سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: این یادداشت را بخوانید تا حیرت کنید!
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دکتر «محمدعلی قدسی» اگر نگویم برجسته‌ترین، یکی از برجسته‌ترین شیمیدان‌های این سرزمین است. او بیش از پنج دهه عمرش را صرف تحقیق و پژوهش در شیمی پلیمر و ساخت‌ ترکیبات جدید کرده است. قدسی مولف نخستین فرهنگ‌نامه شیمی در جهان است. درد‌دل‌های این دانشمند ایرانی شنیدنی است. او از سال ۱۳۸۶ برای کسب مجوز احداث یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی در مشهد اقدام کرده است اما می‌گوید درخواستش همچنان در پیچ و خم سنگین کاغذبازی‌های اداری گرفتار مانده و راه به جایی نبرده است.

جاده سیمان یکی از محروم‌ترین مناطق مشهد است که حدود ۶۰۰ هزار نفر در آن ساکنند. دکتر قدسی می‌گوید؛ یکی از بستگان نزدیکش وصیت کرده در قطعه زمینی که در این منطقه داشته، بیمارستان خیریه‌ای برای نیازمندان ساخته شود و او را وصی قرار داده است. نزدیک‌ترین بیمارستان به این منطقه، کیلومترها دورتر است. جالب آنکه به او پیشنهاد تحویل ۲۰ هکتار زمین در منطقه نجفی که از محلات خوب مشهد است را برای احداث بیمارستان داده‌اند اما او می‌گوید، آنجا پر از بیمارستان است. برای تغییر کاربری این قطعه زمین در جاده سیمان برای احداث بیمارستان خیریه، او می‌گوید؛ ابتدا وزارت بهداشت مرا برای دریافت مجوز به اداره مسکن و شهرسازی فرستاد. آنها از من خواستند از اداره راه مشهد، اداره راه استان، استانداری، فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی، آبیاری، محیط‌زیست، میراث‌فرهنگی و ... استعلام بگیرم. پس از سال‌ها دوندگی و اخذ تمام استعلام‌های خواسته‌شده، طی نامه‌ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی به من اعلام شد، برای دریافت مجوز باید ۴۸۰ میلیون تومان به حساب آنها بریزند. این در حالی است که من برای رفع مشکل به هر جایی که فکر کنید مراجعه کرده‌ام. حتی از دفتر مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور نیز نامه‌هایی در ضرورت و پیشبرد احداث بیمارستان خیریه گرفته‌ام. او مقیم ایران نیست و نمی‌داند چرا شورای عالی ایرانیان امثال او را درنمی‌یابند؟

جالب آنکه دکتر قدسی می‌گوید؛ ما اعلام کرده‌ایم در این بیمارستان اگر بیماری بیمه باشد هیچ پولی از او گرفته نمی‌شود و اگر هم بیمه نباشد تمامی خدماتی که به او ارائه می‌شود، رایگان است. هیچ کمک و پول و زمین و امکاناتی هم از هیچ‌کجا نخواسته و همه را با هزینه شخصی فراهم می‌کنیم. برای دریافت موافقت اصولی گفتند باید ۶ پزشک و ۱۱ عضو هیات امنا معرفی کنید و همه برای عدم اعتیاد و انگشت‌نگاری مراجعه کنند. من مجبور شدم این پزشکان بسیار برجسته و سرشناس با سوابق استادی را برای تست اعتیاد و انگشت‌نگاری ببرم. پنج ماه است با وجود تحویل این مدارک، جوابی نیامده و یک بار هم بعد از ۹ ماه دوندگی، گفتند تقاضایتان گم شده!

دکتر قدسی بین ایران و آمریکا در آمد و شد است و می‌گوید هر سال دو، سه باری که می‌آیم ایران فقط در ادارات می‌دوم. حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه احداث این بیمارستان است و من امید دارم با راه‌اندازی آن فرزندانم را که همه از متخصصان مشهور در آمریکایند، برای کار در آن به ایران بیاورم اما ... بله! این هم از حال و روز یک نخبه خیّر. کاش اختلاس این همه دردسر و دوندگی داشت. کاش!

منبع: تهران امروز
واقعا جای خیلی تاسف داره.این نشان دهنده یکی از علت های عقب موندن ما از دنیاست.به علت بی مسئولیتی یک عده کم.من این منطقه از مشهد را به خوبی می شناسم چون یکی از دوستان دوران سربازیم بچه همین منطقه بود .واقعا منطقه مستضعف نشینیه.امیدوارم این بنده خدا (دکتر قدسی)که می خواد یک کار خیر برای این منطقه انجام از این سخت گیریها خسته نشه و زودتر کارش به نتیجه برسه.
اینجا ایران است, ایرانی با تمدن هفت هزار سال که هم اکنون در جهان سوم گرفتار مانده.
کاش اختلاس این همه دردسر و دوندگی داشت. کاش!
کاش ... کاش ... کاش ..., و کاش هایی که هر روز بیش از پیش آنها را می شنویم, کاش هایی که می خواهند پیله های تنیده شده به دورمان را باز کنند و کمی از فشاری که هر روز بیش از پیش با تمام توان گلویمان را می فشارند کم کنند, کاش هایی که هر روز حسرت وار سعی دارند کمی از دردگرفتاری ما در باتلاق درماندگی برهانند, ..., بی آنکه بدانیم این کاش ها به مانند سرابی در بیابانند که فقط حسرت ما را زیاد می کنند, ولی این کاش ها ادامه دارند, کاش ... کاش ... کاش ...
چه عرض کنم جز احساس تاثر و شرم.
لابد فکر کردن دکتر قدسی هم جز عوامل سازمان سیا است و برای خرابکاری ایران می آید.
احتمالا دكتر قدسي اگه اين ده ميلياردو به كميته ي امداد يا سازمان هاي خيريه بده 1 دقيقه هم وقتش تلف نميشه......اونا حتما واسش يه بيمارستان خيريه ميسازن البته با 1 ميليارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لینک مرجع