سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: شیب کاهش قیمت سکه و دلار تند شد
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر: LG_shemshtala.jpg]

قیمت طلاو سکهدوشنبه در بازار تهران همزمان با افت نرخ دلار و طلای جهانی با کاهش قابل توجهی مواجه شد.

دوشنبه 27مهر 94 نرخ سکه و طلا در بازار تهران در حالی پایین آمده که بهای طلا در بازار جهانی و نرخ دلار در بازار آزاد نیز کاهش یافته است.

بر همین اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات امروز دوشنبه در بهای 938 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز یکشنبه 12 هزار تومان کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، هر مثقال طلای 17 عیار نیز امروز با افت 4 هزار تومانی 413 هزار و 800 تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت نیز 95 هزار و 500 تومان قیمت خورده که نسبت به روز یکشنبه کاهش یکهزار تومانی را از خود نشان می دهد.

گزارش ها حاکیست، امروز قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب 470، 246 و 169 هزار تومان معامله شده است.

امروز نرخ نیم سکه 3 هزار تومان ، ربع سکه 4 هزار تومان و قیمت سکه گرمی یکهزار تومان پایین آمده است.

در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با افت 24 تومانی نسبت به روز یکشنبه 3437 تومان عرضه می شود. هر یورو امروز در صرافی ها با کاهش 10 تومانی به 3925 تومان رسیده و هر درهم با افت 4 تومانی در مقایسه با روز گذشته 942 تومان معامله می شود.

و اما در بازار جهانی طلا در نخستین روز فعالیت هفته جاری، تحت تاثیر نشانه‌های بهبود اقتصاد آمریکا و چین که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش قیمت روبرو شد.

هر اونس طلا در بازار جهانی امروز در محدوده 1171 دلار و 50 سنت داد و ستد می شود.

پس از انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت طلا تحت فشار قرار گرفته است.

تاجران هنگ کنگی به رویترز گفتند، در حال حاضر، بازار طلا تحت تاثیر دلار است. با این حال،برخی سرمایه گذاران نیز احتمال می دهند، بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر (آذر) شروع به افزایش نرخ بهره کند.

گردآورنده : شمش طلا نیوز
لینک مرجع