سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: ایده‌هایی که بد اجرا میشوند = شکست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
ما ایرانی‌ها انسانهای خلاق و باهوشی هستیم، تعریف از خود هم نیست! اگر امکانات و زمینه‌های لازم فراهم باشد، حتما در حوزه‌های مختلف دست به ابداع و اختراع و هنرنمایی میزنیم. با تمام کاستی‌هایی که در مورد وب میبینیم هنوز ذهن‌های خلاق ما با جیب‌های خالی مان دست به کار شده اند و هر کدام قصد دارند در حد توانشان خدمتی را عرضه کنند.

یک عده ای دنبال «ایده ی بکر» میگردن، عده ای دیگه ایده‌های موجود رو به شکلی جدید اجرا میکنن. اما عده ای دیگه وجود دارند که ایده‌هایشان با وجود جذاب بودن نمیتوانند کاندید خوبی برای یک کار تجاری باشند. در این مطلب فرض ما بر این است که ایده ای درخور و مناسب برای اجرا آماده کرده ایم. همونطور که گفتم جیب ما خالیست، علاوه بر آن اقتصادمان هم حداقل در وب وضع مناسبی ندارد اما اینکه همچنان برای اجرایی شدن رویاهایمان تلاش میکنیم خودش واقعا جای اُمیدواری و خوشبختی است. در همین راستا لطفا مطلب “میخواهم یک کسب و کار اینترنتی راه بیندازم” را از جناب علوی مطالعه فرمایید.

جیبهای خالی
چرا ایده‌هایمان شکست میخورند؟

از دید من “اکثر اوقات ایده‌هایمان شکست میخورند” و این رو در مورد وب عرض میکنم. اما چرا… دلایل خیلی زیادی میتونه وجود داشته باشه اما میخواییم تعدادی از اشتباهاتی که هر بار جلوی ما تکرار میشن رو ذکر کنیم. خب، این امری بدیهی هست که اگر بخواهیم کاری به نحو احسن انجام بشه باید اون رو به متخصصش واگذار کنیم یا بعبارتی “کار رو به کاردان سپردن” یکی از الزامات (و نه تضمین کننده ی) اجرای موفق یک ایده و پروژه هست. جیبهای خالی ما و از طرف دیگر هرج و مرج بازار مانع از این میشه که موفق بشیم متخصصی رو با بودجه ی مورد نظرمان (که اکثرا خیلی سرسری و با صرف وقت اندک محاسبه شده) به کار بگیریم.

حتی میشود ادعا کنیم که پیدا کردن متخصص (در حوزه ی وب) در کشورمان، اگر بودجه ی مناسبی نیز در دست باشه باز کاری دشوار است که مستلزم صرف هزینه، و زمان قابل توجهی میباشد. عموما کارفرماها و یا صاحبان ایده ترجیح میدن کارشون رو به افرادی دارای شرایط اینچینین واگذار کنند:

هزینه ی قابل ملاحظه ای درخواست نمیکنند (دانشجویان، افراد بیکاری که از رشته‌های دیگر کوچ کرده اند (!)، …)
به راحتی برای کارفرما قابل دسترس هستند (آشناها، فامیل، هم محلی، هم شهری…)
کار را سریع السیر تحویل میدهند (از راه‌های مختلف مثل محصولات آماده، حذف موارد پیچیده، سر هم بندی…)


موارد بالا غیر ار هزینه ی کم، همه خصوصیات یک شرکت تخصصی یا یک فرد حرفه ای در حیطه ی خاص نیز هستند، اما متاسفانه در ایران تمام این ویژگی‌ها بر پیشانی افرادی نامناسب چسبانده شده است. تقریبا تمام کارفرماها و ایده پردازان به دنبال محصولی کامل، حرفه ای و بی نقص هستند اما در زمان شروع کار متاسفانه وقت مورد نیاز برای پیدا کردن پیمانکار مناسب، و در صورت کم بودن بودجه، افزایش آن را صرف نمیکنند.



منبع:http://www.ankabut.ir/blog/
لینک مرجع