سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: کلاهبرداری میلیاردی با خودکارهای جادویی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
خودکار جادویی به کمک ۴ سارق برای کلاهبرداری های میلیاردی آمد …


سرهنگ حسین‌زاده رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به پرونده اتهامی اعضای این باند به «جام‌جم» گفت: از مدتی پیش شکایت‌های مردمی در پلیس آگاهی اصفهان مورد بررسی و تحقیق کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت که نشان می‌داد اعضای یک باند با تبلیغات گسترده از جمله چاپ آگهی‌های اغواکننده در روزنامه‌ها با فریب مردم ادعا می‌کنند که قادر هستند به دلیل نفوذ در بانک‌های کشور وام‌های کلان دریافت کنند.

پس از مراجعه به دفاتر شرکت و تنظیم قرارداد، آنها یک فقره چک را به عنوان امانت در اختیار مدیر شرکت قرار داده و پس از مدتی اطلاع پیدا می‌کردند، چک امانتی آنها با تغییر رقم درج شده به بانک ارائه و حساب بانکی آنها خالی شده است.

رییس پلیس آگاهی اصفهان افزود: با تشکیل تیم ویژه‌ای از کارآگاهان تحقیق در این زمینه آغاز و معلوم شد، کلاهبردارهای تحت تعقیب پس از جذب و فریب مراجعه‌کنندگان محل‌های اجاره‌ای را که در پوشش یک شرکت کاغذی اجاره کرده‌اند، نیمه شب تخلیه کرده و متواری می‌شوند.

ردپای ... ( فرد نادرست )های حرفه‌ای

رییس پلیس آگاهی اصفهان اضافه کرد: در مرحله بعدی از تحقیقات معلوم شد کلاهبردارهای حرفه‌ای با این روش بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند و بخش عمده‌ای از این کلاهبرداری‌ها از طریق دستکاری ارقام چک یا برداشت اینترنتی از حساب مالباختگان بوده است.

حسین‌زاده تصریح کرد: پس از بررسی و تحقیقات میدانی، ۷۰ نفر از مالباختگان شناسایی شدند و معلوم گشت آنها هنگامی که برای تضمین یک فقره چک را ارائه کرده‌‌اند، به درخواست مدیران شرکت، رقم چک را با خودکاری که در اختیارشان قرار داده شده بود، نوشته‌اند.
وی افزود: پس از استفاده از خودکار معلوم شد این نوع خودکار معروف به خودکارهای جادویی است که پس از چند ساعت نوشته‌های آن پاک می‌شود و ... ( فرد نادرست )های کلاهبردار هم با جمع‌آوری اطلاعات حساب بانکی مالباختگان، موجودی بانکی آنها را با این روش سرقت کرد‌ه‌اند.

حسین‌زاده گفت: با جمع‌بندی این اطلاعات معلوم شد کلاهبردارهای تحت تعقیب در چند استان دیگر از جمله تهران و چهارمحال و بختیاری نیز به این شیوه کلاهبرداری کرده و متواری شده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: در ادامه با سرنخ‌هایی که از این متهمان به دست آمد کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان چهار نفر از این متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند و در بازرسی از محل ۳۰۰ میلیون تومان از پول‌های مالباختگان کشف و توقیف شد.

در یک قدمی تکرار جرم


سرهنگ حسین‌زاده خاطرنشان کرد: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی آنها اعتراف کردند، با این شیوه در چندین استان و شهر کلاهبرداری کرده و درصدد راه‌اندازی دفتر دیگری برای کلاهبرداری از مردم بوده‌اند که دستگیر شدند.


حسین‌زاده با هشدار به مردم گفت: این متهمان که سوابق کیفری نیز دارند، از اعتماد مردم به روزنامه‌ها سوءاستفاده کرده‌اند در حالی که باید توجه داشت، چاپ آگهی در روزنامه‌ها دلیل بر قانونی بودن فعالیت صاحب آگهی نیست و مردم باید هوشیار باشند.

وی افزود: اگر قصد معامله و یا خرید و فروش کالا و یا استفاده از خدماتی را دارید، سعی کنید در صورت استفاده از چک از خودکارهای خودتان با ملاحظات مربوط به نوشتن چک استفاده کنید؛ زیرا اکنون خودکارهایی در بازار وجود دارد که جوهر آنها چند ساعت پس از نوشتن پاک می‌شود.
لینک مرجع