعودی قرار گرفت که برنامه‌ریزی‌های استراتژیک خود را تغییر داد. اپل حالا بر اساس نیاز کاربران و تقاضای موجود در بازار برنامه‌ریزی نمی‌کند. اپل برای کاربران جهان نیازهای جدید تعریف می‌کند. این کمپانی، سال گذشته با ۳۳۷ میلیارد دلار سرمایه، به ثروتمندترین کمپانی جهان تبدیل شد.
عجب ترفند جالبی.......
درقسمت تبلیغات شایعه ای بنظرت چطوردر سطح عظیم جهانی رواج میده؟
خیلی خوشم آمد ازاین ترفند.......
بیخود اسم شرکت اپل نیست که آخه
کارشون درسته
(08-18-2012 07:25 PM)goldmen نوشته شده توسط: [ -> ]عجب ترفند جالبی.......
درقسمت تبلیغات شایعه ای بنظرت چطوردر سطح عظیم جهانی رواج میده؟
خیلی خوشم آمد ازاین ترفند.......

از طریق وبلاگ ها و سایت هایی که ادعا می کنند یک خبر جدید از محصول آینده اپل دارند یا محصولشان در یک کارخانه لو رفته است.
هر ماه در بخش خبرهای اپل، ماهنامه "دنیای کامپیوتر و ارتباطات" به این موضوعات می پردازم.
اپل برای کاربران جهان نیازهای جدید تعریف می‌کند.
دقیقا همینطوره و ما شاهد این هستیم که خبرگزاریهای بزرگ و رسانه های جهانی در پخش آخرین اخبار یا تصاویر اولیه دریافتی از محصول جدید اپل سعی میکنند از هم پیشی بگیرند.

ما هم از همه جا بی خبر فکر میکنیم آخه اینا چرا کارمند خائنی که اطلاعات محصول شرکت را به بیرون درز میده(میفروشه) پیدا نمیکنند که اخراجش کنن!!!

نگو قضیه از دفتر مرحوم استیو جابز آب میخورده!!! ای دل غافل!!!!!47b20s0
حالا گذشته از این ترفند های تبلیغاتی اپل در تولیدات محصول دست اول بوده و خواهد بود اینو میشه از کاربرانش فهمید هر کسی که محصولات این شرکتو خریده رضایت کاملو داره و این خودش موفقیت این شرکتو میرسونه ای کاش کشور ما هم با تبلیغات دروغینی که به کار میبره یه خورده به بحث کمیت و کیفیت محصول اهمیت میداد.
عجب ترفند باحالی شگرد هوشمندانه ای بود
لینک مرجع