سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: 6 ایده عجیب کسب و کار که صاحبانشان را مییلیونر کردند + عکس
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
کسب و کار و درآمد زایی هموراه یکی از دغدغه های افراد است و راه های زیادی هم برای درآمدزایی وجود دارد.

ماجرا وقتی جالب می شود که با افرادی آشنا می شویم که درآمد و ثروت هنگفت به دست آورده اند ولی نه از راه های معمول و شناخته شده در بازار کسب وکار

در اینجا با روش هایی آشنا می شوید که باعث میلونر شدن مبتکرانشان شدند:

1. نوجوانی که با فروش مربای دست پخت مادربزرگش پول های میلیونی به جیب زد
[تصویر: jam-maker.jpg]
در حالی که اکثر کارآفرینان موفق با ساختن وبسایت های محبوب به ثروت می رسند، فراسر دوهرتی قلمرو خود را با روشی کاملا سنتی بنا نهاد.

فراسر درست کردن مربا را از 14 سالگی و زیر نظر مادربزرگش یاد گرفت و در 16 سالگی درس و مدرسه را بوسید و کنار گذاشت تا تمام وقت خود را به درست کردن و فروش مربایش با نام سوپرجم اختصاص دهد.

سوپرجم یا همان مربای فراسر سالی 500 هزار شیشه می فروشد و در حال حاضر 10% بازار مربای بریتانیا را در اختیار دارد. ارزش سهام فراسر هم اکنون یک تا دو میلیون دلار است.
2. شرکتی که فروش عینک برای سگ ها آن را به ثروتی هنگفت رساند
[تصویر: doggles.jpg]
عینک برای سگ خانگی؟ عجیب است نه؟ اما عجیب تر از آن اینست که افرادی از راه ساخت و فروش همین عینک ها صاحب میلیون ها دلار پول و ثروت شوند.

صاحبان این کارخانه که کار خود را با ساخت عینک برای سگ ها آغاز کردند، حالا کسب و کار خود را گسترش داده اند و وسایل دیگری مثل کوله پشتی، تی شرت، کلاه و اسباب بازی هم برای حیوانات می سازند.

3. خانم خانه داری که بالش قابل استفاده در مایکروویو را اختراع کرد
[تصویر: microwave-pillow.jpg]
کیم لوین کیسه های کوچکی به نام ووویت را اختراع کرد، آنهم در مدل های مختلف. او سپس به این کیسه ها حرارتی ملایم، مرطوب و دارای نفوذ داد.

کیم به این نتیجه رسید که اگر مقداری ذرت در این پارچه قرار دهد، دورتا دورش را بدوزد و بعد آن را در مایکروویو بگذارد، می تواند در نهایت بالشی داشته باشد که دارای حرارت مطلوبی است.

او کار خود را با چرخ خیاطی اش شرو ع کرد و خیلی زود صاحب چندین میلیون دلاری شد که انتظارش را می کشیدند.

او ابتدا فکر می کرد که ایده اش فقط می تواند یک هدیه خوب برای فرزندانش یا اهالی محلشان باشد، اما خیلی زود متوجه شد که کارش ارزشمندتر از این حرف هاست!

او حالا یک میلیونر است و حتی یک کتاب هم درباره تلاش های کسب و کاری اش نوشته است.

4. مردی که با فروش پیکسل ها در یک صفحه وب صاحب یک میلیون دلار پول شد
[تصویر: million-dollar-webpage.jpg]
در سال 2005، الکس تئو، دانشجوی 21 ساله انگلیسی، صفحه اصلی وبی (homepage) را راه اندازی کرد که در آن پیکسل های 1000*1000 گرید را هر یک به قیمت یک دلار می فروخت.

اگرچه این ایده در ظاهر خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسید، اما این ایده منحصر به فرد پوشش رسانه ای وسیعی پیدا کرد و درآمدش به تدریج به ماهی یک میلیون و 37 هزار و صد دلار رسید.

وبسایت های زیادی با همین شکل و شمایل ایجاد شدند، اما چون صرفا تقلیدی و بدون نوآوری بودند، موفقیتی به دست نیاوردند.

5. راهبی که با فروش کارتریج پرینتر، 2/5 میلیون دلار ثروت بدست آورد
[تصویر: monks.jpg]
پدر برنارد مک کوی، مدیرعامل سایت LaserMonks.com است که کارتریج و دیگر تجهیزات فنی را می فروشد و فروش بسیار خوبی هم دارد.

مشتریان این سایت اشخاص، کلیساها والبته شرکت های بزرگی چون مورگان استنلی و یو اس فورست سرویس هستند.

فروش این شرکت از 2000 دلار درسال 2002 به 2/5 میلیون دلار در سال 2005 رسید.

ایده این سایت زمانی به ذهن پدر مک کوی رسید که جوهر پرینترش تمام شد و تمام فروشگاه ها را برای پیدا کردن کارتریجی با قیمت مناسب زیر و رو کرد ولی تلاشش بی نتیجه ماند.

امروز این سایت بیش از 50 هزار مشتری دارد و روزانه 200 تا 300 سفارش دریافت می کند.

6. دختری که با پیشنهاد طرح های مای اسپیس صاحب 1/5 میلیون پول شد
[تصویر: my-space.jpg]
یک دختر نوجوان با ابتکار خود سایتی با نام وات اور لایف (whateverlife) را راه اندازی کرد که هدف آن پیشنهاد طرح هایی برای شبکه اجتماعی مای اسپیس و آموزش های آزاد و رایگان بود.

اعداد و ارقام حالا باور نکردنی هستند. این دختر 17 ساله ترک تحصیلی حالا صاحب بیش از 1 میلیون دلار ثروت است. او ماهی 70 هزار دلار در ماه کاسب است و صاحب وبسایتی است که ماهیانه بیش از 7 میلیون بازدید کننده و 60 میلیون بازدید صفحه دارد.
منظور از فروش پیکسل چیه
این آقا صفحه اول سایت خود را به قطعات خیلی کوچکی مثلا یک میلیمتر در یک میلیمتر تقسیم کردند و هر کس که علاقه مند بود تعدادی ازاین کاشی ها را به عنوان محل تبلیغ و لینک آن بفروش می رسانده است.شاید به سایت مذکور سری بزنید بهتر متوجه شوید.
خیلی جالب بودن کاش به فکر منم میرسید
در این مورد خاص (فروش پیکسل) به نکته " ...اما این ایده منحصر به فرد پوشش رسانه ای وسیعی پیدا کرد ..." توجه کنید که این قدرت رسانه ها را در دنیای ما نشان میدهد که بسیاری از کسانی که به او تبلیغات داده اند بخاطر بازدیدکننده بالای سایت او بعد از پوشش رسانه ها بوده است!!!
چند مورد جالب دیگر نیز در این زمینه یافتم که ایده های جالب و زیبایی پشت قضیه بوده است :

مردی که پس از ازدواج وب سایتی برای مسائل عاطفی افراد متاهل ایجاد کرد
(این مورد خیلی برایم تاسف انگیز بود!پول درآوردن به هر قیمتی!!)
Ashleymadison.com سایت قرارهای عاشقانه است با یک فرق؛ تنها افراد متاهل یا کسانی که خواهان قرار با یک فرد متاهل هستند مورد پذیرش این سایت قرار می گیرند. شعار سایت این است:" زندگی کوتاه است. پس با عشق زندگی کن". موسس این سایت یک وکیل به نام نوئل بیدرمن است که به زعم خودش یک مرد متاهل بسیار خوشبخت است. سایت این مرد خوشبخت 3.2 میلیون عضو دارد که بیانگر کارا بودن و موفق بودن ایده ی او است.
به سایت ها سر بزنید چیزهای جالب خواهید دید:

مردی که کسب و کار یک میلیون دلاری وسیله نظافت سگ را به راه انداخت.

ماتیو اوسبرن از سرشناسترین پیشگامان در ساخت وسیله نظافت فضولات سگها است که Pooper-Scooper.com را راه اندازی کرده است.

او هرگز فکر آن را هم نمی کرد که روزی همین ایده او را میلیونر کند. شروع کار اوسبرن به سال 1987 برمی گردد که او یک مرکز خدمات حیوانات اهلی در کلمبوس اوهایو به راه انداخت. در آن هنگام او با داشتن 2شغل تمام وقت از هرکدام ساعتی 6دلار درآمد داشت. ماتیو در آن زمان همسر و یک دختر داشت و پسرش در شرف به دنیا آمدن بود. او که از کسب درآمد بیشتر ناامید شده بود، به این فکر افتاد که برای حدود 100،000 سگ که در 15مایلی خانه او هستند ، کاری انجام دهد. نقطه سرآغاز کسب و کار او همینجا بود. ماتیو به امر نظافت محوطه ها پرداخت، با اینکه کار چندان جالب نبود ، اما او از رضایت مشتریان و کار در بهترین حیاطها لذت می برد.
کار ماتیو کم کم به جایی رسید که هفت نفر را به همراه شش ماشین حمل به کار گرفت که روزانه به 700 مشتری ثابت خدمات ارائه می دادند. در حالیکه اوسبرن درحال تبلیغ و شناساندن چنین خدماتی بود، شخصی به نام مت "رد" بسول او را به آینده ای که انتظارش را نداشت نزدیک کرد. بسول مالک مرکز ارائه خدمات حیوانات اهلی(Pet Butler )در تگزاس بود. او پس از دیدن کار ماتیو ، او را شریک خود در امور نظافت حیوانات کرد ، در حال حاضر Pet Butler بزرگترین مرکز ارائه خدمات نظافت فضولات حیوانات اهلی در امریکا است که اکنون بالغ بر 3000 مشتری دارد.
این مورد خیلی عجیب است!

مردی که با تولید استخوان آرزوی پلاستیکی ، میلیونر شد.

در بسیاری از نقاط دنیا مردم معتقدند شکستن استخوان جناغ مرغ آرزو ها را برآورده می کند
چه کسی فکر می کرد که روزی بازاری برای استخوان آرزو (استخوان جناق مرغ) آن هم از نوع پلاستیکی اش وجود داشته باشد؟ کن آهرونی از اینکه سرسفره و پس از خوردن مرغ تنها دو نفر می توانستند آرزو کنند و جناغ بشکنند کلافه شده بود.
این باعث شد تا او تصمیم به ایجاد شرکت LuckyBreak بگیرد،شرکتی که استخوان های آرزوی سنتزی با صدا و حس استخوان جناق واقعی مرغ و بوقلمون بسازد. در حال حاضر این شرکت روزانه 30،000 استخوان تولید می کند که آنها را در قالب طرحهای سفارشی و منقوش برای استفاده ی شخصی، شرکتی و تبلیغاتی به فروش می رساند. فروش این شرکت بیش از 2.5 میلیون دلار در سال است.
می بینید که حتی با استفاده از عقاید نه چندان علمی و درست مردم هم می توان میلیونر شد !
فردی که شرکتی برای فراهم کردن نامه های عذر و بهانه برای غیبت در کار ایجاد کرد

آیا به عذر وبهانه ای برای غیبت از کارتان نیاز دارید؟ یک شرکت اقدام به تامین نامه های عذر غیبت اینترنتی برای کارمندان و دانشجویان آمریکایی کرده است. این عذرهای اینترنتی هر کدام فقط به قیمت 25دلار فروخته می شوند. این نامه ها می توانند از یک دکتر حرفه ای یا بیمارستان یا احضاریه دادگاه جعلی یا حتی اعلامیه فوت باشند. فراهم کننده این نامه ها کارش را با 300دلار شروع کرد و اکنون کارش را از طریق یک لپ تاپ در یک شهر کوچک در اوکلاهاما انجام می دهد. این سایت به طور ماهیانه 15000 مراجع دارد !
حالا یک سوال دارم.
دوستان به نظر شما کدام یک از ایده های بالا را و چگونه می توان بومی(ایرانی شده) کرد و استفاده نمود؟
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع