01-15-2012, 10:32 PM
با سلام خدمت دوستان عزیز و همیشه همراه انجمن
عذر خواهی می کنم که کمی دیر شد.برق منزلمون رفته بود و بنده هم هیچ جوره دسترسی به انترنت نداشتم.
امروز میخوام راجع به کالا،نیاز و مشتری باهم صحبت کنیم.
در جلسه ی گذشته در رابطه با مفاهیم بازار و بازاریابی آشنا شدیم حال میخواهیم با مفاهیم کالا،نیاز و مشتری آشنا شویم.
حال که فهمیدیم بازاریابی یعنی چه و منظور از بازار چیست حال به سراغ مفهوم کالا میرویم.
کالا چیست؟
کالا، یک شی یا خدمت که شما به عنوان فروشنده جهت رفع یک نیاز از مخاطب خود ،به او میفروشید.
این کالا از یک سوزن گرفته تا اوراق بهادار در هر صورت قرار است که شما محصولی به مشتری عرضه کنید.این محصول باید به نحوی مخاطب را جذب خود کند و مخاطب حاضر شود که برای آن هزینه کند.
شما برای بازاریابی نیازمند کالا یا محصولی هستید که بتواند نیاز های مهم مردم را برطرف کند.اگر شما محصولی داشته باشید که یک شی تزیینی و یا قیمتی باشد به سختی می توانید آن را بفروشید.در واقع مشتریان این محصولات افراد خاصی هستند.
نیاز چیست؟
نیاز در تمامی انسان ها وجود دارد و شکل آن ثابت است ولی خواسته اشکال مختلف نیاز است که با توجه به عوامل اجتماعی و درون فردی، فرهنگها و ... صورت یافته است. به عنوان مثال نیاز به پوشاک برای حفاظت از تن و بدن دربین همه انسانها وجود دارد ولی شکل و صورت نیاز یا به عبارت دیگر خواسته در زمانهای مختلف و بین افراد مختلف متفاوت است. یکنفر ترجیح می دهد که کت و شلوار سرمه ای رنگ به تن کند، در صورتی که یک جوان برای پاسخ به نیاز مزبور شلوار جین و لباس راحت طلب می کند(خواسته)
برای فروش کالا و بازاریابی باید نوع نیاز مخاطب را شناسایی نماییم تا بتوانیم بهترین فروش را داشته باشیم.
مشتری کیست؟
تا بحال این سوال را از خود پرسیده اید که واقعا مشتری محصولات شما چه کسانی هستند؟اگر بتوانیم به درستی پاسخ این سوال را بدهیم می توانیم از فروش فوق العاده ای برخوردار شویم و محصولاتمان را به راحتی به مخاطبان عرضه کنیم.
مشتری در واقع کسی است که در یک زمان نیازمند محصول و یا خدمات ما می باشد.و وظیفه ی ما این است که او را بشناسیم و نیازهایش را درک کنیم و به عقایدش احترام بگذاریم تا اوهم مشتاق استفاده از محصول و خدمات ما بشود.اینگونه میتوان بازار را در دست گرفت.
امیدوارم که مطالب امروز به واقع توانسته باشد شما را به آنچه که میخواهید نزدیک تر کرده باشد.
عذر خواهی می کنم که کمی دیر شد.برق منزلمون رفته بود و بنده هم هیچ جوره دسترسی به انترنت نداشتم.
امروز میخوام راجع به کالا،نیاز و مشتری باهم صحبت کنیم.
در جلسه ی گذشته در رابطه با مفاهیم بازار و بازاریابی آشنا شدیم حال میخواهیم با مفاهیم کالا،نیاز و مشتری آشنا شویم.
حال که فهمیدیم بازاریابی یعنی چه و منظور از بازار چیست حال به سراغ مفهوم کالا میرویم.
کالا چیست؟
کالا، یک شی یا خدمت که شما به عنوان فروشنده جهت رفع یک نیاز از مخاطب خود ،به او میفروشید.
این کالا از یک سوزن گرفته تا اوراق بهادار در هر صورت قرار است که شما محصولی به مشتری عرضه کنید.این محصول باید به نحوی مخاطب را جذب خود کند و مخاطب حاضر شود که برای آن هزینه کند.
شما برای بازاریابی نیازمند کالا یا محصولی هستید که بتواند نیاز های مهم مردم را برطرف کند.اگر شما محصولی داشته باشید که یک شی تزیینی و یا قیمتی باشد به سختی می توانید آن را بفروشید.در واقع مشتریان این محصولات افراد خاصی هستند.
نیاز چیست؟
نیاز در تمامی انسان ها وجود دارد و شکل آن ثابت است ولی خواسته اشکال مختلف نیاز است که با توجه به عوامل اجتماعی و درون فردی، فرهنگها و ... صورت یافته است. به عنوان مثال نیاز به پوشاک برای حفاظت از تن و بدن دربین همه انسانها وجود دارد ولی شکل و صورت نیاز یا به عبارت دیگر خواسته در زمانهای مختلف و بین افراد مختلف متفاوت است. یکنفر ترجیح می دهد که کت و شلوار سرمه ای رنگ به تن کند، در صورتی که یک جوان برای پاسخ به نیاز مزبور شلوار جین و لباس راحت طلب می کند(خواسته)
برای فروش کالا و بازاریابی باید نوع نیاز مخاطب را شناسایی نماییم تا بتوانیم بهترین فروش را داشته باشیم.
مشتری کیست؟
تا بحال این سوال را از خود پرسیده اید که واقعا مشتری محصولات شما چه کسانی هستند؟اگر بتوانیم به درستی پاسخ این سوال را بدهیم می توانیم از فروش فوق العاده ای برخوردار شویم و محصولاتمان را به راحتی به مخاطبان عرضه کنیم.
مشتری در واقع کسی است که در یک زمان نیازمند محصول و یا خدمات ما می باشد.و وظیفه ی ما این است که او را بشناسیم و نیازهایش را درک کنیم و به عقایدش احترام بگذاریم تا اوهم مشتاق استفاده از محصول و خدمات ما بشود.اینگونه میتوان بازار را در دست گرفت.
امیدوارم که مطالب امروز به واقع توانسته باشد شما را به آنچه که میخواهید نزدیک تر کرده باشد.