سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: همه را ویروسی کنید!
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
شرکت T-mobile در سال ۲۰۰۹ یک کمپین تبلیغاتی با شعار Life`s for sharing به راه انداخت و در ایستگاه راه آهن در لندن بدون اینکه به مردمی که در ایستگاه بودند اطلاع دهد، ویدئویی را ضبط کرد که به نام T-mobile Dance معروف شد.این ویدئو آنچنان نظر همه را جلب کرد که این شرکت برای بار دوم اقدام به ساخت یک ویدئوی مشابه کرد که البته این بار از داوطلبان دعوت کردند که در این ضبط آنها را همراهی کنند.

T-Mobile

دست اندرکاران ساخت این فیلم تبلیغاتی قطعاً تصمیم داشتند که از روش بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) برای تبلیغ استفاده کنند ونتیجه خوبی هم از آن به دست آوردند. در این روش این مردم هستند که پیام تبلیغاتی شما را به صورت رایگان به همدیگر پاس می دهند و به صورت غیرمستقیم محصول و یا خدمت شما را تبلیغ می کنند. می خواهم کمی ساده تر از این ویروس تبلیغاتی حرف بزنم…

به آخرین پیامک یا ایمیلی که برای شما فرستاده شده بود و شما هم آن را به چندین نفر ارسال کردید فکر کنید. چه چیزی باعث شد که شما نسبت به پخش آن ایمیل اقدام کنید. در مورد من معمولاً اینگونه است که مطالب جذاب و خنده دار را برای دوستانم ارسال می کنم و تا به حال پیش نیامده که یک پیام تبلیغاتی را برای دیگران ارسال کنم. مگر اینکه بُعد جذاب بودن آن بسیار پررنگ تر از تبلیغاتی بودنش برایم جلوه کرده باشد.

در روش بازاریابی ویروسی، رسانه های اجتماعی به خصوص اینترنت مهم ترین نقش را ایفا می کنند. در این روش به هیچ عنوان نباید محصول خود را به طور مستقیم معرفی کنید. تبلیغ خود را جوری بسازید که درست همانند یک ویروس همه افراد ناقل آن باشند! از این پس بیشتر به ویدئو کلیپ ها، ایمیل ها، بازی ها و حتی بلاگ ها توجه کنید. در بازاریابی ویروسی اکثراً از این ابزارها برای تبلیغ استفاده می شود.

شاید شما هم حدود ۱ سال پیش ایمیلی با این مضمون که کدام آب معدنی در ایران استانداردتر است دریافت کرده باشید؛ این ایمیل دست به دست میان کاربران ایرانی گشت و فواید حاصل از آن به یک نوع برند آب معدنی که این روش بازاریابی رو انتخاب کرده بود رسید. در تکنیک بازاریابی ویروسی شما می توانید با کمک رسانه های اجتماعی، آگاهی افراد از برندتان را افزایش دهید.
ممنونم جالب بود

این ایده بازاریابی ویروسی رو خیلی دوست دارم ... میخوام برنامه بریزم با مشورت دوستان در کارم پیاده اش کنم

حالا طرحمو اماده که شد در میون میزارم
یه نقشه دارم
ایول جالب بود مرسی ...
البته محتوای ایمیل های که برای کاربران فرستاده میشه باید به گونه ای باشه که کاربران را ترغیب به ارسال ایمیل برای دوستان و آشنایانشان بکنه خود بنده در طول روز ایمیل های زیادی از سایت های مختلف دریافت میکنم و هر سایتی که مطالب خوبی را داشته باشه سعی میکنم تا حد ممکن برای دوستان و آشنایان خودم نیز ارسال کنم تا آنها نیز از آن مطالب بهرهمند بشوند و این یعنی رمز موفقیت یه سایت خوب درست رو مطالبی دست میذاره که کاربران را ترغیب میکنه که دیگر دوستانشان را هم از آن مطالب بهره مند کند.
فکر کنم به طور نا خو اگاه دارم این کارو میکنم
ممکنه یه نمونه بذارین؟
یا همین فیلمه رو
اینم لینک ویدیوش : http://www.youtube.com/watch?v=VQ3d3KigP...r_embedded

محشره از دستش ندین

اینم یک مقاله کامل از 10 تا از بهترین تبلیغات ویروسی : http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/...ideos.aspx

من که دارم مطالعه میکنم اما برا کار خودم هنوز ایده جالبی به ذهنم نرسیده
به دلیل اینکه لینکتون متعلق به سایت توتیوب میباشد متاسفانه باز نشد لطف کنید اگر لینک دیگری در اختیار دارید در این تاپیک بذارید.
جالبه واقعا
لینک مرجع