سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: کارگاه آموزش بازاریابی -جلسه اول
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
به نام خدا

با سلام خدمت دوستان گل و عزیز که تو این کلاس شرکت کردند.امیدوارم که تو تمام مدتی که این کلاس برگزار میشه استفاده ی لازم و کافی رو ببرید و بتونید تو تمام مراحل زندگی تون از این مطالب استفاده کنید.

کلاس ما الان ساعت 45/8 دقیقه شروع شده و تا ساعت 15/10 ادامه داره.شما تا ساعت 15/9 مطالب این تاپیک رو بخونید و ساعت 15/9 در قسمت چت روم انجمن حاضر بشید.که پیرامون این مبحث بحث کنیم.

برای اینکه بدانیم بازاریابی چیست و چه تعاریفی دارد،ابتدا تعاریف مختلف را از زبان بزرگان این علم مرور می کنیم و در انتها تعریف بنده از این علم را خواهید دانست.

بازاریابی چیست؟

فیلیپ کاتلر:بازاریابی عبارت است از یک فرآیند اجتماعی و
مدیریتی که به وسیله آن ،افراد و گروه ها نیازها و خواسته ی خود را از طریق تولید ،عرضه و مبادله کالاهای مفید و با ارزش ،با دیگران تآمین می کنند.

پیتر دراکر: هدف بازاریابی ، فروش فراوان است . هدف این است که مشتری را شناخته و نیازهای او را درک نموده ، به طریقی که کالایا خدمت ، با نیازهای او منطبق گردد و کالای خود را به فروش برساند.

حالا به مفهوم بازاریابی در کشور خودمان میپردازیم: (تعریف بنده)

بازاریابی یعنی شما بتوانید با ارتباط برقرار کرن با مخاطبان خود و بهره گرفتن از یکسری فنون محصول مورد نظر خود را به مخاطبان خاص خود بفروشید.
شما هر چیزی را می توانید به کمک اصول بازاریابی به مخاطبان خود بفروشید ولی این مقوله در بازار ایران کمی مشکل است چون مخاطبان کمی مشکل پسند هستند و رقابت بسیار تنگاتنگ است.

حال به مفهوم بازار می پردازیم تا بدانیم بازار چیست؟

بازار چیست؟

از دیدگاه کاتلر بازار مشتمل بر تمام مشتریان بالقوه ای است که دارای نیاز و خواسته ی مشترک باشند و برای تامین نیاز و خواسته خود،به انجام مبادله متمایل بوده و توانایی این کار را نیز داشته باشند.
ولی در ایران بازار با تعریف متفاوت پیش روی ماست که عبارت است از :مکانی که بیشتر فروشندگان یک جنس یا محصول خاص را به مخاطبان خاص خود با قیمتی پایین تر از ارزش آن محصول عرضه می کند.

امشب میخواهیم با این دو مفهوم آشنا شویم پس،پس از مطالعه ی این موضوع به چت رو م انجمن بیایید تا در رابطه با این سوالات صحبت کنیم.

1-بازار ایران چگونه بازاری برای فروش یک محصول می باشد؟
2-آیا مفاهیم بازاریابی که بزرگان این علم مطرح کرده اند در بازار ایران صدق می کند؟
3-آیا تنها به کمک بازاریابی می توان یک محصول را به مشتری در ایران عرضه کرد؟
(01-08-2012 09:52 PM)atreeeshgh نوشته شده توسط: [ -> ]سلام - - - جنس با کیفیت بالا... ولی ارزون .... تخفیف بالا در حد قیمت خرید و...
مشتری را شناخته و نیازهای او را درک نموده.....
مشتري ما ارباب و رئيس ماست...
لینک مرجع