سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: چطور یک معرفی خوب داشته باشیم ؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
همه ی ما در بخشهای مختلفی از زندگی احتیاج داریم چیزی یاکسی را معرفی کنیم . این معرفی می تواند نقش مهمی در سرنوشت آن موضوع ایفا کند .
نحوه ی معرفی حتی انتخاب های مهمی همچون، مصاحبه ی های تحصیلی و شغلی ، ازدواج راهم تحت تاثیر قرار می دهند . بخش مهمی از تبادلاتی که در دنیای کسب و کار اتفاق می افتد نیز یک نوع معرفی است . کسی کالا یا خدماتی را معرفی می کند و دیگری انتخاب می کند .
برای آنکه یک معرفی موفق داشته باشیم باید تک تک نکات زیر را مد نظر داشته باشیم :
1. اعتماد
واقعیت اینست که اعتمادی که شما به خودتان و موضوع مورد معرفی دارید بدون شک به مخاطب منتقل می شود . بنابراین اگر می خواهید در این مذاکره موفق باشید پیش از هر چیز باید دلایل کافی برای اعتماد و باور به خودتان و آن موضوع فارغ از آنکه یک شخص یا یک کالا باشد داشته باشید .
2. صادق باشید
اگر موضوع مورد نظر شما قابل اعتماد است پس با کمال استواری می توانید صادقانه رفتار کنید . اگر هدف شما یک ارتباط گذرا نیست و میخواهید نتیجه ی مذاکره ی شما به تحکیم رابطه ی شما با طرف مقابل منجر شود صداقت را هرگز فدای مصلحت های زودگذر نکنید .
3. شناخت کافی داشته باشید
بدون اطلاعات کافی و همه جانبه نمی توان یک مخاطب را متقاعد کرد که آنچه شما معرفی می کنید صلاحیت انتخاب را دارد بنابراین تا آنجایی که امکان دارد اطلاعات خودر ا در آن زمینه و مسائل مرتبط با آن گسترش دهید ! گاهی شناخت رقبا یا حتی نقاط ضعف آنچه شما معرفی می کنید می تواند برگ برنده ی شما در مذاکره باشد .
4. منعطف باشید
هرگز همچون یک نوار ضبط شروع به صحبت نکنید بدون آنکه به خصلت ها و نیازهای طرف مقابلتان به میزان کافی توجه کرده باشید ، حتما سناریوهای مختلف داشته باشید گاهی باید سریع سناریویی که انتخاب کرده اید را در معرفی عوض کنید . برای اینکار کاملا باید منعطف باشید .
5. ترس را کنار بگذارید .
اگر از موفق نبودن مذاکره ترس داشته باشید آنوقت هوش هیجانی شما برای کنترل و مدیریت شرایط حاکم در مذاکره مختل می شود . اصرار بیش از حد و یا استفاده از عبارات و حرف های نا بجا نتیجه ی پنهان این ترس است
6.احترام را فراموش نکنید!
احترام شما به خودتان به مخاطب و آنچه در حال معرفی آن هستید فضای مذاکره را دوست داشتنی می کند . هر چقدر ادب و احترام صادقانه تر و دور از بزرگنمایی باشد اثر آن بیشتر است .توجه به احساس و نظر مخاطب بخشی از احترامی است که شما می توانید به او بگذارید .
7.از ابزارها درست استفاده کنید.
اگر می خواهید از ابزارهای مختلف استفاده کنید حتما در مورد آنها به میزان کافی مطالعه کنید . نقاط ضعف و قوت و نیز کاربردهای خاص آنها را هوشمندانه بررسی کنید . اگر جایی استفاده از قلم و کاغذ می تواند به شما کمک کافی و مناسبی کند لزومی ندارد که اصرار کنید از ابزارهای تکنولوژیک استفاده کنید اما اگر استفاده ی بجا از ابزارهای مدرن را یاد بگیرید ارائه شما را بسیار جذاب تر می کند . اما آنچه در استفاده از ابزارها مهم است ، استفاده ی درست از ابزار مناسب در آن شرایط و موقعیت است .
8.جمع بندی
صحبت را بی سر انجام رها نکنید با کمک مخاطب آنرا جمع بندی کنید و گامهای بعدی آنرا باهم تعریف کنید . برای قدم های بعدی حتما زمان در نظر بگیرید و وظیفه ی هر یک از طرفین را برای ادامه ی کار به شکل شفاف تعیین کنید.
ممنون از رضا جان بخاطر مطلب بسیار خوبشان.
ضمن رعایت این موارد برای تک تک آنها تجسم خلاق فراموش نشود.
من با مورد آخر بسيار موافقم و هميشه در جلسات و صحبت هايي كه آخرش نتيجه گيري نداشته باشه مخالفم چون آدم را در سردرگمي و نارضايتي مي گذاره
پنجشنبه يه همايش توي تالار تفاهم برگزار شد براي يادگيري كتاب 504 در 10 جلسه كه مدرس اون آقاي مرتضي جاويد بود كه در اين همايش روشها و چگونگي برگزاري اين دوره و همچنين ماندگاري لغات در ذهن را با مثالهاي مختلف و با حركات و رفتارهاي كميك ارائه كردWink بسيار تاثيرگزار و جالب بود. بعد از همايش همه كتابچه ها و سي دي هايي كه براي فروش آورده بود بفروش رفت و افراد زيادي براي اين دوره ثبت نام كردند.
لینک مرجع