سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: کارگاه آموزش بازاریابی-جلسه چهارم
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
نیاز ، خواسته ،تقاضا
امروز میخواهیم راجع به این موضوعات صحبت کنیم.

نیاز:بازاریابی با نیاز ها و خواسته های بشر آغاز میشود.مردمان برای بقای خود،به غذا ، هوا ، آب ، پوشاک و پناهگاه نیاز دارند.علاوه بر این ، مردم به سرگرمی ، آموزش و سایر خدمات هم نیازمندند.آنها برای محصولات با نام های تجاری مختلف و گونه های خاص ارزش زیادی غافل می شوند.
میان نیاز ، خواسته و تقاضا تفاوت هایی وجود دارد و این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.یک نیاز انسانی عدم دسترسی به یک رضامندی اساسی است.مردم به غذا ، پوشاک ،پناهگاه ،امنیت ، احساس ، تعلق و احترام نیاز دارند.این نیاز ها را جامعه یا بازاریابان بوجود نیاورده اند ، بلکه در بافت حیاتی انسان و روان آن وجود دارد.

خواسته ها:میل و علاقه به اقلام خاصی هستند که برطرف کننده نیاز است.یک نفر وقتی به غذا احتیاج دارد،خواستار یک همبرگر،سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه میشود.این نیازها در جامعه ای دیگر به گونه ای کاملا متفاوت تأمین می شوند.یک شخص گرسنه در آفریقا ممکن است برنج ، انبه ، عدس و لوبیا بخواهد.اگر چه نیازهای بشر معدود است،لیکن خواسته های او بسیار زیادند.خواسته های بشر توسط نیروی اجتماعی و نهادهای فرهنگی در حال تغییر و تحول است.این نهادها مواردی همچون کلیساها،مدارس ، افراد فامیل و شرکت ها و واحدهای اقتصادی را شامل می گردد.

تقاضا:همان خواستار شدن بعضی محصولات خاص است که با نوعی توانایی و تماس برای خرید،همراه شده باشد.خواسته ها زمانی به تقاضا تبدیل می شوند که با قدرت خرید همراه شوند. بسیاری از مردم خواهان یک دستگاه اتومبیل مرسدس بنز هستند،لیکن تعداد کسانی که توانایی خرید آن را دارند اندک اند.بنابراین شرکت ها نه فقط باید بدانند چه تعداد افرادی خواهان محصولات آنها هستند،بلکه مهمتر از آن ،باید بدانند که چه تعداد از این افراد واقعا تمایل و توانایی خرید دارند.
همین تفاوت ها هستند که گاه موجب طرح انتقاداتی می شوند.انتقاداتی مبنی بر این که«بازاریابان مردم را مجبور به خرید اقلامی می کنند که به آنها نیاز ندارند»بازاریابان دلیل بر نیاز نیستند.نیازها قبل از بازایابان وجود داشته اند.بازاریابان نیز همچون دیگر تأثیر گذاران اجتماعی ، روی خواسته ها تأثیر می گذارند.اگر چه ممکن است بازایابان با این طرز تفکر که یک دستگاه اتومبیل مرسدس بنز نیاز فرد برای شأن و منزلت اجتماعی را تأمین می کند،پیش بروند اما آنها دلیل خود این نیاز اجتماعی نیستند.
بازایابان با متناسب کردن ، جذاب کردن ، قابل تحمل کردن خرید و همچنین سهولت دسترسی برای مصرف کنندگان هدف،بر تقاضای آنها تأثیر میگذارند.

پایان
به علت حضور نیافتن بچه ها جلسه برگزار نشد, امیدوارم این مشکل حل شود.
خواهشمندم بچه هایی که اعلام آمادگی کردن تو جلسه شرکت کنن.
بخدا دیگه سرد شدم.شاید از هفته ی بعد کلاس تعطیل بشه.

این همه زحمت میکشم.مطلب تهیه می کنم.آخرش...............
من حدود ساعت 9:30 رسیدم خونه و تا رسیدم پی سی رو روشن کردم و الان واقعا شرمنده آقا مهدی هستم.مهدی عزیز از جلسه بعد اگه شده زلزله هم بیاد منو تو اتاق گفت و گو میبینی
ی
به هر صورت امیدوارم هفته های بعد جلسات به صورت منظم و عالی برگزار شوند, من هم به نوبه خود پوزش می خواهم و از زحمات مهدی عزیز قدردانی می کنم.
منم هم شرمنده
گرفتار شدم بدجور
انشالله از جلسه بعدی به هر شکلی هست ، وقت ساعت کلاس رو تنظیم میکنم
آقا مهدی ممنون بابت زحماتت
:گل:
ما خاک پای همه ی عزیزان گل انجمن هستیم.
عیبی نداره میدونم مشغله کاری زیاده خودمن هم دچار این طور گرفتاری ها هستم. امیدوارم که از هفته های بعدی حضورتون پر رنگ تر بشه.
علی آقا از شما تشکر می کنم بابت حضور امروزت.

دوست دار همیشگی تون هستم.
مهدي جان وقتشو عوض كن به خدا من تا 10 سر كارم.ديگه 3 شيفته دارم كار ميكنم باز وقت كم ميارم ي كاري براي اين وقته بكن
اگر دوستان موافق باشن.میتونیم جلسه رو به ساعت 15/10 تا 45/11 دقیقه موکول کنیم.نظرتون چیه؟
من كه موافقم
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع