سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: تلگرام آزمایشگاهی برای ایده های استارت آپی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
یکی از قابلیتهای کاناها و گروههای تلگرام اینه که می شه خیلی از ایده ها و استارت آپها رو قبل از هزینه کردن در اون ازمایش کرد.
با یک مثال این موضوع رو توضیح میدم.

فرض کنید ایده شما اینه که شما قصد دارید خریداران عمده لوازم آرایشی مانند خرده فروشان و عمده فروشان لوازم آرایش را در یک سایت یا اپلیکیشن جمع کرده و با گرفتن اگهی از فروشندگان و قرار دادن اگهی های فروش اونها به خریداران درامد کسب کنید. و در اینده ای نه چندان دور حتی بعنوان دلال فروش بین وارد کننده ها و عمده و خرده فروشها قرار بگیرید.

اگر بخواید همون اول شروع به طراحی سایت و اپ کنید هزینه های مالی و زمانی زیادی باید پرداخت کنید. و تازه معلوم نیست که طرحی که رو سایت پیاده شده اصلا مورد استقبال قرار بگیره چون ممکنه از نظر مشتریها به صورت مفیدی طراحی نشده باشه و به احتمال صد در صدر هم همینطور خواهد بود. در نهایت یک سایت شکست خورده ، سرو کله زدن با برنامه نویس، یک روحیه خراب و جیب خالی نصیب شما خواهد شد.

حالا ببینیم تلگرام چطور این مشکل رو حل می کنه. برای اینکار یک کانال با نام مثلا کانال آرایش سالم ایجاد کنید. و چند مقاله خوب در مورد ارایش و سلامت ، نحوه دکوراسیون مغازه های ارایشی بهداشتی و خلاصه هر چیزی که به در یک خرده فروش لوازم ارایشی بخوره تو کانال بزارید.
در مرحله بعدی باید لیست خرده فروشان لوازم ارایشی رو از اینترنت پیدا کنید یا خریداری کنید و با ارسال پیامک اونها رو به کانال خودتون دعوت کنید.

با قرار دادن مطالب جذاب باید این مخاطبین رو در کانال خودتون نگه دارید تا تعداد اونها به حد نصاب خوبی برسه .
در مرحله بعدی باید تولید کنندگان وارد کنندگان و پخش کنندگان مواد ارایشی رو هم به کانال خودتون دعوت کنید.
در ادامه از اعضای کانال بخواهید که در تهیه مطالب کانال با شما همکاری کنند. مثلا تجربیات خوب خودشون رو در مورد فروش و دکوراسیون برای ادمین بفرستند تا با نام خودشون ثبت بشه

در مرحله سوم سخترین کار شما شروع می شه و اون گرفتن اگهی و کسب اولین درامد هست. البته چون اعضای کانال شما همگی هم صنف هستند پس گرفتن اگهی اسونتر می شه به شرطی که شما به اگهی دهنده ثابت کنید که اعضای کانال شما در صنف ارایشی هستند.

حالا وقتشه که ایده اصلی خودتون رو با اعضای کانال مطرح کنید و ازشون بخواید با توجه به تجارب و نیازهاشون ایده شما رو چکش کاری کنن. باید براشون توضیح بدید که این اپلیکیشن چه مزایایی برای تولید کنندگان و خرده فروشان خواهد داشت. مدل درامدی خودتون رو با کمک کاربرا در بیارید و ببیندی نیاز واقعی اونها چی هست و بابت چی حاضرن پول خوبی به شما بدن.
با کمک اینسناگرام باز هم طیف مخاطبان رو افزایش بدید و اونجا هم از کامنتهای دیگران استفاده کنید
به این ترتیب شما با کمترین هزینه ها و تنها با زحمت شخصی هم به درامد و هم به یک ایده پخته تر و مطمعنتر رسیدید و مهمتر از همه اینکه همین الان مشتریان اپلیکیشن شما در کانال شما حاضر هستند. به این میگن مهندسی معکوس
در استارت آپ ما می خواهیم چیز جدیدی خلق کنیم که ببینیم در دنیای واقعی کار خواهد کرد یا نه، بنابراین احتمال شکست بسیار بالاست و انقدر باید اشتباهات رو اصلاح کنیم تا به راه حل اصلی برسیم. در یک محیط واقعی هزینه اصلاحات معمولا بالاست که این هزینه های بالا در نهایت منجر به شکسب استارت آپ خواهد شد.پس به یک ازمایشگاه نیاز داریم که هزینه های مار رو در محیطی که به محیط واقعی نزدیک هست تست کنیم و چه چیزی بهتر از شبکه های اجتماعی. پس توصیه می کنم از این به بعد برای اجرای ایدتون مستقیما سراغ برنامه نویس و سایت و نرم افزار نرید که شکست بدی می خورید ، اشتباهی که خودم چند بار مرتکب شدم.
به نظر شما چه ایده های استارت آپی دیگه ای رو می شه با تلگرام و اینسنا استارت زد و حتی قبل از شروع پروژه اصلی به درامد رسید به نحوی که با درامد حاصله بشه پروژه اصلی رو با دست و فکر پر جلو برد.
چند مثال برای روشن شدن موتور مغز شما

1-کانال فروش لوازم دست ساز- افراد در این کانال می توانند با کمک ادمین دست سازهای خودشون رو به فروش برسونن
2-کانال بوتیک داران شهر تهران
3-کانال تولید کنندگان مبل ایران(مبل سازها نیاز به خرید چوب ، پارچه، ابزار یراق دارند که فرصت خوبی برای فروش و تبلیغات در چنین مکانی وجود داره)
4-کانال ساختمانهای در حال ساخت(فرصت تجاری عالی برای بازاریابی لوازم و مصالح ساختمان)
5-کانال عروس و داماد(فرصت عالی برای بازاریابی و تبلیغات هر انچه یک عروس و داماد برای خرید نیاز دارند- جمع اوری اعضا از طریق اینسنا و یا دفاتر ثبت ازدواج)
6-کانال خرید و فروش لوازم دست دوم
7-کانال سیب زمینی کاران یا هر رشته تخصصی دیگه که شما در اون قوی هستید(مثلا در کانالی که سیب زمینی کاران جمع هستند می توان با فروش سموم و تقویت کننده ها به کشاورزان سالیانه میلیونها تومن سود بدست اورد. چون خانواده و فامیل من تو کار سیب هستن این مثال رو زدم. شما به دور بر خودتون نگاه کنید)
رسیدن به نتیجه در کار اینترنتی نیاز به زمان زیادی داره و صبر می خواد. دوتا چیزش زمان بره: رسیدن به دانش لازم برای کار تو این فضا. و دوم صبر برای رسیدن از شروع کار تا رسیدن به اولین درآمد.
لازمه که با سرچ و مطالعه به دانش لازم برای اینکار برسیم. مثلا یک سایت سئو می تونه درآمد خیلی بالایی رو برای ما به ارمغان بیاره. فرضا من کارم کابینته. اگر یک سایت سئو با همین موضوع تو رتبه های بالای گوگل داشته باشم. همچنین سایت با طراحی کاربر پسندی هم داشته باشم این چه قدر می تونه برای من تبلیغ خیلی خوبی باشه؟
که رسیدن به دانش سئو خودش یک زمانی رو می بره. به نظر من حداکثر بعد 1 ماه و روزی 8 ساعت سرچ و مطالعه مقالات و منابع سئو، و همچنین نوت برداری می تونیم به دانش بالایی برسیم.
اما یک زمانی هست که فردی می خواد کار اینترنتی رو تجربه کنه. و کار اصلیش هم باشه. ولی پولی برای تبلیغات کارش نداره. پول برای خرید هاست خوب نداره. پول برای اینکه حتی یک لپ تاپ خوب بخره نداره.
اینجا می تونه رو کار "پخش تراکت" به عنوان یک کار با بازدهی سریع و پاره وقت نگاه کنه.
همچنین کار با کامپیوتر آدم رو کسل و خمود میکنه. پخش تراکت می توه ورزش صبحگاهی خوبی هم باشه.
سلام و تشکر از دوستانی که ایده استاراپی از راه تلگرامو گذاشتن.من سوال دارم.خب چطوری از طریق تلگرام درامد دستمون میاد؟فرضا یک کانال در ارتباط با ازدواجگذاشتم؟یا هرچیزی ؟درامدش چطور به من میرسه؟
ما شرکت دکوراسیون داخلی داریم من تو سایت و کانال تلگرام و پیج اینستا رو مدیریت میکنم فالور ها و و ممبر ها و رنکینگ سایت رو به افزایش هست . چه پیشنهادی دارین که خیلی بیشتر بشن و ازشون به درآمد برسیم ؟
تبلیغات تو سایت های تبلیغاتی هم هرازگاهی مشتری میده و خوب هست
لطفا پیشنهادهاتون رو برا بهتر شدن و افزایش طرفدار و تبدیل به مشتری شدنشون بدین ممنون میشم
لینک مرجع