سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: بازار یابی نوین (بازاریابی تک به تک)
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
بازار یابی نوین (بازاریابی تک به تک)
منبع: http://managerialthinking.blogfa.com
در رابطه با بازاریابی ما در ابران و در کتب دانشگاهی با دو دوره در بازاریابی آشنا می شیم،این دو دوره و دو مفهوم یکی بازاریابی در مفهوم فروش بود،و دیگری مفهوم بازاریابی،شما احتمالا” با این دو مفهوم آشنا هستید و اینکه مثلا” در هر کدام از این مفهومها،هدف،نوع بازاریابی و …. چی هست رو به خوبی می دونید،
اما امروز در امریکا این مفهوم بازاریابی هم در حال منسوخ شدن هست و شرکتها به سمت بازاریابی و مفهومی از اون می رن که بازاریابی پاک یا اصطلاحا” تک به تک نامیده می شه،در این مفهوم،شرکتها به این نتیجه رسیدن که دیگه فرآیند بازاریابی با اون مفوم قدیمی کاربردی نداره و بازاریابی تک به تک مطرح شده با این مشخصات:
۱-در این نوع بازاریابی هر کدام از مشتریان دارای جایگاه خاص خود هستند،اما این به معنی عدم طبقه بندی مشتریان نیست،اما مشتریان هر طبقه دارای اهمیت خاص خود می باشند،
۲-سیستم تولیدی و خدماتی شرکت منعطف است،
۳-CRM نقش تعیین کننده ای دارد.
۴-دیگر به سهم بازار به عنوان شاخص پیشرفت نگریسته نمی شود،بلکه تعداد مشتریان شاخص موفقیت شرکتهاست،
۵-برای رفع نیاز تمامی مشتریان،شرکت یکپارچگی زیادی از انواع مختلف آن(عمودی،افقی،نا همگون و همگون)دارد.
۶-شرکت در این نوع بازاریابی به پایگاه داده های قوی،سیستم های اطلاع رسانی و ارتباطی الکترونیکی همانند سایتهای خرید،فروشگاه آنلاین،سرویس دهی آنلاین از طریق اتوماسیون و دسترسی به تکنولوژی تولید انبوه سفارشی نیاز است،
۷-فرهنگ مشتری مداری و مشتری محوری باید در سازمان جاری و ساری باشد،
۸-همکاری و هماهنگی زیاد با کانالهای توزیع،
۹-در این نوع بازاریابی،اکثر فرآیندههای بازاریابی،اعم از طراحی،قیمت گذاری،تبلیغات،کانالهای توزیع،تقسیم بازار به صورت معکوس صورت می پذیرد،در این رابطه باید این توضیح رو اضافه کنم که مثلا” در مورد قیمت گذاری معکوس هم اکنون سایتهایی نظیر http://www.priceonline.com وجود دارند که شما در آن سایت،با ارائه مشخصات کالای مورد نظر خود و قیمت پیشنهادی خود،شرکتهایی را که بتوانند نیاز شما را پاسخ دهند،به سمت خود می کشید،در حقیقت نوعی بازاریابی معکوس،و هر شرکتی که بتواند این نیازها را بهتر و سریعتر و مطابق با نیازهای مشتری انجام دهد،موفق تر است،
برای آموزش شگردهای بازاریابی به سایت زیر مراجعه نمائید:
http://my.bazaryab.net
لینک مرجع