سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: ایده هایی برای گردشگری
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
سلام
دوستان به نظرتون چه پتانسیل هایی برای گردشگری در ایران وجود داره که میتوان با ایده هایی ناب آنهارا فعال کرد؟
لطفا در مورد هدفتون بیشتر توضبح بدید
یه نمونه اش
توی جاده یزد -تفت یه کوهی وجود داره که شکلش مثل یه عقاب نشسته است که میخواد اوج بگیره اسمشم کوه عقابه ولی به اون صورت که باید در موردش گفته بشه نمیشه اگه این کوه توی یکی از کشورهای خارجی بود اونوقت میدید چه جوری ازش کسب درآمد میکردن
سلام
منظورم یک استفاده دوجانبه از ظرفیت ها و پتانسیل کشور+ مردم مون هستش! یعنی مثلا همین کوهی که مثال زدید 50% قضیه رو(پتانسیل طبیعی) داره حالا باید یک ایده ناب هم براش پیدا کرد که 50% ظرفیت نیروی انسانی (از تفکر تا فیزیک) درش استفاده بشه.

من این کوه رو ندیدم و تصوری ازش ندارم، ولی مثلا شاید ساده ترین راه این باشه که بیان یک نورپردازی روش انجام بدن و پایینتش هم 4تا میز و صندلی بذارن و بشه رستوران، ولی حتما ایده های بهتر و جذابتری هم میشه پیدا کرد که طرف رو از اون سر جهان بکشونه و بیاره ایران! و من دنبال چنین ایده هایی هستم.

یا مثلا همون روستایی در استان فارس که اون روستای دورافتاده و حتی شاید بدون پتانسیل قوی طبیعی رو به کمک پتانسیل انسانی به روستایی توریستی با درآمد خوب رسونده و حالا هم دنبال احداث سیاه چادر هست و تا سال بعد هم رزور شده!!

خب این یعنی از هیچ پول درآوردن. به قول خودمون از آب کره گرفتن!!
مطمئنا بازم میشه همچین ایده هایی پیدا کرد و این تاپیک رو برای همین زدم! (توی هر منطقه ای بالاخره یک کار جالب میشه کرد که مختص اونجا باشه و از بقیه جاها حاظرن باشن یکبار هم شده برن واسه دیدنش!)
همون نور پردازی رو روی اون کوه انجام دادن شب که از کنارش رد میشی خیلی صحنه ی جالبیه

پایین کوه رستوران و مغازه و....در حد کم به اسم عقاب کوه یا کوه عقاب زدن از درآمدشون اطلاعی ندارم
ولی حرف اینه که به همچین چیز هایی توی ایران کم بها داده میشه
اگه توی گوگل بزنی کوه عقاب برات عکس هاش و میاره
به نظرم دلیلش اینه که روی اینطور جاها سرمایه گذاری خوب صورت نمیگیره و ایده ها و فکرهای جالب پیاده نمیشه و همون 4تا پروژکتور و 5تا صندلی میخواد پولساز و جذاب برای گردشگر بشه، که خب نمیشه!

بعدشم نمیشه صرفا به شکل ظاهری یک کوه بسنده کرد و توقع خیلی زیادی داشت ازش و باید کارهای جانبی درکنارش صورت بگیره (مثلا شاید دل این صخره رو اگر بشکافن و داخلش یک هتل یا رستوران یا پارک کودکان و .... درست کنن و کنارش هم یکسری مجتمع های تفریحی گردشگری با برگزاری جشنواره های مختلف تاسیس بشه، بشه روی سودآوریش حساب باز کرد)
عزیزم صخره نیست کوه بزرگه
بعدم همینجور باران و طوفان و... دارن روش تاثیر میذارن
منطقه خوش آب و هوایی هم هست
کلا تفت منطقه ییلاقی یزده
حرف من اینه
شما ببینید الان شبکه های خارجی دم عید چه طور دارن واسه کشور های خودشون تبلیغ میکنن تا مردم برن ولی ایران با وجود شهرهایی مثل یزد و اصفهان و.... این تبلیغات و نداره و کسی هم دست به کار نمیشه یا اگه تبلیغ دارن خیلی کمه
شرمنده دیگه از تو عکس ابعادش مشخص نیستش .... اگر کوه باشه پس حتما طبیعی هست (چون اگر صخره بود شاید در یک دوره تاریخی روش کار شده و به شکل عقاب درآورده باشنش!)

به هرحال بنظرم رونق بخشی و تبلیغات اینطور مکان ها نیاز به ایده های ناب و البته سرمایه گذاری مناسب داره که سرمایه رو میشه جور کرد>>>اگر ایده جذابی وجود داشته باشه!
و البته راضی کردن و ریسک پذیر بودن سرمایه گذار
سلام صرف اینکه یک ایده و یا یک جاذبه ناب را ایجاد نمودیم ، حال چطور می توانیم از آن بهره ببریم؟ آیا از شرکت های گردشگری پورسانت بگیریم یا مستقیم می توان پذیرای گردشگر داخلی و خارجی بود؟
دوستان من یه ایده ای دارم که نیازمند هزینه ست
خیلی پیگیری نکردم و نمیدونم که آیا در واقعیت چنین چیزی امکانش هست یا نه.
من دانشجوی زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه تهران هستم.یه 2 سالی پروتکل تشریفات ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه بودم ولی الان یه ماهی میشه که یه شرکت پروتکل تشریفاتی برای خودمون زدیم که تیم قوی هم هستیم.این رو صرفا برای معرفی نوشتم.
موضوع اینه که یه بار با یکی از دوستام که کار تور انجام میده این ایده رو مطرح کردم و خیلی استقبال کرد،اما چون هیچکدوممون از پس هزینه هاش برنمیایم،فعلا بیخیالش شدیم.
در حال حاضر توی شبکه ایرانی اسپانیایی زبان Hispan TV برنامه ای هستن تحت عنوان "ایران".توی این برنامه جاهای مختلف ایران رو به صورت کاملا مصنوعی و کنترل شده نشون میدن.دیگه خودتون با ساختار صدا و سیما آشنا هستید.
ما که یه تیم مسلط به زبان اسپانیایی و انگلیسی هستیم تصیمیم گرفتیم این کار رو خودمون انجام بدیم.
تیمی که هستیم:
خودم و یه تورلیدر حرفه ای مسلط به زبان اسپانیاییه که شناخت کامل به وضعیت توریسم ایران در حوزه ی کشورهای اسپانیایی زبان داره و میگه 5 سال آینده ی ایران کاملا درخشانه از نظر توریسم،به طوری که در سراسر ایران تا سال 2016 هتلی نیست که رزرو نشده باشه.
یه دانشجوی معماری که علاقه ی بسیاری به این کار داره و چندین بار جوایز مختلفی رو بخاطر طراحی هاش دریافت کرده.
برای تکمیل تیممون هم میشه کم کم با یه گروه مستند ساز هماهنگ کنیم یا خودمون دست به کار بشیم.
اما هزینه ی لازم رو نداریم.
آیا چنین ایده ای میتونه مارو به جایی برسونه یا نه؟
با توجه به اینکه خودمون صاحب یه آژانس مسافرتی هم هستیم...
ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
در تنها کمپ اقامتی توریستی عشایر و همچنین جاذبه های نمک و کویر در نزدیکی تهران در خدمتتان هستم larcamp.com
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع