سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: موسسه برای مشاوره وام؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
سلام.
من یک سوال داشتم. این موسسات که مشاوره برای وام می دهند، کلاهبرداری هستند؟ وام را از آن ها نمی خریم، تنها مشاوره می دهند و کار رو تسریع می کن، باز هم کلاهبرداری هستند؟ من نیاز به یک وام 100 میلیون تومانی دارم، با چند تا از این موسسات تماس گرفتم، می گن 500 هزار تومن در ابتدا هنگام عقد قرارداد برای بازرسی و استعلام می گیرن، بعد خودمان در بانک حساب به نام خود باز کرده، پس از 45 روز، از خود بانک وام را اخذ کرده و مقداری به عنوان کارمزد از وام کم می کنند. این موسسه به نام وام خود اشتغالی این طرح را مطرح کرده. بنده خواستم بدونم این موسسات کلاهبرداری هستند یا خیر؟ کسی تا به حال استفاده کرده یا خیر؟ در ضمن دو تا ضامن رسمی شاغل نیز می خواد و روی مدرک فنی حرفه ای وام می ده، البته این مدرک و خودشون از یه بنده خدایی اجاره می کنن و 200 هزار تومان می گیرن. یک نمونه قرارداد با شماره ثبت شرکت هم بهمون نشون داد.
مرسی.
یه دفعه بیان قسط وامم خودشون بدن .من که تا حالا نشنیدم ولی از کجا معلوم 500 تومن اول مطرح نباشه ؟
اینکه اولش فقط 500 تومن می گیرن که قطعیه، خوب اگه بیشتر باشه آدم نمی ده. اما اینکه در نهایت وام و به نام ما برای خودشون نگیرن و ما مجبور نشیم قسط بدیم، برام سواله. خواستم بدونم کسی تا حالا استفاده کرده؟

تو روزنامه همشهری هر روز تقریبا" یک صفحه به این موضوع اختصاص داده شده، تبلیغ موسساتی که برای وام مشاوره می دن. اتفاقا" اینجور که گفتن همه ی کارا با خود ماس فقط اونا به خاطر رابطه هایی که دارن کار رو راحت می کنن، یه جورایی زیر میزی خودمونه.
دوست عزیز با توجه به اینکه بانکها در ازای داشتن سپرده وام می دهند این موسسات از اعتبار خود استفاده کرده و با نام خود و ضامنهای شما این وام را گرفته و طی مراخلی بشما پرداخت میکند و در ازای آن این مبلغ را دریافت میکنند.اگر خودتان سپرده کافی در بانک داشته باشید نیازی به مراجعه به این شرکتها نیست و شخصا می توانید اقدام نمائید.
الان در حال حاضر جایی هست که با سپرده یا بی سپرده وام 100 میلیونی یا 50 میلیونی بده. با جستجویی که من کردم، و مطالبی که در سایت هم دیدم الان در حال حاضر نیست وگرنه حرف شما درست است. اگر جایی هست لطفا" معرفی کنید.
ما که برای یک وام بالای صد میلیون از طریق یکی از همین ها اقدام کردیم هنوز که هنوزه 12 میلیون پولمون رفته و موسسه هم جمع کرده این تجربه تلخ من هست گفتم که بیشتر احتیاط کنید و این احتمال رو هم در نظر بگیرید که پیش پرداختتان را نتوانید بگیرید.
(03-08-2012 06:15 PM)mosafere55 نوشته شده توسط: [ -> ]ما که برای یک وام بالای صد میلیون از طریق یکی از همین ها اقدام کردیم هنوز که هنوزه 12 میلیون پولمون رفته و موسسه هم جمع کرده این تجربه تلخ من هست گفتم که بیشتر احتیاط کنید و این احتمال رو هم در نظر بگیرید که پیش پرداختتان را نتوانید بگیرید.

مرسی از جوابتون. فقط من یک سوال دارم، این 12 میلیون پیش پرداخت بوده؟ یعنی سپرده ای به این موسسه دادید؟ چون این شرکت بر اساس وام خود اشتغالی وام می ده، و اینجور که من فهمیدم پیش پرداختی یا سپرده نمی خواد، کلا" این وام با مدرک فنی حرفه ای هست. فقط برای عقد قرارداد 500 هزار تومن می گیرن.
پدر من حدود 1 ماه تو رفت و آمد بود و جلسات مختلفی رو با یکی از این شرکت ها داشت و در نهایت به این تنیجه رسید ..... ( کلاهبرداری) بهتره از این طریق اقدام نکنید.
(03-08-2012 11:58 PM)mohamad javad نوشته شده توسط: [ -> ]پدر من حدود 1 ماه تو رفت و آمد بود و جلسات مختلفی رو با یکی از این شرکت ها داشت و در نهایت به این تنیجه رسید ..... ( کلاهبرداری) بهتره از این طریق اقدام نکنید.

مرسی. خودم هم همچین حسی دارم. این شرکت ثبت شده است، آگهی ثبتش هم هست اما باز هم حس خوبی ندارم. مرسی از راهنماییتون.
اگه راه حل دیگری سراغ دارید، ممنون می شم راهنماییم کنید. هر گونه راهی که 100 میلیون تومان در پی داشته باشه.
من با اجازه دوستان یه سوال مطرح میکنم و اون اینه که این شرکتها با چه درصدی سود را محاسبه میکنن من بایکی از این شرکتها که کار میکردم اینجوری بود که سرمایه را از کاسبهای بازار جمع میکردن(نزول میکردند با سود 3%)البته پول میزاشتن توی بانک برای امتیاز و تهسیلات بعد دنبال مشتری میگشتن
خلاصه که بعد مشتری حساب میکرد 100(4)براش در میومد که این وسط اون 1%درصد مازاد حق شرکت بود و 3%مابقی میدادند به کسی که پول گرفتن البته سود موسسه به همین جا ختم نمیشه و از کارمزد و حتی پیش پرداخت هم نمیگذشتن برای بعضی ها که اشنا بودن با کلی منت وچاخان فقط پیش پرداخت نمیگرفتن(برای وام های بالای 500تومن)
به هر حال بر میگرد به نظر شخصی خودتون بنظر من اگه برید و از یه نفر تو بازار این پول بگیرین خیلی معقولانه و بصرف هست
موفق باشید
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع