سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: طرح بزرگ2-عوارضي جاده ها
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
اين طرح رو چند ساله روش فكر ميكنم.
طرح اينطوري هست كه هر 100 كيلومتر عوارضي ايجاد ميشه كه با جود جاده هاي دو بانده كشور. در هر مكان 4 تا باجه نياز هست. كه هر باجه به 4نفر براي 4 شيفت كاري نياز هست.
اگر كشور رو 100 كيلومتر 100 كيلومتر در نظر بگيرم.تمام كشور مربع هاي با اضلاع 100 كيومتر در مياد. كه با محاسبات تخميني من حدود 190 تا عوارضي ميشه در كشور ايجاد كرد.
براي خود هر عوارضي 4 باجه و هر باجه 4 نفر ميشه به عبارتي 16 نفر در هر مكان.16 نفر ضربدر 190ميشود3040 نفر ادم كه به طور مستقيم روي باجه ها كار ميكنن.
خوب حالا چرا اينكارو ميكنيم:
1 براي اينكه اول سر ساماني به وضع جاده داده شود.
2.با اين طرح امنيت جاده هاي كشور به صورت قابل توجهي افزايش ميابد.
3.ميتوان با پول بدست امده از عوارض ها هتل ها رستوان ها و ساختمان هاي مورد نياز هر جاده رو تامين كرد.
البته اين كار ميتواند زير نظر هر استانداري باشد.ولي متاسفانه استانداري ها به وضع شهر هم نميرسن چه برسه به جاده ها.
براي هزنيه ها هم دولت سالانه بوجه اي رو در نظر دارد براي رسيدگي به جاده ها و اينجور طرح ها كه ميشود يك درصدي از كل پول بدست امده رو به دولت داد كه خود دولت دست به كارهاي لازم بزند.
يا طرح هاي رو انتخاب كرد كه با پول كه ميخواي داده بشه به دولت برابر باشه و به جاي پول به دولت اون طرح هارو انجام داد.
و همچنين ميتوان از بخش خصوصي ساختمان ها يا مكان هاي مورد نياز رو با به صورت مناقصه داد.تا مكان هاي مورد نياز با سرمايه بخش خصوصي ساخته بشه.يعني تعيين ميكنيم كه در اين مكان به طور مثال هتل نياز هست.بعد اين هتل رو همه چيزش رو ميديم به بخش خصوصي.در عمل مسير درست رو نشون ميديم.
اين طرح اگر زير نظر يك شركت خصوصي باشد خيلي موفق تر عمل خواهد كرد.
در مورد هزنيه ها هم به طور مثال ماشين سوار 200 تومان.ماشين بزرگ 500 تومان و همينطور
براي اينكه براي گرفتن پول هم وقت گرفته نشه.ميتوان كارت بنزين هارو با قابليت شارژ پولي براي اينكار استفاده كرد.
و با نصب دوربين هم هر ماشيني عوارض رو نميده بعدن در طول روز شماره نوشته بشود و به عنوان جريمه در نظر گرفته شود.با همكاري پليس.
جاده ها باید اصلاح شود وامنیت آن بالا با شد اما نه با دریافت عوارضی
اگر موقع سفر به مشهد از سمت جنوب ان وارد شوید خواهید دید 30 کیلومتر منتهی به مشهد اتوبان درست کرده اند که برای هر ماشین سواری 350 تومن و ماشینهای دیگر بسته به اندازه تا 1200 تومان دریافت می شود ( فقط برای 30 کیلومتر) جالب اینجاست دقیقا از زمانی که وارد اتوبان شوید با آسفالت بسیار بدی روبرو خواهید شد لکه گیری های ناشیانه ای که در این قسمت انجام شده باعث ناهمسطح شدن آن گردیده است.
پول زور می گیرند و خدمات ضعیفی ارائه می دهند.
براي همين منم گفتم بايد زير نظر بخش خصوصي انجام شود.چون استاندار.شهرداري ووووو به وضع شهر برسن كافي هست.جاده ها پيشكش
دوست عزیر این مالیاتی که رو اجناس میاد یا از حقوق افراد کم میشه واسه همین کاراست دیگه، اما چون مدیریت درست نیست بیت المال هدر میره و توانشو باید مردم بدن، از طرف دیگه این میشه کلاه برداری از مردم، یعنی استفاده از سرمایه مردم و سرمایه گذاری شخصی (هتل،رستوران و ...).
به نظر من ایده خام است، هم از نظر هدف، هم از نظر اجرا
شما فکر می کنید، الان خود وزارت راه و ترابری با اون همه عرض و طولش تا حالا به این موضوع فکر نکرده، صد در صد فکر کرده، می بینیم که تعداد عوارضی ها هم اخیرا یه مقدار زیاد شده.
ولی اگه تو هر صد کیلومتر این کارو نمی کنه حتما دلیل خاصی داره. تازه اینهمه با راههای مختلف از مردم پول گرفته می شه بس نیست. پول گرفتن از مردم که اسمش نشد ایده. من ایده بهتری دارم که هیچ خرجی هم نداره و کلی هم درامد ایجاد می شه، بجای اینهمه کانکس درست کردن و آدم استخدام کردن کافیه قیمت بنزین رو 10 درصد افزایش بدن درآمدش بیشتر از عوارضی می شه مردم هم مجبور نیستند هر صد کیلومتر تو عوارضی صف بکشن تا با اعصابشون بازی بشه.
تازه اون 3040نفر بدبخت چه گناهی دارند که وسط جاده با اونهمه سرو صدا و دود و دم عمرشون به نصف کاهش پیدا کنه.
این تایپک مال دوسال پیش هست

ایده آقای دانشفر درست هست ولی بد بیان کرده اند

در اکثر کشورهای خارجی
بزرگراه ها رو شرکت های خصوصی میسازند
بعد تا یک مدت مثلا 10 سال عوارضی که جمع میکنند از ماشین هارو درصد اعظمش روبرای خودشان بعنوان درامد کسب میکنند
بعد ازیک اون مدت اولیه تا چند سال با دولت شریک
وپایان قرارداد اون بزرگراه به دولت تحویل داده می شود

اینطوری دولت بدون هزینه دارای بزرگراه های مرتب و زیادی می شود وبخش خصوصی هم فعال شده است درکشورش

ولی قانون عوارضی در بزرگراه هم براساس خدمات، نوع بزرگراه، مسافت بزرگراه وقوانین کشورها تغییر میکند
درسته، اما همونطور که خودتون گفتید این ایده بدرد کشورهایی میخوره که احداث جاده ها و بزرگراه ها دست شرکت های خصوصی باشند؛
همونطور که میدونید در ایران هم این عوارضی ها هستند(به عنوان مثال اگه اشتباه نکنم جاده ی لرستان-اهواز) اما با این که چند سالیه که عوارض دریافت میکنند اما باز هم شاهد کلی کم و کاستی هستیم.

بهر حال از توجهتون ممنون
لینک مرجع