سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: فلیکسل؛ استارتاپی که صنعت تبلیغات را متحول ‌می کند
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
فلیکسل (Flixel) استارتاپی کانادایی است که در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده است. این استارتاپ با ارائه‌ی نرم‌افزار و برنامه‌ی کاربردی ویرایش تصاویر، امکان تولید "سینماگراف"، تصاویری که سوژه‌(های) متحرکی در آن قرار دارند، را برای آژانس‌های تبلیغاتی و هم‌چنین کاربران عادی فراهم کرده‌است. این استارتاپ به سرعت رشد کرده و سرمایه‌ی مناسبی را برای رشد و توسعه‌ی کسب و کار خود جذب نموده‌است. برخی متخصصان صنعت تبلیغات معتقدند فلیکسل قابلیت ایجاد یک انقلاب در صنعت تبلیغات را دارد.

سینماگراف تصویری است بین عکس و فیلم! یک هنرمند شاخه‌ی هنرهای تجسمی به نام کوین برگ (Kevin Burg) با همکاری عکاسی به نام جیمی بک (Jamie Beck) در سال ۲۰۰۹ با ایجاد تغییراتی خلاقانه در ساختار عکس‌های متحرک (Gif)، تصاویری با کیفیتی به مراتب بهتر، که تنها بخشی از آن‌ها دارای سوژه‌های متحرک بودند خلق کردند. آن‌ها با افزودن سوژه‌های متحرک در دل عکس‌های خود، از عکس‌های بی‌جان تصاویری زنده و جان‌دار خلق کردند. تصاویری که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد.

فرآیند تولید یک سینماگراف فرآیند زمان‌بری است و دقت و تخصص بالایی می‌طلبد. این همان مساله‌ای بود که فیلیپ لو بلان (کارآفرین و یکی از بنیان‌گذاران فلیکسل) و همکارانش در استارتاپ فلیکسل متوجه آن شدند و با تولید نرم‌افزار و برنامه‌ی کاربردی خود تولید سینماگراف را بسیار آسان کردند. با نرم‌افزار فلیکسل کافی است یک ویدئوی کوتاه از سوژه‌ی مورد نظر بگیرید و با ابزارها و امکانات نرم‌افزار، سینماگراف خود را خلق کنید. حفظ کیفیت بالای تصاویر و حجم مناسب فایل‌های تولید شده از برتری‌های عمده‌ی سینماگراف‌های فلیکسل نسبت به تصاویر متحرک (Gif) است.

ایده‌ی فلیکسل به‌قدری جذاب بود که تنها در عرض ۱۰ روز از شروع جستجوی آن‌ها برای جذب سرمایه، موفق به جذب ۲۵۰هزار دلار شدند. فیلیپ، که علاوه بر همکاری در راه‌اندازی فلیکسل اکنون مدیرعامل این شرکت است این اتفاق را یک "خوش‌شانسی بزرگ" می‌نامد و می‌گوید: "ما بعد از این موفقیت چالش‌های بیشتری را تجربه کردیم." مشتریان خیلی زودتر و بیشتر از آن چیزی که بنیان‌گذاران فلیکسل انتظارش را داشتند به سراغ آن‌ها رفتند.

با اینکه کمپانی‌های مایکروسافت و نوکیا هم محصولی تقریباً مشابه را وارد بازار کرده‌بودند ولی برگ برنده‌ی فلیکسل نسخه‌ی حرفه‌ای نرم‌افزار با ابزارها و امکانات عالی در کنار قیمت پایین‌ آن بود. در این نسخه کاربران می‌توانند سینماگراف‌هایی با بزرگ‌نمایی بسیار بالا، قابل پخش در تلویزیون‌هایی با نمایشگرهای عریض، تولید کنند.

تقاضا برای استفاده از سینماگراف‌های تولیدی فلیکسل روز به روز در حال افزایش است و کمپانی‌های صاحب‌نام دنیا در کمپین‌های تبلیغاتی خود رو به استفاده از این تصاویر آورده‌اند. طبق بررسی‌های فلیکسل، تبلیغات اینترنتی که با استفاده از تکنیک سینماگراف خلق شده بودند نزدیک به ۶ برابر بیش از بنرهای دیگر بازدیدکننده داشته‌اند. هم‌چنین کاربران زمان بیشتری را صرف تماشای تبلیغات فلیکسلی می‌کنند که این خود در ماندگاری نام تجاری در اذهان مشتریان نقش بسزایی خواهد داشت.

استارتاپ فلیکسل از زمان راه‌اندازی تا امروز رقمی بیش از ۲.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌است و به تازگی کسب و کار خود را به نیویورک منتقل کرده است.10_004
مديران اثربخش فرصت مي‌آفرينند و مديران دنباله‌رو در انتظار فرصت مي‌نشينند.
منتظر فرصت نباشید خودتان فرصتی خلق کنید!!
از شکست نهراس!! از تلاش نکردن بترس
لینک مرجع