03-10-2012, 09:52 AM
با سلام
ضمن سپاس مجدد از دوستان گرامی در جملات کوتاهی به مشخصات یک کارت ایرانی و کارآمد اشاره می شود:
ابعاد : از لحاظ ابعاد هیچگاه سراغ ابعاد غیر معقول بزرگتر ، کوچکتر مربع و بسیاری از اشکال دیگر نروید (مبحث حاضر کاملاً کاربردی است و ربطی به مسائل هنری و زیبائی شناسی و سلیقه افراد مختلف ندارد )
جنس کارت : هرگز سراغ مواد اولیه عجیب و غریب نباشید ساده ترین را انتخاب کنید کارت گرانقیمت شاید یک حسن داشته باشد ولی ایراد های زیادی دارد و کارتهای ارزانقیمت هم هیچ ارزشی برای کسب و کار شما ندارند فقط هدر دادن منابع است.تعادل را حفظ کنید.(دیده شده بعضی افراد پس از سفارش کارتهای گرانقیمت دلشان نمی آید آنرا به همه مخاطبانشان بدهندو از کارتها بسیار ارزان هم به عنوان خلال دندان بعد از چلو کباب استفاده می شود ببخشید)
شکل کارت : سعی کنید لبه کارتهائی که سفارش می دهید حتی الامکان گرد باشدزیرا کارتها تیز علاوه بر خطر بریدگی احتمال استفاده های دیگر را نیز می دهد.
رنگ و طرح کارت :سعی کنید از رنگ سازمانی موسسه ، بنگاه ، شرکت یا فروشگاه خود استفاده کنید و وحدت رویه داشته باشید طرح کارت نیز اهمیت فراوانی دارد مهم نیست شما از آن خوشتان می آید یا نه این مهم است که آسان خوانده شود و به سادگی در ذهن افراد نقش بندد تا به سادگی یاد آوری شود.
فونت کارت: باید از فونتی استفاده نمائید که چند مشخصه داشته باشد:
1-خوانا و همه فهم
2-رسمی و جدی
3- آشنا و عمومی
4- اندازه نوشته ها نیز نه بسیار ریز و نه بسیار درشت متناسب ترکیب بندی کارت باشد
فونتهای فانتزی برای کسب و کارهای جدی مناسب است پس همه جا قابل استفاده نیست
متن کارت : متن کارت از سه جز اصلی تشکیل می شود : 1-نام کسب و کار 2-لوگو 3- مشخصات تماس (تلفن ،فکس ، سایت)
اجزای فرعی : نام ، نام خانوادگی - سمت دارنده کارت ـ تلفن همراه و ایمیل شخصی
زبان کارت : سعی کنید حتی المقدور در کارت های شرکتی همزمان در پشت و روی کارت از دو زبان استفاده نمائید ولی جدا جدا اگر یک سمت کارت فارسی است تمامش فارسی و اگر سمت دیگر لاتین است به تمامی لاتین باشد.
تذکرهای مهم :
استفاده از تصویر در متن و به طور کلی در کارت ویزیت سطح فعالیت شما را پائین می آورد.
کارت ویزیت نیز مانند لباس شما معرف نحوه نگرش شماست استفاده از الفاظ طنز گونه از شما تصویر نامعتبر ، موقتی و آماتور ارائه می دهد
در اشکال گرافیکی دقت نمائید حس جدیت را در فعالیت شما القا نماید تا دست کم گرفته نشوید
با سپاس مجدد اینجانب آمادگی پاسخ به کلیه موارد مطروحه در خصوص این سلسه مباحث
را دارم
ضمن سپاس مجدد از دوستان گرامی در جملات کوتاهی به مشخصات یک کارت ایرانی و کارآمد اشاره می شود:
ابعاد : از لحاظ ابعاد هیچگاه سراغ ابعاد غیر معقول بزرگتر ، کوچکتر مربع و بسیاری از اشکال دیگر نروید (مبحث حاضر کاملاً کاربردی است و ربطی به مسائل هنری و زیبائی شناسی و سلیقه افراد مختلف ندارد )
جنس کارت : هرگز سراغ مواد اولیه عجیب و غریب نباشید ساده ترین را انتخاب کنید کارت گرانقیمت شاید یک حسن داشته باشد ولی ایراد های زیادی دارد و کارتهای ارزانقیمت هم هیچ ارزشی برای کسب و کار شما ندارند فقط هدر دادن منابع است.تعادل را حفظ کنید.(دیده شده بعضی افراد پس از سفارش کارتهای گرانقیمت دلشان نمی آید آنرا به همه مخاطبانشان بدهندو از کارتها بسیار ارزان هم به عنوان خلال دندان بعد از چلو کباب استفاده می شود ببخشید)
شکل کارت : سعی کنید لبه کارتهائی که سفارش می دهید حتی الامکان گرد باشدزیرا کارتها تیز علاوه بر خطر بریدگی احتمال استفاده های دیگر را نیز می دهد.
رنگ و طرح کارت :سعی کنید از رنگ سازمانی موسسه ، بنگاه ، شرکت یا فروشگاه خود استفاده کنید و وحدت رویه داشته باشید طرح کارت نیز اهمیت فراوانی دارد مهم نیست شما از آن خوشتان می آید یا نه این مهم است که آسان خوانده شود و به سادگی در ذهن افراد نقش بندد تا به سادگی یاد آوری شود.
فونت کارت: باید از فونتی استفاده نمائید که چند مشخصه داشته باشد:
1-خوانا و همه فهم
2-رسمی و جدی
3- آشنا و عمومی
4- اندازه نوشته ها نیز نه بسیار ریز و نه بسیار درشت متناسب ترکیب بندی کارت باشد
فونتهای فانتزی برای کسب و کارهای جدی مناسب است پس همه جا قابل استفاده نیست
متن کارت : متن کارت از سه جز اصلی تشکیل می شود : 1-نام کسب و کار 2-لوگو 3- مشخصات تماس (تلفن ،فکس ، سایت)
اجزای فرعی : نام ، نام خانوادگی - سمت دارنده کارت ـ تلفن همراه و ایمیل شخصی
زبان کارت : سعی کنید حتی المقدور در کارت های شرکتی همزمان در پشت و روی کارت از دو زبان استفاده نمائید ولی جدا جدا اگر یک سمت کارت فارسی است تمامش فارسی و اگر سمت دیگر لاتین است به تمامی لاتین باشد.
تذکرهای مهم :
استفاده از تصویر در متن و به طور کلی در کارت ویزیت سطح فعالیت شما را پائین می آورد.
کارت ویزیت نیز مانند لباس شما معرف نحوه نگرش شماست استفاده از الفاظ طنز گونه از شما تصویر نامعتبر ، موقتی و آماتور ارائه می دهد
در اشکال گرافیکی دقت نمائید حس جدیت را در فعالیت شما القا نماید تا دست کم گرفته نشوید
با سپاس مجدد اینجانب آمادگی پاسخ به کلیه موارد مطروحه در خصوص این سلسه مباحث
را دارم