سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: CRM مدیریت ارتباط با مشتری
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دوست عزیز، Customer Relationship Management) CRM) در لغت به معنای مدیریت ارتباط با مشتری و در عمل سیستمی است که برای بهبود ارائه خدمت به مشتری استفاده می شود. مشتریان در این تعریف شامل خریداران ، تامین کنندگان و دریافت کنندگان خدمات در بخش های مختلف یک شرکت خصوصی، یک سازمان و حتی یک فروشگاه کوچک می شود. منظور از مدیریت ارتباطات در این سیستم، اهمیت دادن به نیازهای شناخته شده هر مشتری است تا انتظارات طرفین یک معامله به خوبی برآورده شده و روابط بلند مدت و منافع آینده تضمین گردد.
با گرمترین احترامات
یک مشتری ناراضی، میتواند هزینه ای برابر پنج مشتری راضی به سازمان تحمیل کند.
مثال: اگر بابت بدست آوردن 5 مشتری جدید، برای هر کدام مبلغ 20هزار تومان ( جمعا 100 هزار تومان صرف کنید )، برای بازگرداندن یک مشتری ناراضی باید 100 هزار تومان هزینه کنید.
پس: تعامل با مشتری و نیاز سنجی او و اکرام او باید در الویت سازمان باشد و بهترین راه برای انجام این مهم، CRM می باشد.
لینک مرجع