02-19-2012, 12:09 AM
جایگزینی زیتون های مدیترانه ای با محصولات داخلی در سوپرمارکت های کشور ،به علت فقدان بازاریابی مدرن و صنعتی در حوزه محصولات باغی است.
به گزارش مرکز بازاریابی دات کام،مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی تولید امسال زیتون از باغات کشور را 65 هزار تن پیش بینی و این رقم را نسبت به سال گذشته رقم مناسبی اعلام نمود.
براساس تحقیقات صورت گرفته در حال حاضر 25 استان کشور دارای شرایط مناسب برای کاشت نهال و تولید زیتون می باشند که این وسعت کاشت و تولید زیتون در کشور می تواند علاوه بر بازار داخلی سهم عمده ای از بازار های منطقه ای را به خود اختصاص دهد .اما با گذری به سوپر مارکت های کشور ؛ بیشتر زیتون های مدیترانه ای رخ نمایی می کنند تا زیتون های تولید داخل و این درحالی است که هیچ اطلاعات قانع کننده ای از میزان کیفیت و سلامت زیتون های خارجی و نحوه تولید آن در دست نیست.
حال بحثی که در این میان مطرح می شود این است که چرا تا کنون در حوزه محصولات باغی اقدام مناسب و کارآمدی برای بازاریابی مدرن و صنعتی صورت نگرفته است تا محصولات تولید شده در داخل بتواند با رقابت با محصولات مشابه جای مناسبی را در بازار داخلی و بعضا بازار های منطقه ای برای خود باز کند.
مرکز بازاریابی ایران
به گزارش مرکز بازاریابی دات کام،مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی تولید امسال زیتون از باغات کشور را 65 هزار تن پیش بینی و این رقم را نسبت به سال گذشته رقم مناسبی اعلام نمود.
براساس تحقیقات صورت گرفته در حال حاضر 25 استان کشور دارای شرایط مناسب برای کاشت نهال و تولید زیتون می باشند که این وسعت کاشت و تولید زیتون در کشور می تواند علاوه بر بازار داخلی سهم عمده ای از بازار های منطقه ای را به خود اختصاص دهد .اما با گذری به سوپر مارکت های کشور ؛ بیشتر زیتون های مدیترانه ای رخ نمایی می کنند تا زیتون های تولید داخل و این درحالی است که هیچ اطلاعات قانع کننده ای از میزان کیفیت و سلامت زیتون های خارجی و نحوه تولید آن در دست نیست.
حال بحثی که در این میان مطرح می شود این است که چرا تا کنون در حوزه محصولات باغی اقدام مناسب و کارآمدی برای بازاریابی مدرن و صنعتی صورت نگرفته است تا محصولات تولید شده در داخل بتواند با رقابت با محصولات مشابه جای مناسبی را در بازار داخلی و بعضا بازار های منطقه ای برای خود باز کند.
مرکز بازاریابی ایران