01-25-2017, 05:46 PM
ببینید مساله اصلا برند نیست!
برند آخرین چیزی هست که شما باید بهش فکر کنید
الان شما میخواید وارد بازاری بشید که آشنایی قبلی به صورت جدی باهاش ندارید
و این میتونه برای یه تولید کننده خیلی خطرناک باشه
اولین قدم برای شما ، قبل از تولید "آشنا شدن با بازار محصولات مورد نظر" هست
یعنی بیاید و روی محصولات تولید کنندگان حال حاضر کار کنید
فک کنید محصول خودتون هست و دارید میفروشید
و حتما حتما حتما به صورت عملی خودتون در گیر کار بشید، پزس و جو کردن خالی بدرد نمیخوره
یعنی شروع کنید به فروش و بازاریابی منسوجات آشپزخانه
تا بتونید بعد از یه مدت به سوالات زیر پاسخ بدید:
*ببینید فرآیند عمده فروشی محصول چه طور هست؟
*مغازه دارها محصولاتشون رو چطور تامین میکنن؟
*برگشت پولتون به چه صورت هست؟ چه مدت طول میکشه سرمایتون برگرده؟ رقبا به صورت چکی کار میکنن یا نقد؟
*چه گروهی از محصولات پرفروش تر هستند؟(مثلا دستکش آشپزخانه یا دم کنی یا ...)
*فروشندگان عمده رو چه جوری میتونید بهشون دسترسی داشته باشید؟
*عمده فروش ها چطوری ازتون جنس میخرن؟ پرداختشون به چه صورت هست؟
-جواب این سوالات با توجه به اینکه ساکن چه شهری هستید متفاوت هست-
می دونم که شما ایده ی جدیدی مدنظرتون هست
ولی اگر زمین بازی رو خوب نشناسید ، احتمال شکستتون بسیار ، بسیار زیاد میشه
در شروع هر کسب و کاری ، اولین و مهم ترین قدم آشنایی با فضای حاکم بر اون کسب و کاره
روی کاغذ همه میلیاردن و همه کسب و کارها پر سود
اما در عمل پیچیدگی هایی سر راهتون قرار میگیره که اگه با مراقبت و احتیاط جلو نرید باخت حتمیه!
پس اگر واقعا علاقه مند هستید
به عنوان اولین قدم ورود کنید به بازار از طریق بازاریابی ، فروش محصولات تولید کنندگان دیگه ی این صنف
نیازی هم نیست با سرمایه ی زیادی اینکار رو انجام بدید
با کمترین سرمایه ممکن کار کنید
حتی شده اول سفارش بگیرید بعد خرید رو انجام بدید
هدف اینجا کسب سود نیست بله شناخت بازاره
اگه بازار رو خوب بشناسید صدها برابر سود بیشتر در انتظارتونه
اینکار رو که انجام دادید برگردید همینجا قدم های بعدی رو هم با هم میریم جلو
برند آخرین چیزی هست که شما باید بهش فکر کنید
الان شما میخواید وارد بازاری بشید که آشنایی قبلی به صورت جدی باهاش ندارید
و این میتونه برای یه تولید کننده خیلی خطرناک باشه
اولین قدم برای شما ، قبل از تولید "آشنا شدن با بازار محصولات مورد نظر" هست
یعنی بیاید و روی محصولات تولید کنندگان حال حاضر کار کنید
فک کنید محصول خودتون هست و دارید میفروشید
و حتما حتما حتما به صورت عملی خودتون در گیر کار بشید، پزس و جو کردن خالی بدرد نمیخوره
یعنی شروع کنید به فروش و بازاریابی منسوجات آشپزخانه
تا بتونید بعد از یه مدت به سوالات زیر پاسخ بدید:
*ببینید فرآیند عمده فروشی محصول چه طور هست؟
*مغازه دارها محصولاتشون رو چطور تامین میکنن؟
*برگشت پولتون به چه صورت هست؟ چه مدت طول میکشه سرمایتون برگرده؟ رقبا به صورت چکی کار میکنن یا نقد؟
*چه گروهی از محصولات پرفروش تر هستند؟(مثلا دستکش آشپزخانه یا دم کنی یا ...)
*فروشندگان عمده رو چه جوری میتونید بهشون دسترسی داشته باشید؟
*عمده فروش ها چطوری ازتون جنس میخرن؟ پرداختشون به چه صورت هست؟
-جواب این سوالات با توجه به اینکه ساکن چه شهری هستید متفاوت هست-
می دونم که شما ایده ی جدیدی مدنظرتون هست
ولی اگر زمین بازی رو خوب نشناسید ، احتمال شکستتون بسیار ، بسیار زیاد میشه
در شروع هر کسب و کاری ، اولین و مهم ترین قدم آشنایی با فضای حاکم بر اون کسب و کاره
روی کاغذ همه میلیاردن و همه کسب و کارها پر سود
اما در عمل پیچیدگی هایی سر راهتون قرار میگیره که اگه با مراقبت و احتیاط جلو نرید باخت حتمیه!
پس اگر واقعا علاقه مند هستید
به عنوان اولین قدم ورود کنید به بازار از طریق بازاریابی ، فروش محصولات تولید کنندگان دیگه ی این صنف
نیازی هم نیست با سرمایه ی زیادی اینکار رو انجام بدید
با کمترین سرمایه ممکن کار کنید
حتی شده اول سفارش بگیرید بعد خرید رو انجام بدید
هدف اینجا کسب سود نیست بله شناخت بازاره
اگه بازار رو خوب بشناسید صدها برابر سود بیشتر در انتظارتونه
اینکار رو که انجام دادید برگردید همینجا قدم های بعدی رو هم با هم میریم جلو